Gjest Marenn Skrevet 28. november 2010 #1 Skrevet 28. november 2010 Hei. Når jeg hadde vært på do og tisset nå nettopp skulle jeg tørke meg, og jeg kjente noe som bevega seg under huden i underlivet.. jeg kjente bedre etter og ca 1 cm inn under huden er det en rund kule som jeg kan bevege rundt alle veier ca. 1 cm. kjennes ut som en liten klinkekule som er bevegelig. Jeg er livredd for at det skal være en ondartet svulst eller noe. Hva kan dette være? det kan ikke være etter noe barbering eller noe, den ligger for langt inne til å være det. Kan noen være så snill å hjelpe meg med å komme med forslag hva dette kan være? Skal definetivt ringe til gynekolog i morgen for å få time, men jeg er livredd akkurat nå for at det er kreft eller noe :-(
dilemin Skrevet 28. november 2010 #2 Skrevet 28. november 2010 det trenger ikke å være en svulst, mest sannsynlig er det en fettkul som er helt ufarlig. Har selv hatt det, det er vanlig å få i armehulene også.. Men nå er jeg ikke en lege, så hvis du er redd er vel det beste å sjekke det
2a1m Skrevet 28. november 2010 #4 Skrevet 28. november 2010 Uff, så ekkelt! D høres ikke noe særlig ut, jeg har ikke så mye peiling. Men kan d være sånnl kjertel??? Jeg har noen store på halsen og den kjennes og ser ut som en kul. Kankje d er d du har fått?? Du kan jo gå inn på dindoktor.no eller noe sånt å spørre der. lykke til!
Gjest Marenn Skrevet 28. november 2010 #5 Skrevet 28. november 2010 Jeg er 18 år.. vet det er uvanlig å få kreft i vulva når jeg er såpass ung, men er bekymret fordi om.
Independent_ Skrevet 28. november 2010 #6 Skrevet 28. november 2010 Da er det lite trolig at det er en kreftkul, men du bør jo skjekke det uansett. Jeg vedder på at det er en fettkul.
Wildy Skrevet 28. november 2010 #7 Skrevet 28. november 2010 hørtes veldig ut som en fettkul, ja.... Slapp av, dette går bra! Ta en tur til legen, få den sjekket, og evt fjernet.
Gjest Jay Skrevet 28. november 2010 #8 Skrevet 28. november 2010 Lurt å gå til legen, trenger ikke engang å være gynekolog, men jeg tror det er godartet. En dyp fettkul eller en tilstoppet kjertel. Er den rund, bevegelig, øm når du tar på den? Høres godartet ut, men gå til legen, så gjør du deg selv en tjeneste.
Gjest Marenn Skrevet 28. november 2010 #9 Skrevet 28. november 2010 (endret) Takk for svar :-) Har roet meg litt nå, og håper at det er er fettkul. Bør jeg dra til legen eller gynekologen? Liker egentlig ikke legen min.. haha Edit: Den er rund og bevegelig ja, men ikke øm! Endret 28. november 2010 av Marenn
AnonymBruker Skrevet 28. november 2010 #10 Skrevet 28. november 2010 Hvor hen i underlivet ligger kulen da? Ligger den i lysken? Jeg har nemlig en liten kul på størrelse med i klinkekule nederst i lysken....hos meg så er det en lymfekjertel som er litt stor! Har hatt den i mange år....
Independent_ Skrevet 28. november 2010 #11 Skrevet 28. november 2010 Jeg ville dratt til gynekologen istedet for legen.
Gjest Marenn Skrevet 28. november 2010 #12 Skrevet 28. november 2010 (endret) Den ligger på venstresiden av urinåpningen ca. en halv cm ifra, vet ikke helt hva navnet er på det så jeg kaller det bare urinåpningen. På den venstre siden. når jeg kjenner litt bedre etter kjennes det ut som det fortsetter litt "hevelse" inn over midten. Endret 28. november 2010 av Marenn
AnonymBruker Skrevet 28. november 2010 #13 Skrevet 28. november 2010 Høres nøyaktig ut som noe jeg har hatt en gang. Det var en fettkul/forstørret talgkjertel, litt som en stor underjordisk kvise eller noe. Etter en liten stund sprakk den av seg selv og det kom masse puss ut av den. Tror det er veldig uvanlig med tumor/kreft i vulva, spesielt for yngre kvinner. Du kan med all sannsynlighet puste ut og sove godt, men det er jo greit å gå til lege og få det bekreftet siden vi ikke akkurat kan stille en nøyaktig diagnose.
Gjest Marenn Skrevet 28. november 2010 #14 Skrevet 28. november 2010 Høres nøyaktig ut som noe jeg har hatt en gang. Det var en fettkul/forstørret talgkjertel, litt som en stor underjordisk kvise eller noe. Etter en liten stund sprakk den av seg selv og det kom masse puss ut av den. Tror det er veldig uvanlig med tumor/kreft i vulva, spesielt for yngre kvinner. Du kan med all sannsynlighet puste ut og sove godt, men det er jo greit å gå til lege og få det bekreftet siden vi ikke akkurat kan stille en nøyaktig diagnose. Ja, kan godt være det! men den ligger veldig langt inne, så tviler på at det er noe som kan komme ut , uten å opperere den ut. Skal definetivt opperere den ut hvis den ikke forsvinner av seg selv. Liker den ikke! haha
chui Skrevet 28. november 2010 #15 Skrevet 28. november 2010 Typiske symptomer på en ondartet svulst er ømhet, uregelmessighet, og ikke bevegelig. Det er dessuten veldig vanlig med slike fettkuler rundt om i underlivet:) Tror ikke det er noe å bekymre seg for, men få det sjekket så er du sikker!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå