Gå til innhold

Hjelp! Ekkel utflod!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Trenger noen tips.

Sluttet på ppillen (microgynon) for kanskje 8 uker siden.

Eller mer.

Har ventet og ventet på mensen.

Leste at det tok 3 mnd for noen og mer, så var ikke bekymret.

Sluttet på pillene etter den blødningen man får når man tar pause fra pillene i 8 dager.

Så, på mandag eller noe, fikk jeg bittelitt brun utflod. Tenkte ikke så mye over det, tenkte at det kanskje var mensen som var på vei eller noe sånt.

Så etterhvert som dagene gikk, ble det mer og mer utflod.

Nå, idag, er det MASSE utflod. Omtrent som mensen, bare at det ikke er friskt blod!

Det er brunt/svart og veldig ekkelt. Lukter ikke veldig av det egentlig. Har ikke så veldig mensensmerter, men bittelitt.

Har hatt mye vondt i magen de siste månedene, men det kommer og går, og har egentlig vært litt bedre i det siste.

Har vært litt oppblåst også.

Ble litt bekymra, for jeg var ganske aktiv i helga osv (hoppet og spratt og rørte på meg mye. Trening), og det var etter det at jeg begynte å blø.

Er det tilfeldig tror dere?

Trenger noen trøstende ord, for leser så mye skummelt på nettet.

Almenntilstanden er ikke nedsatt bortsett fra at jeg er litt bekymret og synes det er ekkelt med utfloden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det är jättevanligt med oregelbundna och märkliga blödningar efter att man har slutat med p-piller, så det är säkert inget att oroa sig för. :) Kroppen håller ju på att ställa om sig och den hormonella balansen kan ta god tid på sig innan den blir stabil. Är du orolig eller nyfiken så kan du ju alltid ringa till gynekologen/läkaren/ungdomsmottagningen.

Skrevet

Takk for svar :)

Håper det bare er det at jeg har sluttet på pillene!

Skrevet

Jeg har også hatt brun utflod, mens jeg har gått på p-piller da vel og merke. Vet ikke hvorfor du har det, ville bare trøste deg med å si at det ikke er så uvanlig. Spør legen din og ikke vær flau, så slipper du å gå å tenke på det...

Jeg brukte lang tid før jeg turte å si det til legen, men det var ikke første gang han hadde vært borti det, og han var veldig profesjonell, som de alltid er :)

Jeg bygget meg opp en hel del med angst "bare" fordi jeg ikke turte å snakke med legen om det med en gang.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...