Gå til innhold

Hva kan man frakte i en Taxi?


MiniMuffin

Anbefalte innlegg

Jeg har nettop kjøpt en sofa på finn.no som skal hentes neste uke. Problemet er bare at jeg ikke har tilgang til bil... Derfor lurer jeg på om jeg bestiller en maxi-taxi, tror de tar med sofaen? Jeg ahr selvfølgelig skaffet bærehjelp, er bare snakk om å frakte sofaen....

Noen som har erfaringer fra dette? Eller jobber som taxisjåfør kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ellers kan det være rimeligst å bruke en varetaxi. I byer reklamerer ofte folk med varebil for rimelig frakt, og da blir det nok plass til deg også.

Rent-a-vreck eller andre bruktbilutleiere har sannsynligvis rimelig varebilleie, da disponerer du bilen hele dagen, og kan få gjort unna masse volumtransport den dagen. - Kjøre bort gammelt skrot, handle dasspapir og bleier i bulk etc.

Og mange bensinstasjoner leier ut rimelig henger. Kanskje du kjenner noen med tilhenger, selv om de ikke har varebil?

Taxi er ofte villig til å frakte kartonger, men møbler kan ha ekle kanter og utspring som lett kan skade interiøret. Derfor må du avtale i forkant. Men taxi er dyrt da. er det kortere avstand, kan kanskje et barnevognunderstell gjøre nytten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tips. Men har ikke lappen, så å leie bil går desverre ikke. Men kan jo ringe taxi sentralen å høre om det er muligheter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers kan det være rimeligst å bruke en varetaxi. I byer reklamerer ofte folk med varebil for rimelig frakt, og da blir det nok plass til deg også.

Rent-a-vreck eller andre bruktbilutleiere har sannsynligvis rimelig varebilleie, da disponerer du bilen hele dagen, og kan få gjort unna masse volumtransport den dagen. - Kjøre bort gammelt skrot, handle dasspapir og bleier i bulk etc.

Og mange bensinstasjoner leier ut rimelig henger. Kanskje du kjenner noen med tilhenger, selv om de ikke har varebil?

Taxi er ofte villig til å frakte kartonger, men møbler kan ha ekle kanter og utspring som lett kan skade interiøret. Derfor må du avtale i forkant. Men taxi er dyrt da. er det kortere avstand, kan kanskje et barnevognunderstell gjøre nytten.

Jeg syns ikke Rent-a-wreck er så billig. Jeg ville ikke brukt dem for å skaffe transport til en sofa. Jeg vet ikke riktig hvor mye det koster nå, men for noen år siden da jeg skulle flytte, innen samme by, leide jeg rent-a-wreck til jobben. Det kostet meg rundt 700 for en dag, pluss at jeg måtte levere bilen tilbake med toppet tank. Og jeg måtte organisere bæring og alt sånt selv, selvsagt.

Et flyttebyrå ville tatt kjøringen fra punkt til punkt for omtrent den samme prisen, så lenge de slapp å bære møblene inn og ut av leiligheten. Og de ville gjort det i EN vending. Jeg kjørte frem og tilbake fra den ene enden av byen i en skranglete Ford Transit, 3-4 ganger. Det tok hele dagen.

Så lenge du ikke kan leie bilen på timesbasis, så er det dårlig butikk å leie hos rent-a-wreck. Jeg ville satset på varetaxi eller et budbilfirma. Eller et flyttebyrå. Hvis du bare leier dem for å flytte sofaen fra punkt til punkt, så blir det antakeligvis relativt rimelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er sofaen brukt? Hvis ikke har de fleste møbelbutikker tilbud om levering, og dersom man ikke bor langt utenfor allfarvei er det ikke så dyrt heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...