Gå til innhold

Hva faen feiler det meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle IKKE vært mor. Alt jeg kan gjøre er å elske ungen, men mangler tydeligvis ressurser til å gjøre særlig mer...

Nå er det JUL, og HVOR vi gleder oss(?). Jeg må innrømme at jeg ikke er særlig begeistret for jul. Synes det er et eneste stort fesjå, og har hatt så mange julaftener med hit og dit, annenhver og "tjo hei" at jeg blir helt matt av å tenke på det. Hvert år, når det nærmer seg jul, så prøver jeg å fortrenge hele sesongen. Jentungen synes selvsagt det er stas, men jeg klarer ikke å oppføre meg slik jeg burde i forhold til julestyret.

I går pakket jeg gaver til kalender, klappet meg på skulderen og syntes jeg hadde vært fryktelig flink. I DAG - derimot, ikke SÅ flink. Vet at det skulle være nissefest i barnehagen i dag, med tenning av juletre og julegrøt. Ordet "nisse" gikk meg imididlertid hus forbi, og da vi dukket opp i barnehagen fløy alle ungene rundt med nisselue og nissedrakt. Dét hadde jeg glemt... :( Heldigivs hadde de låneluer i barnehagen. Jeg ble så satt ut at jeg kjente jeg holdt på å knekke sammen der jeg stod.

Har en halvtimes kjøretur til jobb, og jeg grein som en tulling hele veien. Ringte barnehagen også og snakket med ungen min, fortalte hvor høyt jeg elsker henne og at jeg beklaget så mye at lua ble glemt. Hun virket rimelig uaffisert til det hele, men jeg er så redd for at jeg skal gi henne slike slag i trynet gang på gang - når mor GLEMMER og RØRER. Da må jeg i det minste fortelle henne at jeg elsker henne. Det er jo INGEN andre foreldre som glemmer ting slik jeg gjør.

Skal sies at det er litt mye å tenke på ellers om dagen - men uansett. Uff. Jeg skulle ikke vært mor :sukk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

å Herremin, glemte nisselua, HVA SÅ?! Du er ikke dårlig mor forde. Men kanskje du har litt for mange baller i luften slik at du glemmer slike ting? Eller bare burde prøve å lese infolappene barna får med hjem litt tydeligere og henge det opp på et godt synlig sted.

• Liker 3
Gjest gjest- silje
Skrevet

Offda :(

Jeg vil bare skrive at du er ikke den eneste! Vi er to, men allikevel kan vi glemme kjempeviktige ting! Jeg klarte tillogmed å huske feil dato til klassefotograferingen!!! Jeg fikk panikk når vesla kom hjem og forlklarte at de hadde blitt fortografert den dagen! Ikke hadde hun på seg noen fine klær, håret var heller ikke fint!! Holdt på å begynne å gråte jeg.. Bildene kom og jenta er jo så søt i seg selv at det gjorde ikke noe, heldigis!

Etter denne hendelsen har jeg tatt meg skikkelig sammen og skrevet ned alle husketing i kalenderen og ikke bare henge opp lapper på kjøleskapet, så husker litt bedre etter dette. Men det skjer jo enda.

Hun brydde seg jo ikke noe særlig om det, så det gikk jo fint. Jeg tror nok at du er en god foreldre uansett om noe blir glemt her og der!

Skrevet

Det er jo INGEN andre foreldre som glemmer ting slik jeg gjør.

Jeg tror du kan bytte ut ordet ingen med ordet alle...

Du høres ut som en helt vanlig mor, og jeg kjenner meg i hvert fall igjen når det gjelder å glemme ting. For det gjør jeg mye av..Når det gjelder julen så er det jo med den som med alt annet; man er et produkt av sine erfaringer. Det får du ikke gjort noe med. Men forsøk å fokusere på det positive ved høytiden (hvis du greier å finne noe) og tenk at datteren din skal slippe å sitte med slike følelser overfor julen som du selv har.

Klapp deg selv på skulderen for at du greier å uttrykke overfor datteren din med tydelighet hvor glad du er i henne, for det er det nemlig ikke alle som er i stand til.

:klem:

Skrevet

Velkommen i klubben for "dårlige mødre". :sjenert: Det der er så vanlig.. og så er de ALLTID en sånn ?==/%&¤¤ gladkristen kjerring i de aller nyeste klærne og fin på håret, som faen meg står opp klokka fire hver morra, løper en mil og baker lussekatter til ALLE avdelingene FØR klokka åtte på morran. Hun står i garderoben med sin lille yndige "Stine" HVER gang man kommer dundrende inn med unge som brøler i sinne og oppdager at man har glemt at det er noe...

:kjefte:

Hun har dessuten alltid barneselskap med tema, ber alle barna til STRØKENT hus og egenbakte kaker som ser ut som konditorkaker..og lager festleker og serverer godteposer. Hun er alltid akademiker (hadde bare seksere på skolen og var ferdig på universitetet som 23åring MENS hun gikk gravid, og la ikke på seg et gram!) Dessuten gikk hun Birken tre uker etter fødsel og seilte jorda rundt med mannen mens han var i pappapermisjon. Han tjener jo bra da så, da kunne de bruke tida som familie...

Jepp. Kjenner følelsen. :fnise:

• Liker 3
Skrevet

Du har i hvert fall ikke glemt ungen din og det er bra! Det å glemme ting er ikke verdensende, kanskje du trenger bare å skrive opp viktige ting i kalenderen som henger på kjøleskapsdøra?

Skrevet

Velkommen i klubben for "dårlige mødre". :sjenert: Det der er så vanlig.. og så er de ALLTID en sånn ?==/%&¤¤ gladkristen kjerring i de aller nyeste klærne og fin på håret, som faen meg står opp klokka fire hver morra, løper en mil og baker lussekatter til ALLE avdelingene FØR klokka åtte på morran. Hun står i garderoben med sin lille yndige "Stine" HVER gang man kommer dundrende inn med unge som brøler i sinne og oppdager at man har glemt at det er noe...

Hun har dessuten alltid barneselskap med tema, ber alle barna til STRØKENT hus og egenbakte kaker som ser ut som konditorkaker..og lager festleker og serverer godteposer. Hun er alltid akademiker (hadde bare seksere på skolen og var ferdig på universitetet som 23åring MENS hun gikk gravid, og la ikke på seg et gram!) Dessuten gikk hun Birken tre uker etter fødsel og seilte jorda rundt med mannen mens han var i pappapermisjon. Han tjener jo bra da så, da kunne de bruke tida som familie...

Jeg må bare le!! Morsomt skrevet. Sånne mødre har jeg aldri møtt. De finnes bare i eventyrlandet. :ler:

Skrevet

Er ikke mor selv, men har jobbet i barnehage, og kan nevne følgende episoder jeg opplevde der:

1. Far og barn på vei inn døra, far bråsnur, tar med ungen ut igjen, kommer tilbake en 45 min senere med unge i karnevalkostyme, hvor prislappen fortsatt er varm! ;)

2. Bursdagsfest, mor har bakt kake, kommer litt seint med en hjemmebakt, og én kjøpekake. Innrømmer at hun glemte at det var glutenallergikeren av barna som hadde bursdag, og bakte med gluten! ;)

3. Minus 20 grader, far kommer inn ved lunsj, etter at mor har beordret han dit med en lue hun glemte å sende med, den lå visst og tørket på dashbordet etter at de glemte å henge den opp kvelden før! ;)

4. Fotografering glemt av diverse.

5. Foreldremøter glemt av diverse.

Tror du er en helt normal mamma! :) Så lenge du er obs på å ikke ødelegge julestemningen til datteren din... :)

Skrevet

Alle glemmer da litt iblant. Følelsen av at "ingen andre er så dårlig som meg" er jo fordi vi ikke legger merke til alle andres små og store tabber i hverdagen. Det var sikkert andre barn i barnehagen som heller ikke hadde med seg nisselue, du la bare ikke merke til det fordi de hadde fått lånt lue i barnehagen, eller fordi det som slår en er de 20 ungene som løper rundt i nisselue sånn at de to uten nisselue ikke legges merke til.

Gjør sånn som blir foreslått lenger opp: Skriv inn alt på en kalender som du sjekker hver dag. Lag gjerne huskelapper på mobilen i tillegg.

Skrevet

veldig bra skrevet.

Jeg er også et surrehue.

Løsning:

:) Tavle i gangen med ukeplan der alt viktig skrives opp...jeg ser tavla hver gang jeg skal på do/ skal ut døra.

:) Legge frem alt vi skal ha til neste dag kvelden før.

Gjest Lucky Lips
Skrevet

Jeg jobber i barnehage (faktisk sitter jeg og har pause nå..:) og vil bare si at det du forteller er regelen i en barnehage heller enn unntaket. Det er helt menneskelig å glemme, og absolutt ingen krise, med mindre det skjer ofte;) Når det gjelder jul.. du kan jo forsøke å glede deg på ditt barns vegne, selv om du selv ikke synes det er så stas:)

Kanskje du kan lage din egen kalender og henge på kjøleskapet med oversikt over hva som skal skje i barnehagen (og alt annet du må huske på)! Det har vi på avdelingen vår, og det er slik jeg holder tritt med hva som skal skje.

Ha en fin førjulstid:)

Skrevet

Jeg mener da at de ikke kan være så veldig vanskelig å lese gjennom ukeplanen hver kveld før, og legge fram det som trengs og så dobbelt sjekke om morgenen. Syns veldig synd på de barna som nevnes her. Det er vår jobb som foreldre å passe på at barna har det de trenger.

Skrevet

Jeg mener da at de ikke kan være så veldig vanskelig å lese gjennom ukeplanen hver kveld før, og legge fram det som trengs og så dobbelt sjekke om morgenen. Syns veldig synd på de barna som nevnes her. Det er vår jobb som foreldre å passe på at barna har det de trenger.

Ja, det er klart, men foreldre er også bare mennesker og dermed kan de feile iblant. Når det skjer så hjelper det ingen om man pisker seg selv og tror man er en dårlig mor/far.

• Liker 4
Skrevet

Velkommen blant oss mødre som ikke er perfekte. Vi har både glemt nisselue og lucialys, jeg tror til og med vi glemte en trollfest og.

• Liker 1
Skrevet

Hehe, jeg glemte også nissefesten i barnehagen et år.. kom på det kvelden før, og hadde ingen nissekostyme! Jeg ble sittende å klippe opp min nye, røde kjole, og sy den om til nissekjoloe til snuppa.. Kunne sikkert vert veldig bra det, viss det ikke var for at jeg ikke kan å sy!! Følte meg lite lur når jeg leverte henne i en tydlig håndsydd nissekjole i rød sateng!!;) Men for all del, jenta var fornøyd hun..

• Liker 1
Gjest God mor
Skrevet

Skal sies at det er litt mye å tenke på ellers om dagen - men uansett. Uff. Jeg skulle ikke vært mor :sukk:

Jeg lurer på hva jeg skal si da...

I dag sto jeg på operasjonsstuen sammen med mitt barn som skulle legges i narkose.

Lege og sykepleiere småpratet litt mens de ordnet i stand, og spurte barnet "Hva fikk du i julekalenderen i dag da?"

Det var en veldig forvirret mor som høstet stor latter fra både barn og helsepersonell da hun først ikke skjønte hva de pratet om, før hun plutselig kom på at det er 1.desember i dag! :flau:

Det forvirrede ansiktsuttrykket mitt skulle vært tatt opp på film, i følge de andre tilstedeværende. :ler:

Men jeg vet at jeg er en god mor, selv om jeg ikke alltid har stålkontroll.

Slapp av, alle glemmer noe av og til.

Så lenge glemsomhet er unntaket og ikke regelen, bør det ikke være et stort problem for deg, eller andre.

Og til Jens: Har du aldri glemt noe som helst, noen gang? Det er imponerende! Jeg tror aldri jeg noen gang har møtt et menneske som husker alt, alltid!

• Liker 4
Gjest God mor
Skrevet

Jeg lurer på hva jeg skal si da...

I dag sto jeg på operasjonsstuen sammen med mitt barn som skulle legges i narkose.

Lege og sykepleiere småpratet litt mens de ordnet i stand, og spurte barnet "Hva fikk du i julekalenderen i dag da?"

Det var en veldig forvirret mor som høstet stor latter fra både barn og helsepersonell da hun først ikke skjønte hva de pratet om, før hun plutselig kom på at det er 1.desember i dag! :flau:

Det forvirrede ansiktsuttrykket mitt skulle vært tatt opp på film, i følge de andre tilstedeværende. :ler:

Det kom ikke godt nok fram, men jeg hadde selvsagt glemt hele julekalenderen...

Skal ut på handletur nå. ;)

Skrevet

Er ikke mor selv, men har jobbet i barnehage, og kan nevne følgende episoder jeg opplevde der:

1. Far og barn på vei inn døra, far bråsnur, tar med ungen ut igjen, kommer tilbake en 45 min senere med unge i karnevalkostyme, hvor prislappen fortsatt er varm! ;)

2. Bursdagsfest, mor har bakt kake, kommer litt seint med en hjemmebakt, og én kjøpekake. Innrømmer at hun glemte at det var glutenallergikeren av barna som hadde bursdag, og bakte med gluten! ;)

3. Minus 20 grader, far kommer inn ved lunsj, etter at mor har beordret han dit med en lue hun glemte å sende med, den lå visst og tørket på dashbordet etter at de glemte å henge den opp kvelden før! ;)

4. Fotografering glemt av diverse.

5. Foreldremøter glemt av diverse.

Tror du er en helt normal mamma! :) Så lenge du er obs på å ikke ødelegge julestemningen til datteren din... :)

Har ikke du taushetsplikt? Jeg kjenner faktisk en av foreldrene du nevner her ;)

Skrevet

jeg kjenner faktisk en sånn mor. Gir meg alltid kjempedårlig samvittighet. Hun var ferdig med 72 kalenderpakker i går kveld, klarte å bake, gå tur og skrive alt dette som status på fb

Skrevet (endret)

Synes godt du kan spare medfølelsen din til de barna det VIRKELIG er synd på. Det er vanskelig å være forelder og passe på tusen barnerelaterte ting på én gang i tillegg til alle andre ting ang jobb, forhold, husarbeid og så videre. Ingen grunn til å gi noen enda mer dårlig samvittighet av den grunn. At man glemmer en gang i blant er da helt menneskelig og ingen ting å synes "veldig synd på barna" for.

Endret av Harlekin
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...