Gå til innhold

er noe galt med min bil


bananbåt

Anbefalte innlegg

hei! prøvde idag å starte min gamle bil (nødbilen) for å se om det var liv i den. selvfølgelig flatt batteri, men med startkabler og startbooster på likt skjedde det ting! sprayet på med startgass også.

hørte starteren gikk rundt, men det var det. Ga litt gass i ny og ne, og det var så nære så nære. Tilslutt startet den.

den gikk en liten stund så ble den nesten kvalt, da ga jeg mer gass og den levde litt til, så dabbet det av, så mer gass, den putret og gikk og plutselig fikk den et skyhøyt turtall før den stoppa helt igjen. Fikk startet den på nytt, men denne gangen måtte jeg holde gassen inne hele tiden for at den ikke skulle stoppe.

det er vel noe annet en batteriet som er galt her, tross i at det er 20 blå ute? noen med ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vann/bensin? Prøvde en bil for ett års tid siden, som hadde stått en stund. Skikkelig problemer med å starte, stoppet hele tiden og til slutt gav vi opp da den stoppet midt på motorveien.. Er noe greier med at når bilen har stått skiller vann seg fra bensin .. ? TROR JEG altså. Ikke 100% sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hell på en slant kondensfjerner. Det er sikkert kondens i bensintanken siden den har stått så lenge og det er kaldt. Jeg er plaga med det på min bil for tiden, og den brukes vær dag. Så helte på kondensfjerner og da blei det bra. Var ikke batteriet på min da den starta veldig lett, men kveltes når jeg ikke holdt gassen inne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tipper kondens eller frosent bensinfilter jeg også, beste ville hvert og ha den et varmt sted en dag, parkere på et oppvarma prkeringshus eller noe, da løsner all isen og kondensfjærneren får virke ordentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres jo fryktelig enkelt ut da. satser på det bare er det da. får ikke akkurat fraktet den noe sted, da den ikke er kjørbar.

takk for tips:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Calexica

Det skjer mye med biler når de står en stund, særlig når det er kaldt. I tillegg til det som er nevnt her så kan vannet i radiatoren ha frosset, hvis det ikke er nok frostvæske på. I tillegg, hvis det ikke har blitt utført oljeskift på en stund, så kan oljen tykne og gjøre bilen sur og tverr. Sjekk frostvæsken med et sånt måleinstrument,og peil oljen. Er det lite så fyll på ny, fresh og herlig olje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når bilen har stått er oljen uansett tregtflytende, ny eller gammel spiller ingen rolle. Er det dieselbil er det ofte også enda vanskeligere å få start...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åkei, så det kan være frostveske og.. hmm.. og olje. ja får sjekke det. bilen er forøvrig en bensinbil fra midten av 80 tallet. tenkte det kanskje var manuell choke på den, men fant ingenting, så da er det vel ikke det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal ha ein bil stående som reserve så bør du passe på å starte den innimellom og la den gå seg varm, aller helst ta ein liten tur med den også. Eller risikerer du at den begynner å råtne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...