Gå til innhold

fri/ferie før bryllupet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi gifter oss neste sommer, og i dag kom det ut fellesmail på jobben om å "husk å legg inn evt øsnker for ferien 2011!"

Og da lurer jeg på hvor mye fri bør jeg legge inn før den store dagen? Bryllupsreisen skal vi ikke ta før litt utpå høsten, så den er grei....

Men bør jeg likevel legge inn het fri uken før? Halve uken? Hvordan gjør/gjorde dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hele uken er nok lurt! Det er såpass mye som skal ordnes i siste liten at det er veldig greit. Vi ordnet trykksakene den siste uken, og ellers ganske mye annet praktisk, som å handle drikke, transport av ting til lokalet, osv. Å ha jobb i tillegg til alt som skal ordnes vil nok bli stressende, og det vil man jo prøve å minimere så mye som mulig.

Mine foreldre hadde også ferie uken før bryllupet, og det var veldig greit.

Skrevet

Vi skal ikke ha en bryllupsreise, men jeg valgte å ha 3 uker sammenhengende ferie, da jeg begynner en uke før bryllupet. Da får jeg ha litt fri, og "bare være kone" en stund. :)

Skrevet

Mannen min hadde fri dagen før, og det var egentlig det.

Hvor mye som er å gjøre den siste uka, avhenger jo av hva slags bryllup man har også... Her puslet jeg med jakkepynten til mannen min, pappa og brødrene mine den uka, pakket bagen dagen før, og det var vel egentlig det.

Skrevet

Noen dager i forveien er nok lurt ihvertfall. Jeg kommer nok til å spørre om to uker fri, dvs: én uke før bryllupet, og én uke etterpå.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg regner med at jeg tar fri fra onsdagen før til onsdagen etter... Skal på bryllupsreise i desember samme året så sparer de siste 4 ukene til da... Hvis man jobber i helg så har man krav på fri med lønn dagen før( hvertfall i kommunen, ellers så får man jo alltids velferdpermisjon u/lønn

Skrevet

Slik osm vi har snakket om det foreløpig, så tar i alle fall jeg fri uken før, og han nok i alle fall halve uka. Vi reiser nok på brullypsreise etterpå tror jeg, så skal ha to uker ferie til det også...

Skrevet

Noen dager i forveien er nok lurt ihvertfall. Jeg kommer nok til å spørre om to uker fri, dvs: én uke før bryllupet, og én uke etterpå.

Skal ikke du gifte deg i 2014 eller noe?

Skrevet

Skal ikke du gifte deg i 2014 eller noe?

Nei, august 2011.

Skrevet

Vi var på ferie uken før, kom hjem på torsdagen, friske, uthvilte og nyforelsket :) Var veldig deilig å slappe av og ikke stresse med bryllupet, gift ble vi jo uansett!

Men så skal det kanskje nevnes at jeg er flink til og organisere og hadde spredt oppgavene jevnt utover de siste månedene ;)

Skrevet

Her hadde vi fri en uke før begge to, da vi giftet oss på hans hjemsted som ikke er vårt bosted. Veldig deilig med god tid før brylllupet, til å ordne små detaljer og ting. Selv om vi hadde klart oss med fri bare tor-fredag også, da alt var veldig nøye planlagt.

Men greit å få en oversikt, vi hadde møte med serveringsfolkene, ordnet kirkeprogram, kake, siste matvarene (vi leide ett grendehus og ordnet alt selv), og ikke minst dekke bord til 150 middagsgjester:)

Skrevet

Han hadde sju dager før, og jeg hadde fem dager før (fordi jeg jobber helger og ikke fikk fri akkurat den helga), og er utrolig glad for de dagene. Godt å kunne konsentrere seg om den ene tingen, selv om jeg hadde planlagt godt nok og gjort unna det meste godt før den siste uka. I tillegg var jeg heldig nok til å få fri to uker etter bryllupet, og det var deilig å kunne være nygift uten å hoppe rett tilbake i hverdagen med en gang. - Men rent praktisk trengte jeg kanskje bare tre dager før og tre dager etter, så det handler vel mer om å kunne nyte dagen og tida rundt så mye som man kan ta seg råd til :)

Skrevet

Vi hadde fri en uke før og to uker etter! Den ferien var gull verdt! Uken før hadde vi en god del ting å fikse, og det var veldig deilig å sette seg på flyet til syden noen dager etter bryllupet og bare senke skuldrene etter en vellykket dag :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...