Gå til innhold

Hvorfor kondom?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg lurer på en ting. Jeg har datet en fyr en stund nå, og vi har hatt sex flere ganger. Han var min første, og det vet han. Han vet også at jeg går på p-piller, men likevel bruker vi kondom. Synes egentlig det er litt rart, vi trenger jo strengt tatt ikke å bruke det....hvis det er kjønnssykdom han er redd for så kan han vel bare å gå å teste seg? Jeg kan vel ikke ha det, siden jeg var jomfru inntil jeg traff han? Hvilke andre grunner er det til at han vil bruke kondom? Trodde de fleste syntes det var best uten?

Videoannonse
Annonse
Gjest Raindrops
Skrevet

...hadde det ikke vært lettest å bare spørre han?

Kanskje han har en kjønnssykdom fra før, og ikke vil smitte deg.

• Liker 1
Skrevet

min liker kondom for da kommer han ikke så fort...

+ hvis jeg er sliten, så slipper jeg toalett og dusj tur etterpå (jada vet jeg sikkert kan få UVI uten dotur, men men...)

+ i tillegg om han er usikker på om jeg har spist pillene mine.

Gjest strykebrett
Skrevet

Kanskje han ikke tar sjengsen på å overlate prevansjonen til deg og ønsker å ha kontroll selv? Det er jo mange skrekkhistorier der ute, både om jenter som lurer kjæresten til å bli far, og de (veldig usannsynlig) mange jentene som blir gravide selv om de tar pillen.

Skrevet

Han er jo ansvarsfull!

Kanskje han ikke stoler på p-piller og vil være helt sikker?

Kanskje han er redd for at du vil lure han ved å ikke ta p-pillene dine? Det skjer dessverre.

Kanskje han kommer for fort uten kondom?

Kanskje han har en kjønnsykdom?

Kanskje han ikke tror på deg at du var jomfru og er redd for kjønnsykdommer?

Spør han, så slipper du å lure.

Skrevet

Er egentlig glad for at han bruker det, viser at han er ansvarsfull ja :) Og så føler jeg meg enda sikrere på å ikke bli gravid. Kan jeg bare spørre om det? Er ikke det litt kleint? :P

Gjest brutal_mann
Skrevet

Han bruker vett og lar det ikke være opp til deg om du skal bli gravid eller ei. Godt det finnes menn med et fungerende topplokk!

Skrevet

Kanskje fordi han ønsker å beskytte seg mot uønsket graviditet.

Menn har som du sikkert vet ingen andre prevensjonsmidler enn kondom, mens kvinner har ett par håndfull alternativer.

Skrevet

Jeg lurer på en ting. Jeg har datet en fyr en stund nå, og vi har hatt sex flere ganger. Han var min første, og det vet han. Han vet også at jeg går på p-piller, men likevel bruker vi kondom. Synes egentlig det er litt rart, vi trenger jo strengt tatt ikke å bruke det....hvis det er kjønnssykdom han er redd for så kan han vel bare å gå å teste seg? Jeg kan vel ikke ha det, siden jeg var jomfru inntil jeg traff han? Hvilke andre grunner er det til at han vil bruke kondom? Trodde de fleste syntes det var best uten?

Det har ikk slått deg at det er muigheter for at han kan ha sykdommer da?

Skrevet

Klart du kan spørre om hvorfor han bruker kondom når du går på p-piller. Bare å spørre lett uten en skeptisk stemme.

Skrevet

Greit, jeg er forvirra. Jenter klager alltid på at gutten ikke bruker kondom, men når han gjør det, så blir de bare skeptiske. Hva er greia? De liker å ha kontroll, slippe sølet eller ikke ønsker å bli far.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Greit, jeg er forvirra. Jenter klager alltid på at gutten ikke bruker kondom, men når han gjør det, så blir de bare skeptiske. Hva er greia? De liker å ha kontroll, slippe sølet eller ikke ønsker å bli far.

Tja... Har gått glipp av en del puling fordi jeg har nektet å IKKE bruke gummi. Har inntrykk av at det er få kvinner som bryr seg om gummi.

Skrevet

Jeg bare lurte på hva det kunne komme av. Men nå har jeg jo fått noen svar :) Jeg er jo ikke så veldig erfaren med dette (han var jo min første tross alt), så tenkte bare å høre med dere her inne. Vil presisere at jeg ikke har noe imot at han bruker det, det gjør jo at jeg føler meg tryggere på å ike bli gravid og ikke få kjønnssykdommer...

Men av og til lurer jeg på hvordan det ville vært uten...er det stor forskjell?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...