AnonymBruker Skrevet 1. desember 2010 #1 Skrevet 1. desember 2010 Jeg har vondt øvers i magen, ikke ekstremt vondt, men en litt svak smerte som kommer og går, er i tillegg slapp og har kvalme som kommer og går litt. Det er tredje dagen jeg er syk. Er dette en vanlig omgangssyke eller burde jeg ringe legen?
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2010 #2 Skrevet 1. desember 2010 Omgangssyke er vanligvis diaré og/eller oppkast
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2010 #3 Skrevet 1. desember 2010 Omgangssyke er vanligvis diaré og/eller oppkast Ok, så man kan ikke ha kun oppkast/kvalme og i tillegg vondt i magen?
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2010 #4 Skrevet 1. desember 2010 Ok, så man kan ikke ha kun oppkast/kvalme og i tillegg vondt i magen? Jo, men du sier ingenting om oppkast bare kvalme. Magevirus gir vondt i magen og kvalme og kan vare en ukes tid, og dette går det masse av hver vinter. Omgangssyke er supersmittsomt og går jevnlig. Noen får kvalme og diaré andre har kvalme og oppkast i tillegg til magesmerter. Det er så mye som gir vondt i magen og kvalme. Men om du ikke kaster mye opp eller har mye diaré så tåler du en del dager som voksen. Pass på å få i deg væske.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2010 #5 Skrevet 1. desember 2010 Ok, men jeg har bare kastet opp to ganger på tre dager. Var egentlig mest redd for blindtarmbetennelse og vurderte derfor å ringe legen. Oppkast er et naturlig resultat av kvalme, så jeg antok at det var unødvendig å nevne.
Gjest gjest Skrevet 1. desember 2010 #6 Skrevet 1. desember 2010 blindtarmen ligger ikke øverst i magen.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2010 #7 Skrevet 1. desember 2010 blindtarmen ligger ikke øverst i magen. Det er dette jeg frykter, men ser jo at det kun tar få timer før smertene vandrer nedover, og nå har det jo gått flere dager. Hvordan oppleves blindtarmbetennelse? Symptomene kan være diffuse og ukarakteristiske, men oftest er utviklingen ganske klassisk: * Det begynner som regel med magesmerter omkring navlen eller oppover * Etter få timer vandrer smertene ned i høyre nedre del av maven. Disse forverres gjerne ved bevegelse. Tilstanden ledsages av nedsatt appetitt og ofte kvalme, eventuelt noe oppkast * Temperaturen er typisk omkring 38 grader, men hver tredje har ingen feber * Små barn og eldre mennesker avviker ofte fra det typiske sykdomsbildet og det er derfor stor risiko for at diagnosen stilles for sent. Dette betyr at det oftere forekommer komplikasjoner.
Gjest Sommertid Skrevet 1. desember 2010 #8 Skrevet 1. desember 2010 Jeg hadde smerter i hele nedre del av magen når jeg hadde blindtarmbetenndelse. Jeg var konstant kvalm og hadde oppkast i 7mnd før de fant ut hva som var galt. De symtomene du har kan være alt fra blindtarm, omgangssyke til graviditet. Ta deg en tur til legen om du er usikker.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2010 #9 Skrevet 1. desember 2010 Jeg hadde smerter i hele nedre del av magen når jeg hadde blindtarmbetenndelse. Jeg var konstant kvalm og hadde oppkast i 7mnd før de fant ut hva som var galt. De symtomene du har kan være alt fra blindtarm, omgangssyke til graviditet. Ta deg en tur til legen om du er usikker. Graviditet kan utelukkes, men tenker at jeg ringer legen dersom jeg ikke er symptomfri i morgen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå