McAdams Skrevet 2. desember 2010 #1 Skrevet 2. desember 2010 Da har det seg slik at jeg skal en uke til Beijing i månedsskifte Februar/Mars. Noen som har vært der og kan komme med forslag til hva vi bør se og gjøre? Vi tenkte jo selvfølgelig å besøke Den forbudte by, Den himmelske freds plass og muren. Hva mer bør en se? Noen forslag til bra reisebøker om Beijing? Og billige, sentrale greie hostel? :-) Bare kom med masse tips!
caroprins Skrevet 3. desember 2010 #2 Skrevet 3. desember 2010 Himmelens tempel, sommerpalasset, peking opera og et besøk inne i hutongene for å oppleve det gamle Kina som jeg følte var mer ekte enn alle de nye bygningene som er kommet opp. Jeg bodde litt utenfor sentrum men vi hadde egen buss med . Ellers ville jeg nok ha bodd mere sentralt. Husk alltid å ha med deg kort fra hotellet der du bor på kinesisk for de fleste skjønner lite engelsk og spesielt taxisjåførene, vi var der i juli og da var det varmt. Regner med kjøligere temperatur når du skal dit. Vi hadde en rundreise 16 dager Kina rundt og det var flott. Kineserene er mange,men veldig hyggelige og blide. dere vli oppleve noe masete selgere,men det er deres vei og det er bare å si nei med et smil. Jeg synes Kina var et flott land å besøke og jeg reiser gjerne dit igjen. Du kan glede deg.
McAdams Skrevet 3. desember 2010 Forfatter #3 Skrevet 3. desember 2010 Tusen takk for svar! Er det noen steder i nærheten av eller utenfor Beijing der vi kan se "det gamle Kina" eller hva jeg skal si? Eller er det aller meste modernisert? Vil se så mye som mulig når vi er der! Bare kom med flere tips!
gard Skrevet 4. desember 2010 #4 Skrevet 4. desember 2010 Hei Det begynner å bli noen år siden jeg var der (se reisebrevet på http://gardkarlsen.com/china_beijing.htm )men jeg var der også i mars og det var mye kaldere enn jeg trodde det ville være. Så husk å sjekke værmeldingen før du drar og ta med godt med klær hvis det er meldt kaldt vær :-)
angara Skrevet 7. desember 2010 #5 Skrevet 7. desember 2010 Da vi var der, holdt de på å pusse opp til OL. De bygde høye murer for å skjule de gamle Hutongene/smugene der folk bor med masse små butikker og liv og røre hele tiden. Det er så synd, for det er jo DET som er de mest spennende stedene i byen... Mulig de har tatt ned stengslene igjen nå? Muren er et must. Vi tok den lange vandringen fra Simatai til Jinshanling (eller var det omvendt?). Det var mye lenger enn jeg hadde trodd, og vi ble veldig slitne, men du verden for en opplevelse. Bortsett fra veldig masete selgere og guider som fotfulgte oss selv om vi var veldig kontante og avvisende mot dem. Anbefales, til tross for dette. Det vi ikke gjorde, og som jeg gjerne skulle ha gjort, var å ta en tur til det kjente markedet hvor de selger alt mulig rart (der kan du kjøpe stekte insekter, silke, ...). Ellers gikk vi på restaurant (prøvde å finne små, koselige steder der de lokale gikk) flere ganger om dagen, hver dag. Det var fantastisk! F.eks. pekingand med alt mulig rart tilbehør. herlig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå