Gå til innhold

Hvorfor gidder folk å lese blogger?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har aldri skjønt hvordan bloggere kan få så mange lesere. Norges best leste blogger består gjerne av en pen jente og hennes siste innkjøp av sko, lipgloss...osv. Hvordan gidder fok å bruke tid på dette? Det er vel ikke akkuratt til å legge skjul på at man må være pen for å bli en populær blogger. Hvorfor gidder folk å klikke seg inn på dette, og er flesteparten av leserne i 13-14 års alderen?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg leser ikke blogger! *stolt som ei høne* :nigo:

Skrevet

jøss flere som ikke leser blogger!

Stolt-ikke-blogg-leser :goodbye:

Skrevet

Jeg leser heller ikke blogger, det interesserer meg ikke.

Skrevet

Akkurat det skjønner ikke jeg heller. Å lese om fremmede menneskers hverdagsliv er for meg totalt uinteressant, med mindre de lever helt ekstraordinære liv. Og det er ikke akkurat tilfellet for topplisten på blogg.no, etter det jeg har sett.

Ellers finnes det jo blogger som tar for seg ulike mer eller mindre interessant tema, og skulle jeg først begynt å lese blogger er det nok noen av disse jeg ville satset på.

Skrevet

Jeg har egentlig lurt litt på det samme...er ikke en blogg bare en dagbok over hva bloggeren syns er interessant?

Skrevet

Jeg har blogg, men jeg gidder som regel ikke lese andres. Jeg elsker å skrive blogg, men ikke å lese.

Jeg liker å lese om blogger som handler om andre ting enn hva sko du kjøpte i går. Jeg vil lese meninger osv. Jeg trykker ofte på 40+ knappen på blogg.no for å lese eldre menneskers blogger de har som oftest mer fornuftig å si. Noen i alle fall.

Og om det er Voe sin blogg du snakker om. Syns jeg den er kjempebra for aldersgruppen. Jeg tar en titt i ny og ne, men jeg leser den ikke fast.

Jeg tror det enkleste svarte på spørsmålet dit er: Fordi de har lyst.

Jeg trenger ikke forklare meg selv til andre om hvorfor jeg gjør det jeg gjør. Jeg gjør det fordi jeg har lyst. Men som oftest har jeg ikke lyst å lese blogg, bare skrive og håpe at det er noen som gidder å lese min. :lur:

Skrevet

Jeg leser blogger som har mening i seg eller handler om noe annet enn 90% av bloggene.

Depresjon, sykdom, angst, psykisk helse og lignende interesserer meg.

• Liker 1
Skrevet

Det er en blogg jeg pleier å stikke innom i ny og ne og det er Linnea Myhre sin. rett og slett for underholdningen sin del....og fordi den irriterer meg litt...forstå det den som kan :gjeiper:

Skrevet

Trodde du mente blogger generelt jeg, men du tenker tydeligvis mer på disse rosabloggene? Jeg klarer heller ikke se hva som er så interessant med de. jeg skjønner vel hvorfor det appellerer til tenåringene; etter det jeg har sett går disse bloggene i stor grad ut på å skape en fremstilling av det "perfekte" og glamorøse hverdagslivet. Dønn kjedelig spør du meg, men det er jo tydelig at det slår an hos mange.

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Jeg leser ikke rosabloggene (de pene jentene med lipglossene) og skjønner ikke helt hvorfor andre gjør det. Jeg tror bloggene er en slags moderne ungdomsversjon av Se&Hør, et sted hvor vanlige jenter kan drømme seg bort og tenke "sånn vil jeg også bli, tenk hvis det var meg.."

Jeg leser blogger som venner og bekjente skriver, fordi jeg gjerne får et innblikk i hva de gjør i livet sitt, matoppskrifter de ønsker å dele, inspirasjon de har funnet, låter de liker, forskjellige ting som opptar dem i samfunnet osv. Det er spennende lesning, spesielt når man ikke ser hverandre så ofte. Det er en måte å kommunisere hvilke ting man tenker på!

Jeg liker også å lese enkelte fremmedes blogger, gjerne dem som har samme interesser som meg. Jeg leser bloggene til fotografer jeg liker (de poster gjerne bildene de tar) og kunstnere, forskere osv.

• Liker 3
Skrevet

Jeg leser blogger som jeg føler gir meg noe, altså som jeg føler jeg lærer noe av. Jeg interesserer meg for eksempel for dyretesting, så da jeg helt tilfeldig klikket meg inn på denne bloggen, fenget den meg. Rett og slett fordi vedkommende ikke skriver om masse svada og tull :) Min mening. Jeg liker ikke bloggere som er ute etter at folk skal uttale seg positivt om dem, derfor de legger ut bilder, sminker seg, slanker seg osv. osv. Jeg har ikke sett et eneste bilde av vedkommende jeg snakker om.. Godt mulig jeg har oversett noe, men jeg har faktisk lett og ikke funnet noen bilder.

Man burde jo få kredit for tankene og skrivemåten, ikke utseende. Som nevnt over, de fleste toppbloggerne er jo der de er idag pga. utseende. Helt teit, så jeg skjønner heller ikke hvorfor de som ligger på topplista, er der?!?! Hvorfor ikke bruke toppliste plassen sin på noe positivt da? Skjønner til tider ingenting jeg :(

Skrevet

Leser også blogger der hvor jeg føler jeg kan lære noe.. Ikke bli hjernvasket av usunn livsstil! Kanskje der hvor bloggern har noen av de samme interessene som meg.. :) Begynner også å bli opptatt av dyretesting, så takk for at du tipset om Yasi sin blogg. Liker den so far :)

Skrevet

Jeg leste aldri blogger før jeg begynte å henge her på kg. Men når man leser litt på mote og skjønnhets-forumene, så er det av og til det linkes til blogginnlegg. Så jeg har jo klikka meg inn på noen forskjellige, og fått noen favoritter.

Jeg er ikke interressert i de bloggerne som utbroderer hvor mange latte de har drikki, og hvor de skal ut på byen, men jeg er interressert i de som har gode tips på klær, sminke og hudpleie (for der er jeg ganske lost sjøl). Før kjøpte jeg DetNye og mag, for de samme tipsene. Men det fins jo bloggere som har bedre tips å komme med enn hva disse bladene har, og i tillegg kan man stille spørsmål i noen av de. Og ikke minst så må man betale, om man vil lese dameblader.

Min definitive favoritt:

http://thevainvillain.blogspot.com/

Skrevet

Jeg kan slå opp i matblogger etter oppskrifter. Og så er det et par blogger jeg leser fast. Der enten bloggeren skriver usedvanlig godt, bloggen har en underholdningsverdi eller det blogges om et interessant tema.

Jeg nevner linniiie.com, flinkepiker.org osv for underholdende blogger.

Dessuten leser jeg blogger som omhandler psykisk helse, seksuelle overgrep osv. Nettopp fordi det hjelper meg mer enn man skulle tro at det finnes mennesker der ute som føler det på samme måten som meg. Og noen av disse bloggene er faktisk veldig godt skrevet, på en rå og brutalt ærlig måte. Jeg legger ikke ved lenker til disse, da jeg tviler på at det er andre enn meg som har interesse av det, og det jo ikke er noe hyggelig tema.

:)

Skrevet

Fordi de er interessert i det? :)

Jeg har andre interesser som andre sikkert syns er kjedelig eller teit. ;)

• Liker 1
Skrevet

jeg leser blogger til bekjente, men ikke de såkalte "rosabloggene". Jeg vet også at mange leser min blogg, spesielt foreldre og svigers, men det er nok bare for å se "hva som skjer", siden vi altså er bekjente

Skrevet

Jeg har lest blogg TO ganger hele livet. Den ene gangen var etter anbefaling fra skolen. Jeg skulle bruke bloggeren som kilde, intervjue han og så videre. Det var IKKE en "rosablogger", heller en aktivsit/politiker som bor i et land med null ytringsfrihet.

Andre gangen var bloggen til en KG-bruker som hadde skrevet om tema vi diskuterte her på KG.

;)

Skrevet

Jeg har egentlig lurt litt på det samme...er ikke en blogg bare en dagbok over hva bloggeren syns er interessant?

Man kan skrive om hva man vil i en blogg, og om man kikker litt utenfor topplisten finnes det faktisk mange spennende blogger som handler om alt annet enn lipgloss og dagens outfit ;)

• Liker 1
Skrevet

Men for å svare på spørsmålet: Vet egentlig ikke hvorfor det er SÅ mange som leser blogger. Kanskje de kjeder seg sånn? :vetikke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...