Gå til innhold

Hva kan man frakte i en Taxi?


MiniMuffin

Anbefalte innlegg

Jeg har nettop kjøpt en sofa på finn.no som skal hentes neste uke. Problemet er bare at jeg ikke har tilgang til bil... Derfor lurer jeg på om jeg bestiller en maxi-taxi, tror de tar med sofaen? Jeg ahr selvfølgelig skaffet bærehjelp, er bare snakk om å frakte sofaen....

Noen som har erfaringer fra dette? Eller jobber som taxisjåfør kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ellers kan det være rimeligst å bruke en varetaxi. I byer reklamerer ofte folk med varebil for rimelig frakt, og da blir det nok plass til deg også.

Rent-a-vreck eller andre bruktbilutleiere har sannsynligvis rimelig varebilleie, da disponerer du bilen hele dagen, og kan få gjort unna masse volumtransport den dagen. - Kjøre bort gammelt skrot, handle dasspapir og bleier i bulk etc.

Og mange bensinstasjoner leier ut rimelig henger. Kanskje du kjenner noen med tilhenger, selv om de ikke har varebil?

Taxi er ofte villig til å frakte kartonger, men møbler kan ha ekle kanter og utspring som lett kan skade interiøret. Derfor må du avtale i forkant. Men taxi er dyrt da. er det kortere avstand, kan kanskje et barnevognunderstell gjøre nytten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tips. Men har ikke lappen, så å leie bil går desverre ikke. Men kan jo ringe taxi sentralen å høre om det er muligheter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers kan det være rimeligst å bruke en varetaxi. I byer reklamerer ofte folk med varebil for rimelig frakt, og da blir det nok plass til deg også.

Rent-a-vreck eller andre bruktbilutleiere har sannsynligvis rimelig varebilleie, da disponerer du bilen hele dagen, og kan få gjort unna masse volumtransport den dagen. - Kjøre bort gammelt skrot, handle dasspapir og bleier i bulk etc.

Og mange bensinstasjoner leier ut rimelig henger. Kanskje du kjenner noen med tilhenger, selv om de ikke har varebil?