Gå til innhold

Hvilken hund var det jeg så?


Arwen

Anbefalte innlegg

Så en nydelig liten hund i går, men klarer ikke finne ut hva slags rase det var. Den var veldig liten, rødbrun i pelsen, litt langhåret og hadde litt spisse ører. Noen som aner hva det kan være? Forelsket meg helt.. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Har sett litt på bildene på alle rasene igjen, og den hunden jeg så må ha vært mindre en alle sammen. Den var bitteliten.. hmmmm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En langhåret Chihuahua da? Det er vel den minste hunderasen.

http://www.pet.no/chidelia/

Har vært inne og sett på de, og tror faktisk det er det. Trodde bare at de var enda mindre en den jeg så. Synd de ikke går bra sammen med barn... :( skal jo ha det i nær fremtid også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 år senere...

Annonse

En Pomeranian veier 2-3 kilo, så stort mindre hunder finner du ikke. Chihuahua eksisterer riktignok ned i ett kilo, men det er ikke ønskelig.

Om hunden hadde mindre pels enn pommene på bildene kan det rett og slett skyldes at den var midt i en røyteperiode og manglet underpels, da vil overpelsen ligge ganske flatt, og det ser ut som hunden har lite pels.

Om du liker typen kan du også se på Kleinspitz. Eller kanskje Shiba? Litt større, men fortsatt hendig, liten, dobbelpelset slik som spitzene, rødbrun og spisse ører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke dra opp tråder som er 8 år gamle, i allefall ikke når situasjonen er som den er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...