Gå til innhold

God kyllingsalat dressing.

CafeLatte

Anbefalte innlegg

Har du tips til en god dressing jeg kan bruke på kylling og pasta salat?Helst en jeg kan lage selv,synes ikke disse man kjøper på tupe er så gode.

Endret av CafeLatte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg har en god oppskrift på dressing som man kan bruke til det meste, både laks og kylling. Den vil nok smake veldig godt til kylling og pasta -salat.

Man tar:

olje i en skål (ta en olje du liker, jeg pleier å bruke solsikkeolje eller olivenolje)

tilsetter salt, pepper, hvitløk, (litt fransk sennep om ønskelig), og litt lime/sitron.

Rør sammen og server :)

Tzatziki er veldig god dressing til kylling.

Ta en boks rømme, evnt yoghurt naturell (jeg kjøper melkefri rømme, og den er veldig god)

Rasp agurk, og bland inn i rømmen/yoghurten sammen med salt, pepper og hvitløk.

Om du bruker yoghurt naturell, er den veldig tynn og utvannet iforhold til rømme.

Da må du helle yoghurten opp i et kaffefilter og legge kafefilteret opp i en sil slik at væsken får renne ut av yoghurten. Da blir den tykkere. Er mye væske i agurk, så da kan yoghurten bli lit vandig om man ikke siler yoghurten.

Rømme og melkefrirømme har så tykk konsistens, så det går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk meridian for et kjempefint svar,men jeg vil ha en tykk dressing.Sånn som man får når man spiser ute :skratte: .Er ikke så glad i de tynne og sure.Heheheh håper du skjønte hva jeg mente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, om du tenkte på olje-dressingen, så er den ganske tynn ja ... :fnise: men det smaker godt! :jepp:

Tzatzikien er veldig tykk, da, så det går fint an å lage andre variasjoner som hvitløksdressing :)

Men du tenker på sånn hjemmelaget hamburgerdressing og thoussand island dressing?

Det har jeg ikke peiling på hvordan man lager det, så venter spent på svar sammen med deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...