Gå til innhold

Startproblemer


Cancer81

Anbefalte innlegg

Skulle avgårde på en del ting, men fikk ikke startet i morges...

Var strøm, det lyste i instrumentpanelet, men ville ikke starte...

Er -18 her i dag, så kanskje ikke så rart :(

Hva nå, noen son har råd?

Blir det å finne noen med startkabler, verksted eller...??

Er forøvrig en Toyota Yaris 2008-mod. Diesel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Finn noen som har startkabler eller en nødstarter. Det høres ut som om at du ikke har nok strøm på batteriet til å starte bilen.

Bruker du bilen til mye småkjøring, hvor du bruker mye strøm når du kjører?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjedde det noe da du vridde om nøkkelen (hørte du startmotoren)? Dersom startmotoren gikk rundt er det ikke hjelp med startkabler. Da er det noe annet som gjør at motoren ikke tenner.

Endret av Max Magnus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som at det kan være noe galt med batteriet, for et batteri skal holde en viss standard ved nettopp -18 grader. Det skal være forhåndstestet for såpass kalde dager.

Har du hatt mange korte kjøreturer over en lang periode har ikke batteriet rukket å lade seg nok opp igjen iløpet av kjøreturen. Prøv med startkabler eller booster, dersom ingen av delene fungerer kan batteriet være skadet (kanskje batterisyra ikke holder standarden).. Husk å sette på plusskablene først og så sette på minuskabelen på minuspolen på det ene batteriet og den andre enden av minuskabelen så langt unna det andre batteriet som mulig.

Sitter og har om bilbatteri på skolen nå så vet hvor galt det kan gå om man gjør en liten feil :D Du vet sikkert fra før hvordan man bruker startkabler, men better safe than sorry!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som typisk batteri trøbbel, de blir jo mer eller mindre utladet om de står lenge når det er kaldt... Pass på at du får ladet opp batteriet før det går helt tomt for strøm i hvert fall for da fryser det og blir ødelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo igjen, var lyd i motoren, lignet på en vaskemaskin som sentrifugerer.

Kjører sjelden korte turer, men bruker strøm til oppvarming, musikk, dvd-spiller osv.

Uff, kjenner jeg er litt smånervøs for at noe kan være skikkelig galt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallo igjen, var lyd i motoren, lignet på en vaskemaskin som sentrifugerer.

Kjører sjelden korte turer, men bruker strøm til oppvarming, musikk, dvd-spiller osv.

Uff, kjenner jeg er litt smånervøs for at noe kan være skikkelig galt :(

Det høres ut som du har klart å lade ut batteriet. Så da er det startkabler, booster eller høre om noen har en batteri lader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo igjen, var lyd i motoren, lignet på en vaskemaskin som sentrifugerer.

Kjører sjelden korte turer, men bruker strøm til oppvarming, musikk, dvd-spiller osv.

Uff, kjenner jeg er litt smånervøs for at noe kan være skikkelig galt :(

Mekaniker læreren min sier han tror det bare er lite strøm. Prøv å få ladet opp batteriet, dersom det fremdeles ikke fungerer får du prøve å forklare litt mer detaljert om det er noe du legger merke til med bilen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for mange kloke svar, hadde rett dere :)

Fikk starthjelp i dag og kjørte deretter en times tid på lavere gir!

Nå er jeg så spent på morgendagen, håper den starter da...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...