Gjest Gjest Skrevet 27. november 2010 #1 Skrevet 27. november 2010 Vi har vært hos optiker i dag med pinessen, og fått beskjed om skjev hornhinne på begge øyne,+1 på et øye og mulig skjeling. De får ikke sjekket nøye fordi hun ikke helt skjønner og er en smule ukonsentrert.. *host* Så vi skal til øyelege. Men hva skjer hos en øyelege? Ser for meg at vi må tape pinessen fast og helle i henne noe veldig søvndyssende for å få til noe avansert med øynene.. greit å være forberedt! Så dere som har småbarn med briller, hvordan gikk undersøkelsen for seg?
sommermor Skrevet 27. november 2010 #3 Skrevet 27. november 2010 Hei,jeg har flere ganger vært hos øyelege med 7 åringen min.Og det har godt kjempebra.Min jente har også skjeve hornhinner på begge øyne og hun er langsynt,+4,25 på ene øyet og +4,75 på det andre øyet. De vil nok mest sannnynlig dryppe henne i øynene,for å kunne sjekke øynene skikkelig.Da må en vente 20 minutter mens dråpene virker. Ellers er det omtrent som hos optikeren.Og jeg har også ei lita ei som sliter veldig med konsentrasjonen. Lykke til hos øyenlegen!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå