Gå til innhold

Veien videre herfra.


Bonito

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle inspirere meg selv litt ved å prøve å lage en dagbok her. :sjenert:

Er på tide nå å ta ordentlig grep om ting. Slutte å kaste bort livet, slik jeg har gjort store deler av de siste 11 åra. 11 år med tilbakevendende depresjoner, spiseforstyrrelser og nå til sist panikkangst har satt sine spor. Men siden jeg endelig får ordentlig behandling, føler jeg meg for første gang litt mer optimistisk i forhold til fremtiden! :jepp: Jeg har akkurat kommet meg tilbake til jobb etter 1,5 mnd sykemeldt. Dette er jeg faktisk stolt av, siden det tidligere har kunnet gå opptil 6 mnd før jeg greide det. En liten seier i hverdagen. :)

Kanskje jeg ved hjelp av denne dagboken, lettere greier å se de små seierene? Kanskje jeg på vei ned i mørket finner inspirasjon til å prøve å klatre opp igjen med en gang?

Jeg krysser fingrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er nok en dag snart over. Vært en fin, om enn litt stressende dag. :) Sto opp relativt tidlig og var ute en tur med pelsdott. Energien hans har steget 10 hakk etter snøen kom. Og i dag klarte jeg å spise frokost!! :klappe: Som regel veldig sløv der desverre. Men siden jeg skulle på ski i dag, fikk jeg for meg at det var sunt. Skituren var grusomt slitsom egentlig, siden jeg ikke har peiling på smørning. Uff...tror jeg bør gå ett mini kurs hos noen som veit hva de driver med. Men følelsen av å ha brukt kroppen ute i frisk luft i 1,5t er ubetalelig for meg. Pelsdott blir jo lykkelig også. Så det er verdt slitet. Så var jeg flink og vaska gulvene og kjøkkenet, før jeg måtte på personalmøte. Trodde ikke jeg skulle trenge å reise så mye inn til byen denna uka, men den gang ei. Nå har jeg akkurat kost meg med Jakten på kjærligheten, og er egentlig ganske fornøyd med utrettelsene mine i dag. Håper morgendagen blir like fin. Satser på å tidlig opp....nok en gang krysser jeg fingrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det vært noen hektiske dager her. Sjåførtjeneste, turgåing, trening, vasking, besøk... og jobb i dag. Har ikke klart å kvitte meg helt med angsten når det kommer til jobb. Jeg må psyke meg opp for å klare å dra dit. Men hver dag jeg kommer gjennom er en liten seier, og jeg føler meg så mye bedre når jeg har greid det. :) Sier til meg selv kvelden før at det er jo bare 8 timer av livet ditt. Føler fortsatt ubehag og urolighet ved tanken på det, men følelsen når jeg er ferdig er verdt det. Jeg blir mye bedre av å ha en jobb. Riktignok ikke så mye jobb. Men akkurat nå er det passe. Nok til å bygge meg opp, og lite nok til å ikke bryte meg ned.

Neste uke blir det nesten 3 fulle dager. Kommer nok til å være sliten når uka er over, men jeg sa ja til en dag ekstra fordi det er krise. Liker jo å føle at jeg bidrar jeg også. :sjenert: Jeg har fortalt kolegaene mine om hva jeg sliter med. Og har bare blitt møtt med positive tilbakemeldinger. Følte de fortjente å vite det. Hindrer også at det blir masse spekulasjoner rundt temaet. Jeg er jo bare tilkallingsvikar og har lov til å si nei til vakter, men de må jo begynne å lure når jeg i perioder sier nei hele tiden. :tristbla: Så føles mye letter at de vet årsaken.

I morgen skal jeg på intervju på en 20% fast stilling. Den hadde vært perfekt, og jeg kunne fortsatt tatt vakter innimellom der jeg er nå. Så vi krysser nok en gang fingrene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredagskveld! Nå sitter jeg godt planta i sofaen. Må innrømme jeg har sovet litt der også. :sjenert: Egentlig burde jeg vaska huset i dag, men siden jeg er aleine i helga kan det vente til i morra. Pelsdott har fått tur og mat, og ligger på teppet sitt og døser. Har vært en anstrengende dag i dag også egentlig. Men kjempefin!! Var hos psyk på morran, det er siste timen der før jeg skal begynne på kurs i januar. Deretter var det rett på jobbintervju. Tok sjansen og var ærlig om mine begrensninger, og det føltes faktisk veldig deilig. :jepp: Om jeg får jobben gjenstår å se, og jeg tør ikke bygge opp noen forhåpninger rundt det. Så var jeg på besøk hos ei venninne, før jeg gikk 1t tur med pelsdott. Fredag er kosedag her i heimen, så jeg unnet meg pizza og smågodt i dag. Fortsatt litt rart å kunne spise omtrent som man vil, uten at hodet tar overhånd. Men veldig veldig deilig! Kjenner de skumle tankene kommer innimellom, spesiellt når jeg har dårlige perioder. Men nå er jeg sterk nok til å motstå fristelsen.

I morra skal jeg få rent hus, og begynne å pynte til jul. Iallefall litt :nisseblunk:

Krysser fingrene for ei god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fytti katta i går var jeg flink!! Ble ikke så lange turen på meg og pelsdott siden det var så kaldt. Bare 50 min. Men han har godt av å slappe av litt også. :) Ble endel sofa sitting på dagen i går, pluss at jeg sov LENGE. Men på ettermiddagen tok jeg meg selv i nakken. Brukte 5 timer på å vaske 2 etg. Bad og do ble rundskrubbet fra gulv til tak, så nå skinner det i flisene. Soverommet ble endevendt, fikk inn nye bedre dyner og la på nytt sengetøy. Vasket alle kjøkkenskapene inni og utenpå. Pluss lister, gulv, dører osv overalt. Når jeg var ferdig luktet det clorin av alt, inkludert meg selv. :fnise: Det var skikkelig deilig. Lurer på om jeg skal ta 1 etg i dag, eller om jeg skal vente litt. Søndag er som regel totalt fridag, så mye mulig det bare blir sofa. :sjenert: Pelsdott er ute i bikkjegården akkurat nå. Søndag er hviledag for han også, han trenger det. Kanskje jeg skal henge opp lyskulene i stuevinduene, det blir så koslig når de er oppe. Tror jeg gjør det, og fyrer i peisen etterpå. God idè!

:fryser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig kvelden!! Nå sitter jeg godt planta i sofaen. Vært på jobb i dag faktisk, og på tur da jeg kom hjem. Føler virkelig jeg er på vei opp på normalt nivå igjen nå. :jepp: Har faktisk energi igjen!! Søndagen derimot gikk det meste rett vest. Fikk ett anfall med grusom hodepine igjen. Har hatt det en gang før. Er jo vandt til vondt i hodet, pga at jeg spenner meg så mye. Men ikke som dette. Hadde lyst til å kaste opp, og hørtes nok lettere sinnsforvirra ut der jeg gikk rundt og hylte. Skal til legen neste torsdag for å prøve å finne ut hva det er. Skulle uansett dit for å høre om henvisning til fysioterapeut el. Noen som kan hjelpe meg å slappe av. :søvn: Ellers har jeg holdt meg veldig aktiv denna uka. Vært på tur hver dag, og sykla på ergometersykkelen. Har hatt energi til å være ganske sosial også, noe som er deilig. Ganske stolt over jobbinga mi nå egentlig. Jeg gruer meg som fy dagen før, og på morran før jeg kommer meg dit. Forteller meg selv at det bare er 7,5 - 8 timer av livet mitt. Ingenting å få panikk over. Til nå har det fungert. Må bare passe på at det ikke blir for mye igjen. Den smellen har jeg gått på nok ganger nå. Skal jobbe i morra og fredag også. Og på lørdag er det julebord med jobben til sambo. :skaal: Det kan bli morro det sikkert....

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sliiiiiten!!

Nå har det gått i et. Jobb onsdag, torsdag og fredag. Julebord med jobben til sambo lørdag. Familiejulebord søndag og jobb i dag. Også blir det jobb i morra. Da har jeg heldigvis fri onsdag og torsdag, ellers trur jeg at jeg hadde knekt sammen. Julebordet på lørdag var veldig morro, jeg og sambo koste oss sammen og hadde en flott tone hele kvelden. Det var deilig. :) Vært på 1,5 times tur etter jobb i dag, noe jeg er veldig godt fornøyd med. Fikk trena 5 dager sist uke også, og det trenger hodet mitt. Har fortsatt ikke hørt noe om jobben jeg søkte på, de var ikke helt ferdig med prosessen enda. Begynner å få en litt guffen magefølelse på det. :(

Men...jeg krysser finga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...