Gjest Galithralia Skrevet 27. november 2010 #21 Skrevet 27. november 2010 Jeg kan fint finne på å ringe mamma og si noe ala: Hei, er tidlig ferdig på skolen idag, kan jeg stikke hjem og spise eller? Men det gjelder kun mamma og pappa, kunne aldri ha funnet på å gjøre det mot venner, da ringer jeg heller og spør om de vil spise middag med meg samme dag eller en annen dag når det passer. Helt utrolig hva enkelte gjør..
Inger88 Skrevet 27. november 2010 #22 Skrevet 27. november 2010 Men det er vel ikke frekt å sende en melding til bestemoren sin å spørre om det passer med besøk en dag til uken ? Ble litt usikker her nå, håper for gudskyld ikke hun synes jeg er frekk eller noe av den grunn, for mener overhode ikke noe vondt med det :gjeiper: Nei, det er jo bare koselig. Da kan hun si når det passer for henne og dere kan ta det på hennes primisser. Så hun synes sikkert det bare er koselig. Det som jeg synes er frekt er når folk bare inviterer seg selv på kort varsel og sier jeg kommer nå, og selv om de de skal besøke sier at det passer litt dårlig.
aline Skrevet 27. november 2010 #23 Skrevet 27. november 2010 Siden det å være ærlig og åpen ser ut til å fungere dårlig, så kan du kanskje prøve å si litt mindre? istedenfor å si at du kun har middag til to og skal rett på trening etterpå, kan du si noe alla "vet du, jeg rekker bare akkurat middag til oss her jeg også må jeg rett ut igjen etterpå, så det passer faktisk dårlig idag! Men veldig koselig om vi får til en avtale en kveld det passer for oss alle!!" Dersom det ikke fungerer å hinte, så må du bare si det som det er, "det passer ikke idag!" Kommer det da noe om at de ikke skal sitte lenge, så si igjen at "jeg skal rett ut etterpå og har dessverre ikke tid skjønner du, så vi må nok ta det igjen en annen dag." Ikke gi rom til å snike seg inn, vær enkel og tydelig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå