Gå til innhold

Lunsj for to i Oslo

Fremhevede innlegg

Skrevet

På vei nordover får mannen min og jeg noen timer til overs i Oslo som vi har tenkt å bruke til å spise en koselig lunsj et eller annet sted. Vi bor egentlig et annet sted i landet, og er ikke så ofte i Oslo, så vi har ikke noe særlig peiling hvor vi vil hen.

Vi er veldig nøye på at maten skal være god og forseggjort, gjerne med mulighet til et glass vin til. Pris er mindre viktig. Og så kunne vi tenke oss et lunt og koselig sted, siden det er så kaldt om dagen. Fordel om det er parkeringsmuligheter ikke altfor langt ifra (én kjører, én tar vin til lunsj ;) ).

Det eneste vi har tenkt på selv er Åpent bakeri, men det er kanskje mer et sted å ta en sandwich eller bolle i forbifarten?

Videoannonse
Annonse
Gjest navnelapp
Skrevet

Ta 37-bussen til St. Hanshaugen, og gå til Pascal. Då får dokke sjå ein kjempefin del av byen som ein vanlegvis ikkje ser, og det er lettvint å kome seg til og frå Oslo S.

Gjest Loveheartx
Skrevet

Villa Paradiso på Grunerløkka!

Eneste jeg kom på i farta. Der er det utrolig hyggelig. De serverer italiensk mat som passer ypperlig med vin til :)

Skrevet

Takk for svar. :)

Vi endte med å spise i brasseriet i operaen, der de har treretter med vinmeny til lunsj.

Maten var ok, dvs veldig gode sammensetninger av smaker, men manglet litt på timing (tørr fisk!). Så eventuelle andre interesserte er hermed advart. Men omgivelsene på en solrik dag gjorde at det var verdt det likevel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...