Gå til innhold

Byll inni øret

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har fått en byll inni øregangen. Har tatt piercing i øret, og kan se ut som jeg har fått en øregangsbetennelse pga dette.

Det ser nesten ut som øregangen holder på å "gro igjen", og det gjør veldig vondt og klør.

Viste det til han som tok piercing på meg, og han sa at jeg ikke burde ta den ut, for da ville jeg lukke betennelsen inne, mens så lenge jeg har stanga der, kommer det ut.

Gikk til legen, og han anbefalte meg å ta den ut. Nå er jeg usikker på hva jeg skal gjøre.

Er det noen som har opplevd noe lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor i øret er det? Er det en industrial? Isåfall er disse veldig vanskelig å få til å gro! Dersom det er i brusken er det typisk at dersom den er irritert får man en klump der piercingen er. Og det er ikke måte på hvor stor og vond den kan bli! Jeg har selv hatt piercing i de fleste plasser man kan ha i øret, og hver gang har jeg slitt med en vond klump i en måneds tid etterpå. Har måttet rense den og trykke ut gørr flere ganger daglig. En lege vil si at du skal ta den ut da de er redd du får infeksjon.. og de færreste leger jeg har møtt har noen som helst forståelse for at noen faktisk vil ha piercinger. En piercer vil råde deg til å bruke smykket til å få ut pusset, ved å¨rense smykket og vri på det slik at pusset kommer ut. Hva som er best i ditt tilfelle får du bestemme selv, jeg tok aldri ut smykkene da jeg hadde "klump" og det gikk over tilslutt! Tviler på at det er så veldig farlig dersom du ellers er frisk og rask!

Skrevet

Kan du ikke høre med legen om de kan stikke hull å klemme det ut hvis det er pga puss?

Det gjorde de hos meg, og jeg var helt fin igjen noen dager etter det!

Skrevet

Eller de som jobber på piercingstudiet! Det er de jeg har gått til og fått hjelp til å klemme ut puss og sånt tidligere.

Skrevet

Det er en tragus. Men byllen er ikke sånn klump som sitter der piercingen er, det er heller en byll som sitter ved siden av. Og det ser i grunnen ikke ut som det er særlig mye puss i den, men den blør fort når jeg kommer borti den når jeg renser.

Uff, håper inderlig den forsvinner snart..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...