Gå til innhold

Stoffskifteproblemer og kosthold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Litt overdrevent å gå til media synes nå jeg, de har jo ofte mye skyld i sin egen overvekt.

Jeg lider selv av genetisk overvekt og stoffskifteproblemer som gjør at vekten fort kan bli stor. Derimot lever jeg på et matregime, og klarer å holde meg der jeg er, på normalvektige 62 kilo. Jeg kan ikke leve et normalt kosthold med brus og godterier i helgene, eller en grandiosa når jeg ikke orker å lage middag. Da går vekten opp så fort at dere aner ikke. Blir så trist når jeg hører de som sier at de har prøvd alt, for det stemmer sjelden :/

Flink er du :) Kan jeg få spørre deg om hva du spiser sånn i det daglige, og hva du spiser når du skal kose deg? Frukt kanskje, eller smoothie? Eller noe annet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flink er du :) Kan jeg få spørre deg om hva du spiser sånn i det daglige, og hva du spiser når du skal kose deg? Frukt kanskje, eller smoothie? Eller noe annet?

Hmm, kan lage en generell sak!

Frokost: havregryn med lettmelk med oppskjært banan i, evt. to brødskiver helgrovt brød (uten hvete) med makrell i tomat. Tar som oftest et glass med smoothie etterpå, selvsagt uten tilsatt sukker og ikke fra konsentrat. Litt dyrere, men MYE bedre.

Lunsj: det motsatte av det jeg spiste til frokost, altså enten havregryn eller brødskive med makrell i tomat :P Pluss eple og appelsin/mandarin. Drikker melk ved siden av, eller juice hvis det er havregryn. Juice som ikke er fra konsentrat og uten sukker, som med smoothien.

Middag: Tja, spiser helt normal mat, men ikke fabrikatmat som potetstappe/ferdigpizza. Unngår pasta, men spiser poteter/ris osv. Har alltid mye grønnsaker eller salat vedsiden av som jeg tar mye av. Unngår kjøttdeig, bruker alternativt karbonadedeig. Men foretrekk ordentlig biff :jepp:

Kveldsmat: Biola blandet med korn, grønn-te, og en brødskive med noe godt på (alt fra mager skinke til rekesalat).

Hvis jeg vil unne meg noe godt, så pleier jeg å kjøpe nøtter :) Utrolig mettende. Mye fett, men man orker da ikke en halvkilo nøtter. Eller så er tørket frukt godt. Når man har gått uten godteri og brus så lenge merker man ikke lenger noe søtsug. Tar det overhånd så pleier jeg å koke opp vann, og ta det i en kopp med noen skjeer honning. Da forsvinner søtsuget fort :lur:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...