AnonymBruker Skrevet 28. november 2010 #1 Skrevet 28. november 2010 Vet noen om metoder for å få bort slim i halsen?
AnonymBruker Skrevet 28. november 2010 #2 Skrevet 28. november 2010 Jeg har en venninne som er forferdelig snørrete i nesa og slimete i halsen, og hun drikker veldig mye melk, og spiser generelt mye melkeprodukter. Hun spiser også veldig mye produkt med hvetemel, om det er pasta, pizza eller lyst brød. Så får hun alltid i seg sukker, for hun tenker ikke så mye på hva hun spiser. Jeg ville anbefalt deg å kutte ut hvete, melk og sukker, og se om du ble bedre. Venninnen min nekter å gjøre det, siden hun er altfor glad i disse produktene, men så går hun konstant rundt og er slimete og snørrete... 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2010 #3 Skrevet 28. november 2010 Man må ta roten ved plagene, og det er alltid noe man spiser som skaper ubalanse i kroppen. Du må unngå matvarer som irriterer slimhinnene. Enig med AB over meg. 1
SmallTalk Skrevet 28. november 2010 #4 Skrevet 28. november 2010 Jeg har astma og får vesentlig større slimproduksjon når jeg får i meg mye melkeprodukter. Prøver dermed å unngå melk de dagene jeg trener og holder meg til et minimum de dagene jeg ikke trener (max ett glass drikke youghurt). Dette hjelper mye for min del.
SmallTalk Skrevet 28. november 2010 #5 Skrevet 28. november 2010 Jeg har en venninne som er forferdelig snørrete i nesa og slimete i halsen, og hun drikker veldig mye melk, og spiser generelt mye melkeprodukter. Hun spiser også veldig mye produkt med hvetemel, om det er pasta, pizza eller lyst brød. Så får hun alltid i seg sukker, for hun tenker ikke så mye på hva hun spiser. Jeg ville anbefalt deg å kutte ut hvete, melk og sukker, og se om du ble bedre. Venninnen min nekter å gjøre det, siden hun er altfor glad i disse produktene, men så går hun konstant rundt og er slimete og snørrete... Jeg hadde ikke kuttet ut alt på en gang, da finner man ikke ut hva man egentlig reagerer på. Det er godt kjent at melk skaper ekstra slimproduksjon, og da ville jeg startet med å kutte ut melken. Dersom dette ikke hjelper, så ville jeg prøvd meg frem videre. Men å seponere alt på en gang gir ikke noe svar på hva man egentlig reagerer på, med mindre det viser seg at ingen av delen var det som var opphavet til den ekstra slimproduksjonen. 1
pastellfisk Skrevet 28. november 2010 #7 Skrevet 28. november 2010 Jeg har en venninne som er forferdelig snørrete i nesa og slimete i halsen, og hun drikker veldig mye melk, og spiser generelt mye melkeprodukter. Hun spiser også veldig mye produkt med hvetemel, om det er pasta, pizza eller lyst brød. Så får hun alltid i seg sukker, for hun tenker ikke så mye på hva hun spiser. Jeg ville anbefalt deg å kutte ut hvete, melk og sukker, og se om du ble bedre. Venninnen min nekter å gjøre det, siden hun er altfor glad i disse produktene, men så går hun konstant rundt og er slimete og snørrete... Njaaaa.. jeg har også masse slim. Og jeg spiser veldig lite hvete- og melkeprodukter, fordi jeg tåler det dårlig.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2010 #8 Skrevet 28. november 2010 Hvis venninnen ikke har vært hos lege og blitt undersøkt, er det første skritt på veien synes jeg. Hvis man er full av polypper i nesen eller har kronisk bihulebetennelse som gir tett nese og snørr som renner ned i halsen døgnet rundt, hjelper det lite å hive seg rett på regulering av kosthold. 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2010 #9 Skrevet 30. november 2010 Må man forandre kostholdet? jeg spiser mye ost og yoghurt og det vil jeg ikke bytte ut. Ingen medisiner eller kjerringråd som hjelper?
Meridian Skrevet 30. november 2010 #10 Skrevet 30. november 2010 Njaaaa.. jeg har også masse slim. Og jeg spiser veldig lite hvete- og melkeprodukter, fordi jeg tåler det dårlig. Spiser du mye sukker da? Iblandt kan bare litt melk eller hvete sette igang slimpriduksjonen.
Gjest Sofia Anoshka Skrevet 5. mars 2011 #11 Skrevet 5. mars 2011 Lunkent vann med sukker er en perfekt kur!
PepsiMax Skrevet 5. mars 2011 #12 Skrevet 5. mars 2011 Jeg hadde ikke kuttet ut alt på en gang, da finner man ikke ut hva man egentlig reagerer på. Det er godt kjent at melk skaper ekstra slimproduksjon, og da ville jeg startet med å kutte ut melken. Dersom dette ikke hjelper, så ville jeg prøvd meg frem videre. Men å seponere alt på en gang gir ikke noe svar på hva man egentlig reagerer på, med mindre det viser seg at ingen av delen var det som var opphavet til den ekstra slimproduksjonen. Enig!! Ellers så kan det være at bronkyl hjelper. Brusetabl man får kjøpt på apoteket..
Gjest Per Skrevet 26. april 2011 #13 Skrevet 26. april 2011 Virker den sukker vann tingen kan noen gi meg mange tips
Gjest Totta:-) Skrevet 25. januar 2013 #14 Skrevet 25. januar 2013 Vann med sitrondråper er bra:-) Jeg har prøvd det. Du kan også spise sitron selv om det er litt surt men det hjelper godt;-) Håper du liker tipset:-) <3<3<3
Løvetanten Skrevet 26. januar 2013 #16 Skrevet 26. januar 2013 (endret) Karbohydrater generelt kan gi tykkere slim. Prøv å spise en seigmann eller 10 og kjenn etter hvor tykt spyttet bak i halsen blir etterpå... Samme med brød eller ris. Varierer hvor følsom man er. Du bør se på kostholdet som helhet og legge merke til ganger det tykner til, for med stor sjans er synderen i den matretten/godteriet/whatever. Endret 26. januar 2013 av Løvetanten
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå