Gjest Muppi Skrevet 15. oktober 2003 #1 Skrevet 15. oktober 2003 Hei Har noen en god suppe oppskrift med pøsler i??Husker min farmor laget en nydelig suppe med masse godt i (poteter, pølser, grønnsaker etc....) Har så lyst til å lage dette.....
Gjest gjest1 Skrevet 15. oktober 2003 #2 Skrevet 15. oktober 2003 Morsomt du spør,jeg lagde en sllik suppe til middag i går . Grønnsaksuppe med pølsebiter. Til to- tre personer 1 stor eller 2 små gulrøtter 1-2 stilker selleri 1 løk Skjæres i små biter et par fedd hvitløk 1 hakket chili eller litt chilipulver 1 boks hakket tomater 1 buljongterning eller fond 1 stjerneanis 1-2 middagspølser i biter. Surr grønnsakene i litt olje og ha tomatene +en boks vann og buljongen og stjerneanisen. La det hele koke i ca 15-20 min, du kan må ha på litt ekstra vann. og ha pølsebitene og la det hele bli varmt. Server med grovt brød.
Redhead Skrevet 15. oktober 2003 #3 Skrevet 15. oktober 2003 JEg lager en veldig enkel grønnsakssuppe, veldig enkel.... Potet, kålrot, gulrøtter og purreløk. Vann med grønnsaksbuljong. Første dagen spiser vi den som den er. Andre dagen har jeg i pølsebiter. Da har den dessuten kokt ganske lenge, så den er litt tykkere. Ungene elsker den, og det er særlig moro fordi eldstemann påstår at han ikke liker poteter. Tor ikke han tenker over at det er poteter i suppa .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå