Rihay Skrevet 1. desember 2010 #1 Skrevet 1. desember 2010 Hei! Jeg har vært litt sløv med p-pillene i det siste. Jeg har vært i syden i en uke og hadde mensen uka før det. Jeg har ikke tatt p-pillene i de siste to ukene altså ( har ikke begynt på nytt brett) Tror dere jeg kan bare begynne rett på et brett, eller bør jeg kanskje slutte? Er singel og har litt for masse skole til å kunne ha tid til i hele tatt tenke på sex... Men er jo greit å gå på de da, i tilfelle... Jeg går forresten på mercilon..
Pingting Skrevet 1. desember 2010 #3 Skrevet 1. desember 2010 Hvorfor ikke begynne å ta p-srøyte? Det er mistanke om at et av virkestoffene i p-sprøyten kan gjøre brukerne mer disponible for benskjørhet. Hvis man i utgangspunktet er i risikogruppen for å utvikle benskjørhet (det kan være genetisk betinget, men kosthold og livsstil generelt har antagelig mest å si), så bør man nok holde seg unna p-sprøyte. Hvis du fortsatt ønsker å bruke en eller annen form for hormonprevensjon, så kan du jo vurdere p-plaster, p-ring eller p-stav? Mindre hormoner i disse enn i piller. Plasteret sitter på i en uke av gangen, p-ringen sitter inne i tre uker og p-staven varer i 3 til 5 år, avhengig av type. Det er selvfølgelig ulemper og mulige bivirkninger ved disse metodene også - foreslår at du ser litt rundt på nettet etter infor eller snakker med legen din før du bestemmer deg.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2010 #4 Skrevet 1. desember 2010 Du bør ikke begynne på et nytt brett sånn uten videre tror jeg.. Det står vel i beskrivelsen, at du skal begynne på første pillen, første dag du får mens. Kanskje du kan prøve pstav eller noe? Slipper du huske på pillen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå