Gå til innhold

Mattips

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har lyst til å lage en litt mer avansert og bedre middag til kjæresten min en dag, men jeg har ingen ideer på hva jeg kan lage. Er det noen her som har noen gode mattips? Det er lenge siden vi har hatt en god middag, går mest i taco, pizza og lasagne - så det hadde vært spennende å lage noe nytt og evt. bedre :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heisan:) spørs jo kor avansert du vil lage da og ka dere liker.finnes jo myye å lage utenom toro :P

du kan jo ha marinert kylling.har brukt en marinade som hetter provance som er i marinadehyllene.ellers så går d fint å marienere den sjøl med alt det du liker.ha på olivenolje,timian,press en hel appelsin og litt salt og pepper og la d ligge i en pose i en time før du bruker d.

så steike båtpoteter og kryddre med timian,salt og pepper.huske å sette potetene i ovnen ca 10-15 min før du setter i kyllingen.som du da har stekt først på en stekepanne.

til grønsaker så kan du dampe brokoli,gulerot eller det du liker. saus så kan du jo velge å lage en tomatsaus fra bunnen av.men dette kommer jo helt an på kor avansert du vil lage.men du har jo tid til å lage saus mens potetene og kyllingen er i ovnen.

du kan da finkutte løk og ha oppi hermetiske kuttet tomater ha oppi kylling kraft og la d koke.smak til med salt,pepper og littegran sukker.

kjempegodt :) litt tullete forklart kansje.men håper du forstod:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...