Gjest TS Skrevet 30. november 2010 #1 Skrevet 30. november 2010 Jeg skal om en tid gjennom en mindre operasjon. Det ser ut som jeg kommer til å ha mensen på operasjonsdagen og i den forbindelse lurer jeg på om det er mulig å bruke tampong under operasjonen? Noen som har hatt samme problemstilling? (Å utsette mensen er ikke et alternativ) Jeg skal i lett narkose og det er et kort inngrep der jeg kan reise hjem etter halvannen time. (Skal selvfølgelig spørre på sykehuset etterhvert)
AnonymBruker Skrevet 30. november 2010 #2 Skrevet 30. november 2010 Jeg har iallefall hatt på tampong under operasjon, jeg spurte ikke engang om det var ok! Kan ikke se at det kan være noe problem med det? men sikkert lurt at du spør likevel. Lykke til med operasjonen
Capricorn Skrevet 30. november 2010 #3 Skrevet 30. november 2010 Tror det kommer litt an på hvor du skal opereres. Jeg har fått bind hvis det er i magen. Da ligger også bindet klart sammen med sykehustøyet.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2010 #4 Skrevet 30. november 2010 Snakk med lege på forhånd du. Evt. få byttet dag om det er et broblem.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2010 #5 Skrevet 30. november 2010 Spørs hvor på kroppen du skal opereres, er det i magen så kan det hende de ønsker at du bruker bind. Er det andre steder (arm, ben e.l) så går det greit. Du skal jo fort opp, så den blir ikke liggende lenge.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2010 #6 Skrevet 30. november 2010 Snakk med lege på forhånd du. Evt. få byttet dag om det er et broblem. Bytte dag for operasjonen? Er du klar over hvor lenge hun kanskje må vente da? Det er jo for de fleste operasjoner, og gjerne de små, flere måneders ventetid.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2010 #7 Skrevet 30. november 2010 Det er uansett best å si i fra, slik at de vet det dersom noe mot formodning skulle skje og du ble liggende i narkose eller på oppvåkning lenger enn planlagt.
HopelessFear Skrevet 30. november 2010 #8 Skrevet 30. november 2010 Jeg har vært gjennom en del operasjoner mens jeg har hatt mensentrasjon. Bruker enten bind eller ingenting av råd fra lege.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå