Gjest Gravid m/metoder Skrevet 27. november 2010 #1 Skrevet 27. november 2010 Hei! Håper virkleig at noen svarer på dette! Jeg prøver å bli gravid. Har uvi nå, og har fått antibiotika (penomax 200mg) av legen min. Jeg har eggløsning om 4 dager. Jeg har kjøpt grapefruktjuice. Spørsmålet mitt er om jeg kan ta begge, både juicen og antibiotika kuren? Har hørt at antibiotika hjelper på eggløsning og at grapefrukt øker eggløsningslim.Men har også hørt at antibiotika kan påvirkes av grapefrukt. Vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Ta begge eller velge en av de! Håper på svar!)
Athene Skrevet 27. november 2010 #2 Skrevet 27. november 2010 Hei! Håper virkleig at noen svarer på dette! Jeg prøver å bli gravid. Har uvi nå, og har fått antibiotika (penomax 200mg) av legen min. Jeg har eggløsning om 4 dager. Jeg har kjøpt grapefruktjuice. Spørsmålet mitt er om jeg kan ta begge, både juicen og antibiotika kuren? Har hørt at antibiotika hjelper på eggløsning og at grapefrukt øker eggløsningslim.Men har også hørt at antibiotika kan påvirkes av grapefrukt. Vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Ta begge eller velge en av de! Håper på svar!) Dersom du har UVI og har fått skrevet ut antibiotika må du uansett ta denne. Men at antibiotika påvirker eggløsningen trur jeg bare er tull. Det er sant at de kan klusse til hormonprevansjon, og mulig det kan utsette eggløsningen, men sannsynligvis påvirker ikke dette eggløsningen overhodet. Grapefruktjuice er bare ett kjærringråd uten påvist effekt. Enkelte mener de får mer slim av dette, men at det skal være avgjørende for en graviditet er meget usannsynlig. For mye seigt slim kan også virke som et hinder for svømmerene. Det stemmer at man ikke bør kombinere antibiotika og grapefruktjuice, da det kan fremme opptak av medisinen. Dette er knyttet til enkelte typer legemidler, og er det skummelt å kombinere vil det stå i pakningsvedlegget. En annen ting jeg hadde vært mer bekymret for er antibiotikabruk og en eventuell graviditet, dersom du ikke er ferdig med kuren før eggløsning. Ikke alle typer antibiotika er trygge for gravide. Ta antibiotika du, og glem alle triks og tips for å bli fort gravid, er det ikke noe i veien med noen av dere skjer det fort nok av seg selv.
Gjest Gravid m/metoder Skrevet 28. november 2010 #3 Skrevet 28. november 2010 Har ikke så kraftig uvi, men er på kuren nå, og dropper juicen for denne gangen.. Lurer på om det er noe alvorlig siden jeg har uvi så ofte. Vet ikke om jeg kan kalle det ofte, men har hatt 3 ganger iløpet 3 år.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2010 #4 Skrevet 28. november 2010 Tre ganger på tre år er ikke ofte. Som regel så får jenter uvi av tarmbakterien e-coli. Å tisse etter sex er en måte å forebygge uvi på og å være nøye med å tørke seg bakover når man er på do. Drikk mye og tiss når du må. Men som sagt tre ganger på tre år er ikke mye.
Gjest Gravid m/metoder Skrevet 28. november 2010 #5 Skrevet 28. november 2010 Så bra. Har merket at det kommer ikke alltid av sex, men hvis jeg ikke tisser før jeg legger meg og sover da for lenge..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå