Gå til innhold

Amerikanske doughnuts

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg fikk noen oppskrifter på amerikanske doughnuts som ser kjempegode ut, men litt dumt når jeg ikke vet hva alt i oppskriften betyr :)

Har funnet ut noe selv, men vet ikke helt hva "vanilla" skal bety. Er det vaniljeekstrakt, eller vaniljesukker? Eller er det det samme hva man bruker?

På forhånd takk for svar! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk noen oppskrifter på amerikanske doughnuts som ser kjempegode ut, men litt dumt når jeg ikke vet hva alt i oppskriften betyr :)

Har funnet ut noe selv, men vet ikke helt hva "vanilla" skal bety. Er det vaniljeekstrakt, eller vaniljesukker? Eller er det det samme hva man bruker?

På forhånd takk for svar! :)

Litt lettere hvis jeg kan få se oppskriften, da det er litt viktig å se sammenhengen i det... :)

Skrevet

Fantastisk! Da skriver jeg en av oppskriftene :)

2 egg

1 kopp sukker

1,5 kopp melk

1,5 ts vanilje (vanilla)

2 ss matfett

3,75 kopp mel

3,5 ts bakepulver

1,75 ts muskat

0,75 ts kanel

1,25 ts salt

Noen kloke tanker? :jepp:

Skrevet

Jeg tror du skal bruke ekstrakt. Vaniljesukker er oftest oppgitt som vanilla powder.

Skrevet

Ok da kan jeg prøve det :) Tenkte og deg, men så så jeg at halvparten av donut oppskriftene hadde vanilla i seg, og siden jeg ikke har spist noe særlig donuts er jeg ikke sikker på om de pleier å være litt "vaniljete"

Skrevet

I usa bruker de skjeldent vanilje sukker/pulver. De bruker som regel alltid ekstrakt.

Jeg pleier og bruke vanlig vaniljesukker i amerikanske oppskrifter, og oppskriften blir like bra med det i :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...