Gå til innhold

Boostervaksine Stivkrampe/Difteri/Polio

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg tok påfyll av stivkrampevaksine i dag og fikk en fin coctail som jeg mener å huske besto av Strivkrampe, Difteri, Polio og muligens kikhoste.

Nå begynner armen å gjøre noe helt for jævlig vondt og jeg klarer faktisk ikke å løfte den over hodet engang. Hvor lenge kan jeg anta at dette varer? Det blir bare vondere og vondere, og jeg er allerede lei. :gjeiper:

Endret av SmallTalk
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener å huske at mitt påfyll for noen år siden tok omtrent 3 dager før det roet seg igjen. (Men jeg var heldig og fikk bare litt vondt. )

Skrevet

Noen spesiel grunn for at du valgte å gjøre det?

Skrevet

Det er ca 10 år siden forrige dose med stivkrampe og jeg tilbringer en del tid sammen med to stk hypre valper som klør noe værre i tenna for øyeblikket. Da var det på tide med en revaksinering. :)

Skrevet

Tok stivkrampe og difteribooster pga jobb, tok vel en uke til armen var bra igjen :)

Skrevet

Takk for svar. :) Da ser det ut til at jeg kan ha en "morsom" uke i vente...

Skrevet

Egentlig en god påminnelse. Lurer på hvor lenge det er siden jeg ble frisket opp sist. Kanskje på tide å revaksinere den der. Helt OT, finnes det noe sted man kan sjekke sånt? Jeg vet jeg ikke er blitt vaksinert siden jeg flyttet hit og fikk denne fastlegen. Finnes det noe nasjonalt register?

Skrevet

Tror ikke det finnes noe nasjonalt register, men det er mulig det er notert ned i journalen din. Så med mindre du har fått overført journalene dine, så er kanskje legekontoret hvor du hadde den forrige legen din stedet å begynne?

Påfyllingen jeg tok i dag skulle visst skrives inn i en eller annen vaksine-journal, ihvertfall, så det blir tydeligvis notert. :)

Og ettersom jeg ikke svimte av, så vil jeg tro at dette er ganske kjedelig lektyre... :gjeiper:

Skrevet

Forrige? Her snakker vi mange leger tilbake i tid. Lurer faktisk på om ikke siste påfyll var via jobben og da må det være bortimot 20 år siden. I så fall er det så avgjort på tide med en oppfriskning.

Skrevet

Såpass, ja! Da er det nok på tide med en oppfriskning snart. ;)

Jaja, for litt over 20 år siden tok jeg min for første gang...

Skrevet

Det er ca 10 år siden forrige dose med stivkrampe og jeg tilbringer en del tid sammen med to stk hypre valper som klør noe værre i tenna for øyeblikket. Da var det på tide med en revaksinering. :)

:) håper det blir bra fort. Har ikke helt roen for vaksiner selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...