Gå til innhold

Slutte med p-ring

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har brukt prevensjon de siste 7-8 årene, siden jeg var 15 år gammel. Nå vurderer jeg å slutte på p-ringen. Er i et fast forhold, men ønsker ikke å bli gravid enda.

Hvilke alternativer har jeg for å kontrollere eggløsning? Har lest litt om Pearly, men dette er en engangsavgift som er for stor for meg nå.

Dersom jeg skulle ende opp med en Pearly likevel, hva følger med den? Er den oppladbar? Hvordan sjekker man om man har eggløsning? Sjekker man daglig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!! Jeg personlig vurderer å få tilpasset pessar for å slippe å bruke p piller. Har slitt med humørsvingninger og nedstemthet på p piller, prøvde mini pillen da det er mindre hormoner i disse, men jeg bare blør og blør når jeg går på de....

Har en pearly liggende som jeg ikke bruker lenger. Fikk den i fjor på denne tiden, og brukte den flittig i ca. 3-4 mnd før jeg bare ikke orket mer. Ble utrolig lei av å måle temperaturen under tungen hver eneste morgen, trodde ikke det skulle bli en utfordring, men det ble det! Ihvertfall når det måtte gjøres ca samme tid hver morgen! Av og til var jeg så trøtt at jeg sovnet og glapp den ut av munnen for så å måtte hente den opp igjen og begynne forfra igjen.

I tillegg så fikk jeg liksom aldri helt dreisen på de gule, røde og grønne dagene. Syntes det virket veldig mistenkelig at den lyste grønt allerede etter noen uker jeg begynte å bruke den, og jeg klarte ikke stole på den! Det er kjempeviktig at du har helt regelmessig mensen hvis du skal begynne med den, og at det ikke er krise dersom du blir gravid. Jeg vil nok tro at pessar er mye sikrere, tror det er få leger som vil anbefale pearly.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...