Gå til innhold

Støtte til brystoprasjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg lurte på om det er noen her som vet om det er lett å få støtte av staten til brystoprasjon?

Det har seg slik at jeg ikke tørr å gå i bikini på sommeren pga av brystene, tørr heller ikke vise de til kjæresten hvis jeg ikke ligger på rygg. De er det de kaller Tuberous breasts, altså bryster som er "spisse" og brystvorten dekker nesten hele brystet og peker nedover og ut mot siden. Noe som da gjør at jeg ikke har noe kløft i det heletatt uten bh som klemmer sammen. De er liksom mer spisse en de er runde og fyldige.

Har hørt det er vanskelig å få støttet en slik operasjon, men er det noen her som har fått støttet en slik operasjon eller andre lignende tilfeller?

Og er ikke innteressert i de som mener at jeg må like brystene mine uansett. Det er ikke det jeg spørr om.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er du? Altså er du under 20 tviler jeg på du får det så lett.

Skrevet

TS her: er 21 år. Hvordan tror du sjansene mine er?

Skrevet

Har ikke noen prosent. Men jeg tror sjansen er større om noen år hvis du skulle få avslag. Rett og slett forde kroppen din ikke er ferdig utviklet. Men ta en tur til legen din og snakk med han/hun

Skrevet

Tviler altså. Du er for ung. Mange unge jenter har komplekser for små pupper, inkludert meg selv. Og jeg hadde ikke likt at mine skattepenger gikk til operasjon til deg. Sorry

Skrevet

For å få støtte må det være en reell medisinsk årsak som gjør at du trenger dette. Det holder ikke å være misfornøyd med det man har fått fra naturens side. Selv om du er 21 er det fremdeles mulig at puppene vokser litt til. I årene 20-25 gikk jeg bra B til DD - så ikke se bort fra at du kan få litt til du også :)

• Liker 1
Skrevet

Tviler altså. Du er for ung. Mange unge jenter har komplekser for små pupper, inkludert meg selv. Og jeg hadde ikke likt at mine skattepenger gikk til operasjon til deg. Sorry

TS her: Nå var det ikke støtte til små pupper jeg mente, er fornøyd med str. men er formen jeg mente.

Skrevet

Det er sjeldent en får det med mindre en har hatt brystkreft og ha måttet operere bort brystene.

Skrevet

TS her: Nå var det ikke støtte til små pupper jeg mente, er fornøyd med str. men er formen jeg mente.

Formen? Er det ikke derfor man bruker bh?

Gjest Jente1990:)
Skrevet

Skal man ta silikon må man nok betale selv. Har aldri hørt om noen som har fått en silikonoperasjon dekket av staten pga man har vært misfornøyd med sine småe pupper.

Skrevet

Skjønner hva du mener TS. Ser ut som andre ikke forstår at brystene du har nå er en spesiell form for bryster. Det er på en måte normalt, men ikke så vanlig, og kan være svært sjenerende.

Det som er litt verre, er at det er vanskelig å korrigere slike bryster. Resultatet kan bli bedre, men muligens ikke perfekt. Man skal ha en veldig god kirurg for at det skal bli bedre etter hva jeg har skjønt.

Om du får støtte er ikke godt å si, og det kan i så fall ta veldig lang tid.

http://www.torontoplasticsurgery.com/tuberousBreast.asp

Skrevet

Skal man ta silikon må man nok betale selv. Har aldri hørt om noen som har fått en silikonoperasjon dekket av staten pga man har vært misfornøyd med sine småe pupper.

Nå har jo TS skrevet at hun er fornøyd med størrelsen; det er FORMEN hun er misførnøyd med.

Nå aner jeg ikke hvordan TS sine pupper ser ut, men i linken Rødtoppen la ut er det jo en beskrivelse som også kanskje forklarer hva grunnen er til at TS vil ha operasjon.

Skrevet

Hvis du plages av formen på puppene vil jeg anbefale at du oppsøker en klinikk for konsultasjon. Skulle du få dette bekostet av staten vil jeg tippe at det tar flere måneder før du får klarsignal. Betal operasjonen selv - unngå ventetid, få deg en ekstrajobb hvis du har anledning, eller evt spørre et familiemedlem om de kan låne deg pengene hvis du er student, og ønsk deg penger til jul! Og overhør alle som ikke forstår hvorfor du ønsker å operer puppene, de forstår ikke hvordan du har det.

Skrevet

Jeg håper du får støtte til dette, for jeg skjønner jo at det gjør noe med en ...

Hadde jeg hatt råd, skulle jeg betalt for deg!

Men prat med fastlegen din, så blir det nok en ordning på det. Imidlertid ville jeg startet å spare, og kanskje bedt familie og venner om å gi deg penger i gave så du kan spare. Om du får innvilget støtte har du mange penger du kan bruke på noe annet fornuftig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...