Gjest seinfeld Skrevet 29. november 2010 #1 Skrevet 29. november 2010 jeg bruker stesolid mot sceneskrekk. trenger det for å komme gjennom studiet(mange presentasjoner), og får det skrevet ut fra legen min. jeg bruker ikke mye, har hatt to pilleglass (et 2mg og et 5mg) gjennom to år nå, så det er ingen fare for avhengighet og jeg bruker ikke pillene i noen andre situasjoner. har tenkt til å bytte lege nå pga av den store avstanden, men tror dere den nye legen vil skrive ut stesolid også? har dog ikke lyst til å måtte bruke medisiner.. er det noen som vet om et kurs eller lignende jeg kan ta som faktisk virker? psykolog kanskje? syns bare det virker som at andre løsninger er så veldig mye dyrere.. som kjent har ikke studenter så mye penger, så da blir det mye enklere å bare bruke de pillene som nesten ikke koster noe. men da blir jeg nok ikke kvitt problemet.
Betty2 Skrevet 29. november 2010 #2 Skrevet 29. november 2010 Du kan jo høre med fastlegen din om hva han/hun kan tilby av alternativ bhandlinger. om for eks nav har noen ordninger for å dekke utgifter til alternativer behandlings metoder (psykolog, psykriater, evt hypnose osv) slik jeg har forstått det, så er du avhengi av å kunne legge frem presentasjoner foran et visst antall mennesker? legge det frem i en søknad og presisere hvor viktig det er å blir kvitt /redusert den redselen.
Vicryl Skrevet 29. november 2010 #3 Skrevet 29. november 2010 Vet at det er flere høyskoler/universitet som tilbyr "Ta ordet"-kurset gratis. Dette skal gjøre folk mer komfortable med fremførelser og prating i forelesninger. Har en venninne som hadde effekt av dette kurset. Sliter selv med det samme som deg. Ligger rett ut i en uke og kaster opp i angst, men klarer alltid å gjennomføre når jeg først står der oppe. På mitt siste studie var det slik at en del av eksamen var flere muntlige fremførelser i løpet av året, og det har gjort det gradvis litt mindre angstbetong for meg. Nå har jeg også holdt tale i bryllup, så øvelse gjør mester.. Det funker som de sier, man må møte frykten og jobbe seg gjennom det, for å overvinne den. For den kan overvinnes!
Gjest Cho Skrevet 29. november 2010 #4 Skrevet 29. november 2010 Hvis du blir henvist til en offentlig psykolog, så går det under folketrygden. Det vil jo da si at du betaler egenandel på hvert psykologbesøk (280-350 kroner vanligvis), helt til du har opparbeidet deg frikort. (Frikort får man automatisk når man har betalt egenandeler tilsvarende 1700-2000,- (er ikke sikker på tallet her heller) på ett år) Bare til info
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå