Gå til innhold

Kviser på haka - hjelp!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Siden jeg var 12 år har jeg slitt med at jeg får kviser på haka. Vonde, store, røde kviser som begynner å blø (i de mest uheldige tidspunkt) når de blir modne og etterlater stygge arr. Jeg er 24 år nå og lei av disse stadige kvisene. Jeg får et par-tre om gangen, så går de over, og jeg får nye. Har flere arr etter kvisene i ansiktet...

Jeg prøver så godt jeg kan å rense huden og gjør det jeg kan for å unngå kvisene og unngå arr, men det føles så håpløst. Huden min er helt ok ellers. Jeg blir blank og rødlig med store porer i ansiktet, men ikke spesielt kvisete utenom på haka; altså hadde de ikke vært for de hadde jeg ikke hatt noe i mot huden min. Er bare disse enkeltkvisene som stadig dukker opp som er problematiske. Mamma har lignende problem med kviser fremdeles, så det er nok noe jeg har i genene. Skulle gjerne ha fått litt skikkelig hjelp, av hudpleier, evnt hudlege til å hjelpe meg og å finne rette produkter, men jeg er skikkelig fattig student som ikke kan prioritere det. Og jeg kan ikke spørre legen om bare et par enkeltkviser, som kanskje ikke er så store eller ser problematiske ut en gang når jeg har legetime.

Noen som har noen tips å komme med? Jeg har virkelig prøvd veldig mye av tips før og søkt en del etter tips, men nye tips kan jo dukke opp!

Jeg tenkte å høre med mamma om å sponse en tur til hudpleie en gang; noen som kan anbefale en plass å gå for å få god hjelp til dette? Enten i Stavanger eller i Oslo?

Håper noen har noen gode svar på lur!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Sc@rlett
Skrevet

Det kan hende du renser ansiktet for mye?

Jeg har gått over til Optima Ph såpe og jeg bruker den til ansiktet og, det har hjulpet meg veldig! Det er veldig billig og er basert på bare naturlige stoffer. Verdt et forsøk?

http://www.optima-ph.no/index.jsp

Skrevet

Da lurer jeg på hvor du er student, her kan en gå til studenthelsetjenesten og få refundert det man evt. må betale der. Gå til legen! Hudpleie vil ikke gi noen varig effekt, og det er iallefall bortkastede penger.

Skrevet

Ettersom de er på haken, og vært der så lenge så kan det være på grunn av hormoner. Flere har hatt suksess med inntak av nattlysolje (evening primrose oil), eller ppiller om det er et valg.

Mat kan påvirke hormonene i kroppen, så om du har lavt inntak av fisk og grønt så kan det hjelpe å spise mer av det. Og gjerne kutte ut melk og "hvite karbohydrater".

Skrevet

Det kan hende du renser ansiktet for mye?

Jeg har gått over til Optima Ph såpe og jeg bruker den til ansiktet og, det har hjulpet meg veldig! Det er veldig billig og er basert på bare naturlige stoffer. Verdt et forsøk?

http://www.optima-ph.no/index.jsp

Takk for tips!

Da lurer jeg på hvor du er student, her kan en gå til studenthelsetjenesten og få refundert det man evt. må betale der. Gå til legen! Hudpleie vil ikke gi noen varig effekt, og det er iallefall bortkastede penger.

Ja, jeg har studenthelsetjeneste, men syntes det er litt lite å gå til legen for tre-fire kviser, jeg vet jo at mange sliter med et mye større problem? Om jeg kan jo ikke styre dem, tenk hvis jeg er i en periode mellom kviser når jeg er hos legen, da har jo ikke legen noe å se på?

Ettersom de er på haken, og vært der så lenge så kan det være på grunn av hormoner. Flere har hatt suksess med inntak av nattlysolje (evening primrose oil), eller ppiller om det er et valg.

Mat kan påvirke hormonene i kroppen, så om du har lavt inntak av fisk og grønt så kan det hjelpe å spise mer av det. Og gjerne kutte ut melk og "hvite karbohydrater".

Det har ikke vært noen endring i huden gjennom de forskjellige p-preparatene jeg har brukt, men det er fulgt mulig det er noe hormonelt. Takk for tips.

Jeg er vegetarianer, så vil ikke kutte ut melka da det er min hovedproteinkilde.. Typisk at det er det som gjør det da...

Skrevet

Ja, jeg har studenthelsetjeneste, men syntes det er litt lite å gå til legen for tre-fire kviser, jeg vet jo at mange sliter med et mye større problem? Om jeg kan jo ikke styre dem, tenk hvis jeg er i en periode mellom kviser når jeg er hos legen, da har jo ikke legen noe å se på?

Jeg var hos min lege for noen uker siden med ganske fin hud med tanke på hvordan min hud pleier å være. Sa det som det var og fortalte om produktene jeg har prøvd før (når jeg har vært hos hudlege) og at det ikke funket. Hun skrev ut tetracykliner og Epiduo til meg, ikke fordi det så ut som om jeg trengte det der og da, men fordi det kan hjelpe på hvordan jeg vanligvis ser ut. Jeg har alltid tenkt at jeg har det ikke så ille, det er sikkert mange som har det verre enn meg, men ærlig talt, når det blir så ille at man sliter med det og får arr så syns jeg man skal tenke at man har det ganske ille selv også :sjenert: Det er verdt et forsøk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...