Gå til innhold

Er det flere som har prøvd lenge her...


Julianna

Anbefalte innlegg

Heisann alle gravide og prøvere.

Er litt nyskjerrig på om det er flere her inne som har prøvd lenge,og hvor lenge dere har prøvd?

Dere kan gjerne svare dere som har blitt gravide, og som brukte litt tid på det.

Ok,litt om meg,og min historie i korte trekk. Er en jente på 24 år,og har en samboer på 32. Vi har vært uten prevansjon i fem år nå, og vært prøvere i tre.

Har vært igjennom en runde med utredning for en stund siden,uten og ha funnet noe galt.Men har bestemt oss for og finne en ny lege, og ta en ny runde med utredning.

Grunnen til det er fordi vi fikk veldig dårlig oppfølging, og vi følte at vi ikke ble tilstrekkelig utredet. Har også gått på to kurer med pergotime, uten resultat.

Neste steg var egentlig prøverør, men vi vil prøve med en ny runde utredning først,og se hva som skjer da.

I mellom tiden håper vi selfølgelig på å klare det selv.enig.gif

Så er det noen som er i samme situasjon eller lignende, så er jeg veldig nyskjerrig på å høre fra dere. Nikke.gif

Klems fra12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei....

Jeg er prøver, men har ikke prøvd så lenge. Jeg er snart 27, gift med en mann på 35 og vi har to barn fra før.

Ville bare ønske deg lykke til, og håper at to blå kommer til dere snart.

Klem fra

Sonora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Heisann Cleopatra!

Synd å og høre at dere også sliter med denne prøvinga, det som liksom skal være så enkelt,er pluttselig ikke så enkelt for noen.

Vet godt at det tar på,og blir veldig slitsomt i lengden,blir bare så frustrert noen ganger utklipp{angry}

Jeg kan godt fortelle deg litt om det vi opplevde og gjorde.

Jeg anbefaller deg også og gå inn på

www.snart gravid.com

Har skrevet et innlegg der på utredning og ufrivillig barnløshet,der finner du hele historien om hvorfor vi vil bytte lege og ta hele utredningen på nytt. inlegget heter (det er vel her jeg hører hjemme)

For som jeg skrev øverst på siden her så fikk vi en elendig behandling, pluss en meget blåst lege. utklipp{oh2}

Foressten, jeg ble utredet på vanlig sykehus, ikke på privat som deg.Vurderer privat neste gang jeg også, men vi får se hva vi gjør.

Men ivertfall første time vi hadde på sykehuset ble det for det meste prating. leverte også temperatur skjemaer for fire mnd,for å se om jeg hadde hatt eggløsning.

Hadde også tatt en blodprøve på legekontoret i forveien.

Samoeren leverte også en sed prøve som var helt fin.

Det som skjedde videre var at jeg fikk en HSG undersøkelse, det er en undersøkelse hvor di ser om egglederne er åpne. Det som skjer da er at di fører inn ett kateter i livmoren, og fører en tynn slange inn. Så sprøyter di inn enten kontrast veske eller saltvann gjennom slangen for og se om veska renner gjennom. Da bruker di ultralyd, noen steder bruker dem også rønken, noe dem ikke gjorde der jeg var.

Egglederne var åpne på meg.

Neste steg var at jeg fikk to kurer med pergotime.

Nå vet ikke jeg om du har hørt om det?

Men det er ivertfall ett eggstimulerende middel i tablett form,det er for å bedre egg kvaliteten. Brukes egentlig mest av pasienter med PCO, eller dem som har skjelden eller aldri eggløsning.

Men det ble dessverre ingen graviditet av det utklipp{crying}

Det som skulle skje videre da, var at vi egentlig skulle blitt satt opp til prøverør. Men det var på den tiden det var snakk om at det skulle bli full egenbetaling, så vi ville vente litt for å se hvordan det ble.

Men så har vi skjønt i ettertid at den utredninga vi fikk ikke var helt tilstrekkelig da, pluss den veldig dårlige oppfølginga.

Men tror ikke du skal ha noe og grue deg til Cleopatra, det kommer sikkert til å gå kjempe bra skal du se.

Å hvis dere skulle være så uheldig at det er noe galt, så går jo det meste ann å få hjelp til i dag.

Jeg syns ivertfall det var ganske deilig og få begynt på utredningen etter så lang tid som prøvere,vil jo vite om det er noe galt.

Er ikke sikkert dem praktiserer alt likt der hvor du skal, som regel så er det litt forskjell fra sykehus til sykehus.

Ønsker deg ivertfall all lykke i utredningen,og den spenende tida fremover.

Spør gjerne hvis det er noe mer du lurer på Cleopatra, svarer gjerne jeg. Ble litt langt og rotete dette her, men håper ikke det gjør noe.

Vil gjerne høre hvordan det går videre med deg og utredningen, hvis du vil fortelle da.

utklipp{hug}fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er meg Julianna som har skrevet det anonyme innlegget over her, skjønner ikke hvorfor det ble anonym jeg...hmmm,trodde jeg var innlogget.Men,men,det er ivertfall meg.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg er ikke prøver -ennå. Har fått diagnosen PCOS og gruer meg veldig til å mest sannsynlig måtte gå gjennom mye prøving og feiling. Det at jenter med PCOS har større sjans for spontanabort hjelper heller ikke på tanken... Redselen for å kanskje ikke kunne bli mor gnager, og tør liksom ikke sette i gang... Er forsåvidt nokså ung ennå (er 25 år), men føler tida flyr fort avgårde...

Dere som har prøvd lenge - hvordan går det med psyken og håpet underveis? Ei venninne av meg, som fikk barn etter tre års prøving, sa at alle stundene med knuste drømmer forsvant da hun så sin første positive graviditetstest, og seinere fødte en nydelig gutt.

Er kanskje dumt av meg å være redd før jeg har begynt, men når jeg nesten med 100% sikkerhet vet at jeg må gjennom det, så føles det vanskelig mentalt å forberede seg på det.

Ønsker dere alle lykke til, og hvis noen har gode tanker eller råd å ta med seg, tar jeg gjerne i mot.

Klem fra Maria M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Hei!

Jeg kan jo prøve å svare Maria M først.

Synd og høre at du har fått diagonosen PCO, det var leit. Har hørt og lest litt om den sykdommen, men jeg er overhode ingen ekspert.

Nå vet ikke jeg hva slags informasjon du har fått angående pco,men har hørt at di som har den sykdommen har ganske gode muligheter til å bli gravid.

Men det tar som regel litt lengre tid,og må kansje fås litt hjelp av eventuelt pergotime tabletter eller eggløsnings sprøyter. Eller til slutt prøverør.

Men tror ikke jeg har hørt at det er lettere å spontan abortere når man har pco, men det er mulig jeg tar feil her altså.

Men du sier du er blitt litt redd og gruer deg til og begynne og prøve,det skjønner jeg veldig godt.

Det kan være en veldig vanskelig tid for noen.Men dere kan jo være veldig heldig da,det er jo ikke sikkert dere trenger så mye hjelp i det hele tatt.Man må bare prøve åse positivt på det, selv om det kan være veldig vanskelig til tider.

Jeg kan jo prøve å svare på hvordan vi har taklet håpet og psyken underveis. For det er jo ikke bare en dans på roser dette her.

Håpet ligger jo og lurer langt baki der ett sted hver mnd, helt til tanta dukker opp,det er selfølgelig nedtur hver gang. Må indrømme at det kan slite på spyken til tider ja, det må jeg ærlig indrømme.

Vi har også perioder vi er dritt lei hele baby laginga for og si det mildt,men det er kansje normalt en gang iblant, jeg vet ikke om også andre føler det sånn.

Men din venninde har nok rett i det hun sier. At alle knuste drømmer forsvinner når man endelig får to blå.

Det tror da ivertfall jeg er sant,det er nok vært alt strevet til slutt.

Jeg ønsker deg ivertfall all lykke på din vei, når dere skal begynne på prøvinga. Får håpe det ikke tar lang tid før det dukker opp to blå på dere når dere begynner.

Kos fra Julianna.

Hei igjen Cleopatra!

Kan svare deg å jeg når jeg er i gang, bare koselig det.

Ventetiden på det sykehuset som vi hadde så var det ca tre mnd.

En av grunnene til det er vel at man må ha med seg temperaturskjemaer for tre mnd.

Jeg var litt nyskjerrig på priser på di private sykehus jeg også, siden vi kansje velger det neste gang.

Men det er på volvat vi har tengt, nå vet ikke jeg hvor du skal hen da.

Men du kan jo ta en titt hit, kansje du får en pekepin.http://www.snartgravid.com/plassen/messages/114/23233.asp?1020984772

Kos fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...