Gå til innhold

Klumper! Igjen!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

For noen måneder siden, skrev jeg et innlegg her angående at jeg opplevde noe skremmende.

Jeg gikk på ppiller, og skulle ha en sånn blødning man skal ha.

Hadde vært litt uforsikrig med pilla, men testen jeg tok etter dette skjedde var negativ.

Det jeg opplevde, var at jeg på morgenen fikk UTROLIG vondt i magen. Ikke vanlige menssmerter (noe jeg ikke hadde hatt på lenge. Tror det var pga pilla dempet smertene på en måte). Det stakk og gjorde så vondt i magen at jeg knep sammen øynene.

Så gikk jeg på do (hadde bind i trusa), og så noe ekkelt. En KLUMP!

Den var blodig, stor, gråhvit og ekkel.

Jeg fikk det forklart med at det var rester av slimhinna som kom ut.

Jeg har hatt mensen i ganske mange år nå, og aldri opplevd noe sånt før, så jeg ble litt bekymra for om det var abort osv.

Da klumpen hadde kommet ut, forsvant smertene.

Så til det som skjedde nå:

Jeg sluttet på piller for over 8 uker siden.

Ventet på mensen, men den kom ikke.

Så i begynnelsen av uken, kom det bittelitt brun utflod. Så etterhvert kom det mer og mer, og i løpet av helgen, fikk jeg "vanlig" mensen igjen. Ikke noe særlig med smerter.

Men i går og idag hadde jeg noen skikkelige rykk med kramper.

Tok meg et par paracet, og det hjalp bittelitt, men ikke mye.

Det er ikke sånn som det var sist, men jeg kjenner det liksom.

Stod på badet, og kjente noe ekkelt i underlivet.

Så så jeg at det var en sånn klump igjen!

Hjelp!

Hva er i veien med meg? Jeg har ikke vært sånn før, og det er ikke bare blod. Det er liksom litt fast og ekkelt.

:(

Blir bekymra. Trenger jeg å være det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil legge til at jeg har blødd utrolig mye denne gangen! Må skifte bind hele tiden.

Det blør og blør, og jeg har blødd i en uke nå (vanlig blødningstid for meg er 4-5-6 dager).

Skrevet

Ingen som vet noe :( ?

Skrevet

Hm...Har ikke opplevd no lignende, så er nok ikke stort hjelp i meg. Jeg har opplevd å blø utenfor mensen, og det var ganske kraftig til å ikke ha mensen liksom. Og så fikk jeg vanlig mensen. Så totalt blødde jeg sikkert i 2,5 uke. Pga dette ble jeg svak og blodfattig, så måtte dra til legen. Hun sa at slike ting kan skje en gang i ny og ne. Det er utrolig hva som kan styre syklusen. Psyisk stress for.eks. Og nå har jo du sluttet på pillen, så dvs at ikke mensen alltid kommer når den er ment. Altså, går man på pillen kommer den jo punktlig på tida.

Jeg ville nok tatt en tlf til legen. Trenger jo ikke få time, men få snakke med fastlegen din pr tlf. Forklare saken og høre om du må inn til undersøkelse, eller om hun kan si der og da hva det er.

:)

Skrevet

Var mer klumpene jeg tenkte på :)

Reagerte på hvor mye jeg blør også, men ble ekstra bekymra for sånne ekle dingser :(

Hvis det skjer mange ganger til, tar jeg kanskje en tur til legen :)

Skrevet

Var mer klumpene jeg tenkte på :)

Reagerte på hvor mye jeg blør også, men ble ekstra bekymra for sånne ekle dingser :(

Hvis det skjer mange ganger til, tar jeg kanskje en tur til legen :)

Hvor lenge gikk du på p-piller?

Hvor mye mens og menssmerter kan jo forandre seg med alderen.

Jeg vet min mor for.eks alltid blødde veldig kraftig og hadde klumper, og noen ganger holdt ikke de aller største binda en gang. Jeg har heldigvis ikke arvet det. Men jeg vet flere som har et helvete når de har mensen. At du blødde utenfor kan jo som sagt være pga pilleslutt, eller andre ting.

Men for all del, jeg er ingen ekspert eller lege, så jeg bare lufter tanker her. :) Syntes du skal ta en tlf jeg, så slipper du bekymre deg så mye. :) Må selv ringe legen i morra for et annet problem. Det er kjipt, men lurt, for da slipper man bekymre seg, kanskje helt unødvendig!

Gjest idakaroline
Skrevet

Ta en telefon til legen du :) Det er nok det lureste i dette tilfellet!

Skrevet

Gikk kanskje på piller i 1,5 år eller noe i den duren.

Hadde VONDE menssmerter da jeg ikke gikk på piller da jeg var yngre.

Så vondt at jeg fikk feber, og ikke klarte å sitte rolig. Grein og hadde det helt forferdelig, men pillene har hjulpet litt.

Men det er disse ekle dingsene som har kommet de siste mnd da.

I forb. med menstruasjon.

Sikkert ikke noe farlig, men det er jo ekkelt da.

Kvier meg for å gå til legen og, for ofte når jeg har vært hos legen i forb. med noe, sier de enten at de ikke vet hva det er eller at det går over av seg selv.

Men skal vurdere det :)

Takk for svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...