Gå til innhold

Å skrive tekster på Spansk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har tentamen i Spansk imorgen, der vi skal skrive en Spansk tekst/stil. Dette er overhodet ikke en av mine sterke sider, så jeg trenger hjelp! Tips til nettsteder hvor jeg kan finne lengre tekster på Spansk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva skal du med tekstene?

Får du bruke ordbok? Konsentrer deg i så fall på å repetere sentrale grammatikkregler.

Hvis ikke dere får bruke ordbok, konsentrer deg på å repetere ordforråd du tror du får bruk for. Vet du noe om temaet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

elpais.es

elmundo.es

De største avisene.

Men du, ikke for å være teit, men hva er det du ikke skjønner med grammatikken? Du må skjønne det du skriver, ellers er det meningsløst. Still meg et direkte spørsmål og jeg skal forklare så godt jeg kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Har tentamen i Spansk imorgen, der vi skal skrive en Spansk tekst/stil. Dette er overhodet ikke en av mine sterke sider, så jeg trenger hjelp! Tips til nettsteder hvor jeg kan finne lengre tekster på Spansk?

Nå er vel tentamen overstått, så mitt svar kommer for sent. Men du har godt av å høre det allikevel. Det du har (hadde) tenkt å gjøre, var å plagiere en spansk tekst og utgi den for ditt eget produkt. Det kalles juks! Jeg håper du ikke består tentamen. Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor du har valgt spansk, når du tydeligvis ikke har noen interesse av å lære språket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vel tentamen overstått, så mitt svar kommer for sent. Men du har godt av å høre det allikevel. Det du har (hadde) tenkt å gjøre, var å plagiere en spansk tekst og utgi den for ditt eget produkt. Det kalles juks! Jeg håper du ikke består tentamen. Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor du har valgt spansk, når du tydeligvis ikke har noen interesse av å lære språket.

Det sto ingenting om hva hun skulle bruke tekstene til, det kunne like gjerne være for å se hvordan ting står på spansk, og prøve å forstå hvordan de er oppbygd. MEN, hvis hun hadde kopiert en tekst, så blir hun tatt uansett. Lærere har nå programmer der de bare kjører tekstdokumentet gjennom, og da kommer all tekst som er hentet fra internett opp med nettadressen gjennom :) Takk og lov! Copy/paste fungerer ikke lenger for late studenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...