Gå til innhold

Skal ha eksamen, men er syk!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal ha eksamen på tirsdag, men har vært syk siden torsdag. Disse dagene fra torsdag til tirsdag skulle jeg lese og repetere, men jeg er fortsatt ikke bra... Jeg klarer ikke lese eller konsentrere meg, og jeg vet ikke om jeg blir frisk til tirsdag.

Bør jeg få meg sykmelding, eller skal jeg bare ta den til våren?

Jeg tar et vgs-fag på Bjørknes blandt mange andre fag, og jeg må ha en 5-er i dette faget, men det får jeg ikke nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du MÅ ha sykemelding fra lege som er utskrevet den dagen eksamen skal være på. Uten den, så har du ikke krav på ny eksamen, og stryker.

(fikk ihvertfall streng beskjed om det da jeg gikk på vgs i fjor)

Skrevet

Det er vel egentlig bare du som kan svare på... Gjør det du føler for

Skrevet

(fikk ihvertfall streng beskjed om det da jeg gikk på vgs i fjor)

streng beskjed? Sikker på at de ikke bare gav vanlig beskjed da :P

Skrevet

De sa at det var VELDIG, VELDIG, VELDIG viktig og understreket det minst 3 ganger at vi MÅTTE komme oss til legen DEN dagen eksamenen var. Hørte det sikkert av ALLE lærerne, som hadde snakka høl i huet på oss om det..

Alikevel var det en fyr der som var syk, og ikke klarte å dra til legen den dagen, fordi "Han ikke hadde fått det med seg" :fnise:

Gjest Applestore
Skrevet

Vi fikk også STRENG beskjed om å være der DEN DAGEN man har eksamen.

Skrevet

Men nå går jeg på privatskole, og tar fag som privatist - hva vil skje om jeg ikke møter opp på tirdag? Får jeg ikke ta den da?

Jeg kan jo godt gå på den, selv om jeg er syk, bare at da gjør jeg det ikke bra ...

Så lenge jeg kan ta den om igjen til våren, så går det bra.

Om jeg ikke går, er det viktig å ha sykemelding da? Jeg går ikke på vanlig vgs, jeg tar jo fag som privatist.

Tusen takk for alle svar, det varmer ... :)

Skrevet

Men nå går jeg på privatskole, og tar fag som privatist - hva vil skje om jeg ikke møter opp på tirdag? Får jeg ikke ta den da?

Jeg kan jo godt gå på den, selv om jeg er syk, bare at da gjør jeg det ikke bra ...

Så lenge jeg kan ta den om igjen til våren, så går det bra.

Om jeg ikke går, er det viktig å ha sykemelding da? Jeg går ikke på vanlig vgs, jeg tar jo fag som privatist.

Tusen takk for alle svar, det varmer ... :)

Jeg vil tro at det som skjer er at du må melde deg opp på nytt og ta den til våren.

Skrevet

Jeg vil tro at det som skjer er at du må melde deg opp på nytt og ta den til våren.

håper det, for det var en lenger opp som sa at jeg ikke fikk ta den om igjen om jeg ikke hadde sykmelding?

Men det gjelder vel bare om du går på vgs?

Skrevet (endret)

Både vgselever og privatister og privatister med privatskoleundervisning går opp i de samme eksamene i de fagene man har. Om du ikke møter på denne eksamenen, og ikke har legeerklæring, melder du deg simpelthen opp i januar og har eksamen i (april)/mai/(juni). Oppmelding skjer via privatistweb.no.

Endret av 2046
Skrevet

Jeg var syk på eksamensdagen, og i og med at jeg hadde med legemelding, så fikk jeg ta den en uke etterpå. De som bare hadde "glemt" å gå til legen den dagen, måtte melde seg opp igjen året eter... Men vet ikke om det er sånn for alle vgs.

• 3 år senere...
Skrevet

Noen som vet hvor legeerklærigen skal leveres, hvis man blir syk på privatisteksamen?

Skrevet

Noen som vet hvor legeerklærigen skal leveres, hvis man blir syk på privatisteksamen?

Ring skolen og spør. Det står helt sikkert info på brevet du har fatt med eksamensdato etc. ( Regner med du har et slikt, siden du har meldt deg opp som privatist.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...