Gjest Avocado Skrevet 30. november 2010 #1 Skrevet 30. november 2010 Det hender jeg lager det. Blander havregryn, sukker, kakao, smør og mandelessens og lager kuler. Ingen jeg snakker med har hørt om det før, og de bare ler pga navnet. Jeg ser jo selv av negerboller kanskje ikke er helt politisk korrekt heller, men er det noen her som vet om de heter noe annet?
AnonymBruker Skrevet 30. november 2010 #2 Skrevet 30. november 2010 Smaker de det samme som jødekaker? 1
Sequax Skrevet 30. november 2010 #3 Skrevet 30. november 2010 Heter det negerboller, så heter det negerboller...Med mindre du har tenkt til å servere disse til en...mørkhudet, så har det ikke så mye å si hva du kaller dem! Men ja, det er politisk ukorrekt, så vær forsiktig med hvem du serverer til!
Gjest Airi Skrevet 30. november 2010 #4 Skrevet 30. november 2010 Det er det samme som det som kalles sjokoladekuler, bare at sjokoladekulene i tillegg rulles i kokos. Det går sikkert an å kalle dem sjokoladekuler Jødekaker er vel omtrent samme oppskrift som kakemenn?
Gjest Jay Skrevet 30. november 2010 #5 Skrevet 30. november 2010 De heter det på fransk og. Men jeg synes nok selv at tiden er inne til å være kreativ og finne på et nytt navn.
Gjest Crow Skrevet 30. november 2010 #6 Skrevet 30. november 2010 Oppskrift? For å ta livet at hele problemet tror jeg at jeg vil kalle dem - konfekt, hverken mer eller mindre. Men så har jeg tenkt å spise det meste selv da
Anglofil Skrevet 1. desember 2010 #7 Skrevet 1. desember 2010 Finnes visst flere betydninger av det ordet, etter denne diskusjonen å dømme. Personlig så tenker jeg på kokosboller når jeg hører ordet negerboller. Mvh Yvonne
Gjest Spinell Skrevet 1. desember 2010 #8 Skrevet 1. desember 2010 Hva er galt med å kalle disse kulene for sjokoladeboller? Kjenner godt til oppskriften, men har aldri hørt dem omtalt som noe annet før nå.
Frk. Belle Skrevet 1. desember 2010 #9 Skrevet 1. desember 2010 Hjemme hos oss heter de Fettaboller (pga alt smøret) Hvis du bor i Nord kan det bli veldig feil..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå