AnonymBruker Skrevet 28. november 2010 #1 Skrevet 28. november 2010 Helt siden en apocillin-kur (penicillin) for 4 år siden har jeg vært plaget med soppinfeksjon til tider. Er nå ca. 1 år siden sist. Men nå har jeg fått det igjen, og det klør, klør og klør... Smører på med canesten morgen og kveld, men det kløøøør.. Og jeg holder på å bli gal! Noen som har andre gode tips for soppinfeksjon som hjelper? På forhånd takk!
AnonymBruker Skrevet 28. november 2010 #2 Skrevet 28. november 2010 Dette høres sikkert ekkelt ut, men ta et hvitløksfedd, tre en tråd gjennom og putt det i skjeden. Dette døyver kløen når, og hvitlør dreper sopp. Jeg har gjort dette selv da jeg hadde sopp, og etter fire dager (med nytt fedd hver dag) var soppen borte. Jeg har ikke vært plaget med sopp etter dette.
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2010 #3 Skrevet 28. november 2010 Har du prøvd vaginal melkesyrekapsler ? Ellers er det en fordel å holde seg unna sukker.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2010 #4 Skrevet 28. november 2010 Takk for gode råd! Har ikke prøvd noe av delene, men dette med hvitløken skal jeg prøve i morgen Det med sukker var bra du sa, for jeg spiser veeeldig mye som inneholder sukker
AnonymBruker Skrevet 28. november 2010 #5 Skrevet 28. november 2010 Siden du sier du spiser mye sukker: prøv å inkluderer f.eks kanel og hvitløk i maten din ofte. Dette er matvarer som naturlig dreper sopp. Mest sannsynlig får du soppen fra tarmene dine, og den forflytter seg til skjeden. Hvitløk og kanel dreper den i magesekken Dette kan være en effektiv måt eå unngå sopp på i fremtiden!
AnonymBruker Skrevet 29. november 2010 #6 Skrevet 29. november 2010 Hvitløk har jeg også hørt skal være effektivt mot sopp. Det kan være greit å forebygge med melkesyrekapsler, spesielt etter menstruasjon. Hvis du skal bruke Canesten e.l så må du smøre hele underlivet, fra klitoris og helt bak til der rumpesprekken slutter. Smør til og med noen dager etter symptomene er borte.
Gjest Iah Skrevet 29. november 2010 #7 Skrevet 29. november 2010 (endret) Hvis du skal bruke Canesten e.l så må du smøre hele underlivet, fra klitoris og helt bak til der rumpesprekken slutter. Smør til og med noen dager etter symptomene er borte. Det holder heller ikke bare med krem. Vagitorier må til da soppen ikke bare sitter i de ytre delene av underlivet. Endret 29. november 2010 av Iah
AnonymBruker Skrevet 29. november 2010 #8 Skrevet 29. november 2010 Det holder heller ikke bare med krem. Vagetorier må til da soppen ikke bare sitter i de ytre delene av underlivet. Det er sant, glemte å si man også må bruke en vagitorie.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå