Gå til innhold

Nå er vi klare for barn - Del 2

Fjompa

Anbefalte innlegg

01.11. 10:34

Prøvetiden - DEL 1

Fjompa

Profil | E-post

Hei alle sammen,

Da begynner moroa, uten prevensjon!

Vi giftet oss i sommer, men har av ulike grunner utsatt dette frem til idag, 1. november. Jeg aner ingenting om syklusen min, det eneste jeg vet er at mensen er like om hjørnet. P-pillene sluttet jeg med i april.

Har ellers gått til innkjøp av en bok som heter "Planlegg svangerskapet", og den er utrolig matnyttig.

Igår startet jeg på Grete Roede kurs og vi har begge trent hver uke...en stund nå,så vi kommer til å bli sååååååååååååååå sunne, ....håper jeg.

Jeg skrev bryllupsdagbok i sommer, som jeg var kjempeivrig på, men tviler på at det blir skrevet like mye i denne boken..... If you know what I meen!

- - - - - - - - - - -

Fjompa

01.11. 11:07

RE: Prøvetiden - DEL 1

Av: ambrosia

Lykke til Fjompa. Hos oss klaffet det allerede etter 2 måneder og jeg er nå ca. 7 uker på vei. Merker ikke så mye enda og har ikke fortalt det til noen. Vi går går en spennende tid i møte, både gravide og de som prøver

12.11. 10:24

Av: Fjompa

Profil | E-post

Ja, da er jeg her igjen.

Det skjer jo ikke så mye for tiden. Hvis jeg har regnet riktig, så skal jeg ha EL rundt den 20. 14 dager før jeg fikk forrige mens.

Fikk tips om å ha sex 2. hver dag, uken før og uken etter forventet EL. Har advart mannen min om at det kommer til å bli mye sengesport i den perioden. Tenkte jeg skulle ut å kjøpe litt sexy undertøy, eller bare ta på meg det jeg hadde bryllupsnatten, hehe.

Leste en gang hva menn tenner på:

- komme hjem fra jobb, finnen kvinnen sin naken med en kald pils i hånden, klar til servering.

Kanskje det kan få ham fra å ikke jobbe så mye overtid.

Nei, vi får se hva som skjer. Det er tross alt 1. prøving....

- - - - - - - - - - -

Fjompa

14.11. 12:33

Av: Taurus

Hei Fjompa! Du har EL på samme dag som meg, så vi får stå på skikkelig denne måneden

Det er vår første skikkelige prøvemåned, selv om jeg seriøst trodde jeg var gravid forrige måned etter en periode med "hoppe av i svingen". Men nå er vi maks klare, og kjører på for fullt. Dette skal bli kjempespennende, og mannen min gleder seg veeeldig. Vi begynner nå, også er det annenhver dag til vi ikke orker mer

Det hadde vært en fin julegave, å være "nygravid" julaften??? Men tiden får vise, man vet jo aldri.

Vi får krysse fingrene!!!!

LYKKE TIL!!

- - - - - - - - - - -

Taurus

20.11. 09:41

Profil | E-post

Er bare en liten tur innom, det skjer ikke så mye for tiden.

Hvis jeg har regnet riktig, så har jeg EL i denne tiden. Men jeg aner ikke, mensen var forsinket forrige gang....

Vi får bare se.

Vi stresser ikke på dette, og har sengekos av og til. Blir vi gravide denne måneden, så blir jeg nok overrasket!

Jeg drømte her en natt at jeg var gravid. Da tenkte jeg at jeg tenker alt for mye på dette med å bli gravid. Men det var en fin drøm.......

27.11. 14:42

Av: Nala

Profil | E-post

Hei Fjompa!

Og tusen takk for gratulasjoner i dagboka mi. Kjempehyggelig med oppmerksomhet. Og ikke minst noen å dele tankene sine med. Har jo så lyst til å fortelle til hele verden at jeg er gravid, men så vil vi vente da. Da er KG kjekt å ha

Jeg er nå straks fem uker på vei, og synes det er vanvittig stas å vite at det er en liten en i magen min (selv om jeg ikke kjenner noe til vedkommende). Samtidig lurer en liten frykt for at man kanskje kan miste. Leste en plass at hele 15-20 prosent av de som vet de er gravide spontanaborterer. Det var en høy prosentandel, synes jeg. Men sånn kan man så klart ikke tenke. Nå bare koser jeg meg med vissheten om at jeg om åtte måneder skal bli mamma for første gang. I følge disse terminkalkulatorene på nett har jeg nemlig termin 31. juli. Blir stas det! Med sommerbaby.

Jeg håper virkelig at det blir klaff for dere denne gangen. Hadde ikke vært så dumt med to blå i førjulsgave, vel? Jeg krysser fingrene for at du får det!

Klem fra

Nala

03.12. 16:11

Profil | E-post

Da begynner tiden å nærme seg mesn, ....igjen. Men siden den var forsinket i så mange dager forrige gang, er jeg litt usikker på når den kommer. Enten denne eller neste uke.

Føler meg ikke gravid, selv om jeg har hatt nok av graviditetstegn. Så jeg antar at vi ikke lyktes denne gangen. Men det var jo første gangen, så det er nok av tid til å prøve igjen.

Har stresset en del siste tiden begge to. Eksamen og jobb tar tid, og nå kommer jo snart julestresset i tillegg....

Men jeg trener nå fast 2 ganger i uken, og det er så deilig. Jeg har gått ned 3,5 kilo siste 4 ukene, så det er jo positivt!

Jeg får heller trøste meg med det, når testen ikke viser 2 blå... enn så lenge.

Nala: Hvordan er formen?

- - - - - - - - - - -

Fjompa

05.12. 09:41

Hei Fjompa!

Ja jeg har sett at vi har temmelig like sykluser. Følger med vet du... Jeg vil også vente lengst mulig før jeg tester, dessuten var jeg forsinket forrige måned, så jeg er litt usikker på når jeg egentlig skal teste. tror jeg tester 8 des. Da er jeg på dag 32, så da bør det være rimelig sikkert. Det er en lørdag, og da har jeg liksom hele dagen på meg til å svelge skuffelsen hvis negativt eller være sammen med mannen min og bare glede oss hvis positivt. Har heller ikke noe særlig tegn. litt store ømme bryster, mer enn vanlig, men jeg stoler ikke på noen tegn uansett, fordi jeg tror kroppen min klarer å fabrikere disse tegnene utifra egen vilje. Men spent er jeg altså

Jeg har også trent endel i det siste, mye fordi jeg vil være i god form under en eventuell graviditet, for da skal det visstnok være lettere. Vi får stå på Fjompa, og håpe alt går i boks.

Stor klem fra

- - - - - - - - - - -

Taurus

07.12. 09:09

Profil | E-post

Ja....Da fikk jeg mensen igår.

Men det forventet jeg jo, ettersom jeg ikke hadde noen følelse av å være gravid. Men, men...det var jo vår første "testing".

Ellers går det litt tregt med GR. Men jeg står på, og fortsetter til neste år..Vil ikke gi opp!!

Endelig ferdig med 1 eksmaen, neste er om 1 uke...Huff, jeg gruer meg til den. Det er masse å sette seg inn i, og mange tjukke bøker som pensum.

Lutealperiode:?? Tiden mellom mens og EL, er i teorien mellom 10-18 dager, så nå skjer det ikke så mye fremover.

Men i denne tiden som har vært, har jeg lært mye om kroppen min. Og at jeg kan kjenne når jeg nærmer meg EL. Fikk skikkelig vondt i siden nederst nøyaktig 14 dager før mens. Dette varte i ca. 2 dager. Så nå vet jeg hva jeg skal gjøre om ca. 18 dager(hehe).

Og det blir ikke bare feiring av julaften og da Jesus ble født!!!

- - - - - - - - - - -

Fjompa

11.12. 10:29

Av: Miro

Profil | E-post

Hallo, hallo,

Tusen takk for hilsen i boken min.

Joda, her går det fremover. Har forresten kjøpt meg den boken du har.. Den er veldig lærenyttig, men samtidig så syns jeg det blir litt overdrevent å følge alle råd der.. Det betyr jo helt omlegging av livet mitt.. Og så mye har jeg ikke lyst å legge i graviditeten. Jeg spiser ikke så veldig usunt, jeg tar vitaminer, og jeg trener sånn av og til. Har forresten blitt frisk, skal vi trene en dag denne uken? Har du juletimeplanen??

Ellers så har jeg hatt EL (ifølge EL testen), og vi har kost oss masse (kanskje litt for mye hehehe Så jeg er litt redd for at vi har kost oss litt for mye til at Miromannens sine soldater er friske nok til å slå til.. Men det får vi ikke vite før evt. på julaften eller 1./2. juledag. Det hadde jo vært gøy med en sånn fin julegave dah..

Ellers så ønsker jeg deg lykke til med din neste eksamen..

Klem fra

- - - - - - - - - - -

Miro

18.12. 14:29

Lykke til med prøvingen rundt disse tider. Jeg håper dere får full klaff. Jeg har lagt ut støv til Miro på SG, og jeg er sikker på at hun deler med deg.

Stå på, så skal jeg krysse fingrene (jeg kan jo forsåvidt krysse bena også nå, men det må iallefall ikke du gjøre.....vitsene mine blir dårligere og dårligere...)

Men jeg skjønte ikke helt hva du mente med om jeg hadde fortalt det til prins, for han var med på testingen han. Vet du, han nektet meg å teste i skjul, for dette SKULLE han være med på (ikke tissingen, men avlesingen), og det syntes jeg egentlig var veldig koselig.

LYKKE TIL!!!!!!

Stor klem fra (6+0)

- - - - - - - - - - -

Taurus

02.01. 13:29

Profil | E-post

Idag er det 2. desember.....

....og vi er inne i vår 2 prøveperiode. Mannen min påstår at han leverer sakene, så jeg må stå klar til å ta i mot.

Venter ikke-mens neste uke, og er selvfølgelig spent. Tør ikke å kjenne etter tegn, da blir jeg nemlig litt vel overivrig. Men krysser fingrene for de 2 blå.

Grete Roede starter opp igjen om 1 uke, så da er det hvertfall slutt på all julekosen, og treningen starter igjen til søndag.

Antar at jeg ikke er alene om det siste, *ler*.

Var så glad da jeg leste at du var gravid, Miro. Håper jeg ikke er langt etter.!

Taurus: jeg blingsa litt med hvem som skrev akkurat det. Du er ikke alene om å kalle mannen for prins. Men det var en inne på SG, som ikke hadde fortalt det enda......

Lykke til med graviditeten, jenter. Håper dere er ofte å sprer støv inne på SG til meg.......

- - - - - - - - - - -

Fjompa

02.01. 13:58

Godt nytt år Fjompa!! Så du tester om en uke.. Gud så spennende. Skjønner godt at du ikke vil tenke så mye på symptomer, for det skaper stort sett forvirring. Dessuten er dette så individuelt. Noen har tusen symptomer, andre ingen, noen innbiller seg ting, andre er helt nøkterne. Men du så kanskje hva Miro skrev: jeg kastet blått støv, og rett etterpå fikk hun to blå Vel vel, det var vel helst tilfeldig, men noe moro må en vel ha. Jeg skal kaste støv bare til deg inne på SG, under tid for å teste. Håper dere skårer denne gangen.

Lykke til!!! Jeg krysser fingre og tær for deg.

- - - - - - - - - - -

Taurus

07.01. 10:16

Av: Miro

Profil | E-post

Hallo Fjompa, her er jeg med en liten hilsen til deg.

Jeg lider av litt skrivekløe i dag, så jeg tar runden over alt nesten.. Går det bra med deg? Er du opphengt i årsavslutning?? Du må gi litt tid til kos også da..hehehe Tall og regnskap gir ingen barn vet du..hihihi

Det var hilsen i fra meg. Plutselig kjente jeg at jeg ble litt svimmel her jeg satt.

Klem fra Miro + lille frø (6+1)

08.01. 08:49

Krysser fingrene for to blå til deg denne uken Fjompa!!!!!!!!!!!!!!!!!

Stoor klem fra Taurus (9+0)

- - - - - - - - - - -

Taurus

08.01. 15:04

Av: fletta

Profil | E-post

Heisann Fjompa

Takk for hilsen! Ser nå at vi ligger ganske likt med tanke på (ikke)mens og testing... *er sååååå spent*

Strever som en gal med å ikke kjenne etter tegn, ikke noe lett oppgave det

Ser du er flink og trener + slanker deg....skulle gjort det samme jeg også, men eier bare ikke viljestyrke til det Lurte på om jeg skulle begynne på Grete Rhoede kurs jeg også, men kommer opp med tusen gode unnskyldninger om hvor vanskelig det er å spise regelmessig, lage mat hver dag ol. fordi jeg jobber turnus!!! Jaddda!

Hold oss oppdatert om mens/ikke-mens da

- - - - - - - - - - -

fletta

~~~~~~~~~~

08.01. 19:33

Av: Pia!!!!!!

Håper du får to blå denne gangen.

For meg har det ikke klaffet ennå så nå tror jeg at jeg skal ra en liten pause fra disse sidene ihvertfall noen uker,men det spørs om jeg klarer det.

Ville egentlig bare ønske deg lykke til med de TO BLÅ.

Kommer no innom og ser om det har gått bra!!!!

11.01. 13:42

Av: Hestehoven

Hallo Fjompa

Hvordan går det? Har du testet enda? Tenkte bare jeg skulle stikke innom dagboka og ønske deg lykke til! Satser på at det går bra denne gangen!!

Hilsen Hestehoven og Lille-proppen (12+6)

12.01. 13:23

Profil | E-post

Takk for hilsninger, jenter!

Det er godt at jeg har dere som backer meg opp! Det har nemlig ikke klaffet denne gangen heller. Men det er bare å sette igang om noen uker.

Begynte å ta tempen for noendager siden. Er litt nyskjerrig på hva som skjer med kroppen i syklusen, og så ønsker jeg å se om jeg kan finne EL...(" jeg fant, jeg fant"). Prøver det bare denne mnd, og legger dataene mine inne på et TCOYF- skjema( eller nå hva det heter).

Jeg er nå på dag 5/32, og mensen herjer fortsatt... Frekke dame, som bare kommer uten invitasjon. Hun er slett ikke velkommen neste mnd. heller.

Skitt, jenter. Det var ikke min tur denne gangen heller! Kanskje noen av dere andre lykkes??

- - - - - - - - - - -

Fjompa

04.02. 09:16

Profil | E-post

Da er EL over for denne gang.

Har begynt å bruke TCOYF programmet, og ta tempen hver morgen. Programmet anslo at jeg hadde EL den 20 dagen. Er i dag på dag nr 26 av 33/34....

Og igår fikk jeg plutselig litt "spotting". Rosa utflod..? Vet ikke hva dette betyr, men jeg opplevde det samme da jeg gikk på PP. Håper det ikke er noe jeg trenger å uroe meg for.! Men det rare er at jeg har mens murringer; vondt i ryggen, oppblåst mage, og magemurringer. Men jeg skal ikke ha mens før om 8 dager!!! Skjønner ikke helt dette, men jeg får se hva som skjer i dagene fremover..

Kan ikke tro at det er mensen som skal komme allerede??!!

Ellers så trener jeg fortsatt, drikker kaffe&te, og nyter et glass rødvin i helgene..Tror det er viktig at man ikke stopper helt opp, fordi man prøver å bli gravid. Ser det har vært litt spm inne på graviditet om dette.

(er jeg ikke gravid etter ett år, så snur jeg nok på "flisa". *ler*).

Et lite *sukk* fra en som gjerne vil ha bebbis!

go'klem fra

- - - - - - - - - - -

Fjompa

04.02. 15:03

Profil | E-post

Hei Fjompa

Hvis jeg skal prøve meg som Orakelet i Delfi...eller kanskje o´store orakelet fletta , ville jeg sagt det var en festeblødning du hadde !!!

Ut fra det jeg har lest på SG-sidene, er det mange som opplever en liten blødning en ukes tid etter eggløsningen, da visstnok egget graver seg ned i livmoren.

Funker TCOYF-programmet bra? Er det lett å skjønne??

Har selv begynt med tempmålinger de to siste dagene (ny syklus...*stønn*), men skriver det bare ned på et FAM-skjema jeg lastet ned.

Håper du holder oss oppdatert på mens/ikkemens!?!

- - - - - - - - - - -

fletta

~~~~~~~~~~

11.02. 15:27

Profil | E-post

Ikke-mens, ikke-mens!

Huff, denne ventetiden...

Jeg venter ikke-mens imorgen..Det er ingen vanlige tegn på at den skal komme..har ikke spottet 2 dager før, som jeg pleier...

Jeg hadde spottinger tidligere i syklusen..kan være festeblødnigner, fletta! *håper, håper*

Siste dagene har jeg hatt ømme bryster..ikke noe jeg pleier å ha. Og jeg har hatt menssymtomper siden dag 24 denne syklusen.

Venter til tordag med å teste...

Fletta: er kjempefornøyd med tcoyf-programmet.

Men det går sikkert like bra med excel ark.

Så lenge jeg visste at EL hadde vært, så var jeg/vi mye roligere mtp kozzzz.

hilsen

*kjempespent*

- - - - - - - - - - -

Fjompa

13.02. 10:51

Profil | E-post

Hei dere....

Fortsatt ingen tegn til mens..

og imorgen skal jeg teste! Da er jeg 2-4 dager over mens, og temperaturen er forsatt over coverline. *håpe, håpe*

Jeg er kjempespent! Tenk om det er noe i det alle sier: "Alle gode ting er 3"!

Dette er nemlig vår 3 måned som prøvere.

Og Fletta;

Jeg så at du var spent på hvem jeg var inne på sg..hehe *nyskjerrigper*.

Lykke til dere andre med jakten på de to blå.!!!

- - - - - - - - - - -

Fjompa

13.02. 22:21

Profil | E-post

Paven???? Bingo

Ble litt nyskjerrig når Nala var såå hemmelighetsfull!

Blir spennende de neste dagene for deg, da! Krysser fingrer og tær for deg...hvor mange dager har tempen holdt seg høy??

Håper på "alle gode ting er 3" for deg....min filosofi nå er " 1, 2, 3, på det 4. skal det skje"

1000 lykkeønskninger til deg

klem fra

- - - - - - - - - - -

fletta

~~~~~~~~~~

14.02. 13:41

Profil | E-post

Hei igjen!

GRATULERER såååååååååååå mye...heldiggrisen

Kjempegøy at det skulle gå deres vei så fort!

Nå må vel jeg komme etter snart også....blir jo nesten ensom prøver her!

Mente selvfølgelig det var Miro som var så hemmelighetsfull inne på SG, ikke Nala som jeg skrev (kanskje jeg er i en tidlig pre-ammetåke??)

Kjempegratulasjonsklem fra

- - - - - - - - - - -

fletta

~~~~~~~~~~

14.02. 15:37

Av: @lfakrøll

Gratulerer !!!!!!!!!!!!!!!

Klem fra

- - - - - - - - - - -

@lfakrøll

14.02. 20:57

Av: Pia!!!!!!

Grattis så gøy heldigen håper jeg kommer etter snart er vel bare meg og fletta igjen som starta samtidig!!!

Hei & hopp!1212[ Dette Innlegg er endret av: Fjompa den 2002-02-26 12:30 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har det gått lang tid siden sist.

Jeg har endret mitt brukernavn til Pope.

Torsdag skal vi inn på UL, for å sjekke om det faktisk er noe spire i magen. Vi kan liksom ikke tro dette enda.....

Gleder meg til det...!!!

Idag er jeg 7+1 iflg terminkalenderen på SM. Utrolig hvor fort tiden har gått....?!?

Fortsatt ingen kvalme (heldigvis),

men har noe sinnsykt ømme bryster.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Pope. Jeg hadde glemt at Pope var Fjompa. Så kjempekoselig at du fikk to blå. Er ikke så veldig aktiv inne på KG/SG for tiden, men jeg synes det er gøy å skrive dagbok. Vi kommer nok til å skrives fremover vi tenker jeg. Jeg vil iallefall ønske deg lykke til med magen. Jeg følger med...

Kose deg masse!!

Klem fra

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann pope!!!! Vil bare ønske deg lykke til på UL i morgen håper alt står til med den lille.

hvorfor har du skiftet navn???

Klem fra pia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på UL...*sukk*. Det var så herlig å se det lille som lå der....

og nå skjønner vi faktisk at vi er GRAVIDE. YIPPPII!!!!!!

Jeg var nervøs for at de ikke skulle finne noe, eller "....vi kan ikke se noe hjerteaktivitet". Men det gikk 1 sek, og da sa legen:

"...Der ser dere fosteret".

Vi måtte bare smile....vi så en skygge, som kunne like godt vært noe helt annet, om hun ikke hadde fortalt at det var fosteret. Det så ut som en pæreformet pose.

Så sier hun..."...og der er hjertet, ser dere det?" Og vi kikket og kikket...

Om man legger godviljen til, tror jeg vi begge kan si at vi så hjertet(og da måtte vi virkelige konse, begge to) *ler*.

Hun viste oss litt mer, fortalte hvor var hvor og hva var hva.

Det var så rart å se lille mikro. Tenk at jeg har ett lite liv i meg. Tenk at jeg har to hjerter i kroppen min, ett ekstra i tillegg til mitt eget?!?

Hun målte lille mikro til 16mm CRL, og maskinen "sa" at jeg var 8+2!!!

Jeg som trodde jeg var 7+4. Men legen var enig, hun regnet seg frem til termin den 18/10, og at jeg var 8+1 på vei. Så da får jeg vel bare tro at jeg har passert 8 fullgåtte uker (min første milepæl!) Tenk, jeg var kommet nesten en uke lenger enn jeg trodde.

Skal på ny UL etter påske, så da kan det hende at de endrer på tallet igjen. Vi gleder oss!

Vi fortalte det til min familie i helgen, og de ble så glade. Jeg fikk dog litt påpakning fra mor, om at jeg må da kutte ned på paracetbruken min.

Jeg plages med MYE hodepine..., men jeg har kuttet ned bruken etter at jeg ble gravid. Har kanskje tatt en 6 paracetter over 3 dager siden jeg testet 2 blå! OG det er KNALLITE til meg å være.

Idag har jeg kommet til 9+2......*Oj*

Lengter veldig til de 12 ukene er passert..

Kos til dere alle. Håper dere prøvere lykkes snart!!

Klem Pope

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hei, hei

Tenkte bare jeg skulle gratulere deg med den lille spiren i magen. Kos deg masse i tiden som kommer. Er formen bra, forresten?

Hilsen Hestehoven og Lille-proppen (22+3)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Hei Pope!

Nå må du skrive og fortelle oss hvordan det går med deg da (streng). Jeg er kjempenysgjerrig.

du må da nærme deg 12 ukers merket du nå???

Selv har vi litt problemer med å få syklusen på tur igjen, men denne måneden kjennes alt normalt.

Ta vare på deg selv i hvertfall!

Stor klem fra 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

*Oj*

Så lenge det er siden jeg har skrevet i dagboken min. Jeg tar skjenning til meg, Taurus....*helt flau*

Med meg går alt bra. Har nå snart passert 16 uker. og skal på UL på Bærum 15/5. Vi gleder oss vilt til det, og jeg skal også ha med meg min mor. Hun har aldri fått sett på UL før!

Jeg har ikke vært kvalm i dette svangerskapet, bare masse trøtt...ZZzzzz. Ikke noe partygirl lenger..har da også fått avsmak på rødvin *snufs*..., og kaffe og...osv

Fortalte mine venninner at vi ventet barn, forrige fredag. Ingen hadde hatt mistanke, og trodd på oss når vi sa at vi ville vente til jeg ble ferdig med skolen, osv...hihi

Arbeidsgiver vet ingenting, skal fortelle det etter UL. Da er jeg ferdig med prøveperioden min....

Koser meg forløpig masse, ingen mammamage enda. Men måtte kjøpe mammabukser i uke 11.

Har jo fått en liten mage, da.

Kos til dere alle

klem fra Pope 15+4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...