Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har vært litt sløv med p-pillene i det siste. Jeg har vært i syden i en uke og hadde mensen uka før det. Jeg har ikke tatt p-pillene i de siste to ukene altså ( har ikke begynt på nytt brett)

Tror dere jeg kan bare begynne rett på et brett, eller bør jeg kanskje slutte? Er singel og har litt for masse skole til å kunne ha tid til i hele tatt tenke på sex... Men er jo greit å gå på de da, i tilfelle...

Jeg går forresten på mercilon..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor ikke begynne å ta p-srøyte?:)

Skrevet

Hvorfor ikke begynne å ta p-srøyte?:)

Det er mistanke om at et av virkestoffene i p-sprøyten kan gjøre brukerne mer disponible for benskjørhet. Hvis man i utgangspunktet er i risikogruppen for å utvikle benskjørhet (det kan være genetisk betinget, men kosthold og livsstil generelt har antagelig mest å si), så bør man nok holde seg unna p-sprøyte.

Hvis du fortsatt ønsker å bruke en eller annen form for hormonprevensjon, så kan du jo vurdere p-plaster, p-ring eller p-stav? Mindre hormoner i disse enn i piller. Plasteret sitter på i en uke av gangen, p-ringen sitter inne i tre uker og p-staven varer i 3 til 5 år, avhengig av type. Det er selvfølgelig ulemper og mulige bivirkninger ved disse metodene også - foreslår at du ser litt rundt på nettet etter infor eller snakker med legen din før du bestemmer deg. :)

Skrevet

Du bør ikke begynne på et nytt brett sånn uten videre tror jeg.. Det står vel i beskrivelsen, at du skal begynne på første pillen, første dag du får mens.

Kanskje du kan prøve pstav eller noe? Slipper du huske på pillen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...