Gå til innhold

Klementiner

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har skikkelig dilla på klementiner for tiden. Det er jo nå før jule er skikkelig gode. Kan man spise for mye klementinger? Få for mye c-vitaminer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du spiser for c-vit, blir overskuddet skilt ut i urinen. Man kan ikke ta overdose av c-vit.

Og appelsiner er rikere på c-vit enn klementiner.

Skrevet

Tja.. Det er vel mulig at man kan få i seg for mye sukker og dermed kcal.. men man skal vel spise en del for å merke det på vekta ;)

Noen får også halsbrann hvis de spiser mye surt, men i så fall er det bare å spise litt færre..

Tenker man skal kose seg med klementiner :)

Gjest Consensio
Skrevet

Det har hendt at det slår ut på promilletestene til politiet dersom man spiser veldig mange klementiner :fnise:

Skrevet

Også er det mye syre i sitrusfrukter, så spiser man veldig mye hele tiden kan det gå ut over tennene. Lurt å drikke litt vann etter at man er ferdig, ev. tygge tyggis.

Skrevet

Åååh, jeg spiser sikkert 10 om dagen. Det er sååå godt :D

Skrevet

Det har hendt at det slår ut på promilletestene til politiet dersom man spiser veldig mange klementiner :fnise:

Promilletestene måler alkohol i blodet. Med mindre noen faktisk er idiot nok til å spise gammel, gjæret frukt - kan du fortelle meg hvordan i all verden klementiner skulle påvirke utslaget? Og hvorfor jeg ikke finner noe om det når jeg googler det? Og gjerne i samme slengen: hvorfor folk tror på alt de hører?

Gjest Consensio
Skrevet

Promilletestene måler alkohol i blodet. Med mindre noen faktisk er idiot nok til å spise gammel, gjæret frukt - kan du fortelle meg hvordan i all verden klementiner skulle påvirke utslaget? Og hvorfor jeg ikke finner noe om det når jeg googler det? Og gjerne i samme slengen: hvorfor folk tror på alt de hører?

Personen hadde spist helt vanlige klementiner, nettopp kjøpt på butikken så de var ikke gamle.

Hvorfor du ikke finner noe når du googler om det vet jeg desverre ikke.

Jeg vet ikke hvorfor folk tror på alt de hører. Om du referer til meg, så vet jeg at dette skjedde fordi jeg satt i bilen sammen med personen dette gjaldt. Etter en runde på politistasjonen ble hun sjekket ut, og politet sa at de faktisk har opplevd lignende tidligere hvor folk har spise mye klementiner.

Skrevet

Tja... Hvordan kan syrnet melk eller youghurt påvirke et alkometer når det ikke inneholder alkohol?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...