Gjest 1111 Skrevet 14. oktober 2003 #1 Skrevet 14. oktober 2003 Vi skal ha komper til middag idag Alltid schæmpegodt!! Noen som vet kaloriinnhold i disse? Sånn cirka?
VesleBråka Skrevet 14. oktober 2003 #2 Skrevet 14. oktober 2003 De er jo laget av poteter = stivelse = ganske usunt. Hvis du har duppe laget av brunost i tillegg, så er det mye sukker. Men hei, man trenger ikke å spise så sunt hvert måltid, sålenge man stort sett gjør det!
-Fisken- Skrevet 15. oktober 2003 #4 Skrevet 15. oktober 2003 NAM :D men ikke med flesk inni, æsj og fysj :-? Best med sånn brunostsaus til! *yeah*
:-) anna Skrevet 16. oktober 2003 #5 Skrevet 16. oktober 2003 brunostsaus neineineineinei Brunost har ingenting å gjere på hverken potetball eller sveler. Berre så det er sagt!!! "Potetballj" skal ha fleskebit (pølse er greit) kålrabistappe, baconfett med baconbiter, gjerne grisemør (grisepølse som blir laget på Sunnmøre), pølser. (og jeg vil gjerne ha sirup på..) mmmmm (åh.... sukk... drøymer endå om potetballen på Haugstad cafe... Der var det balldag kvar torsdag medan eg gjekk på gymnaset og ein kunne kjøpe klippekort på ballmiddag... )
-Fisken- Skrevet 19. oktober 2003 #6 Skrevet 19. oktober 2003 Brunostsaus! Brunostsaus! Brunostsaus! :D Her er innholdet i Toros komper/raspeballer: Ingredienser: Potet, byggmel, hvetemel, potetstivelse, salt, gjærekstrakt. Nettovekt: 196 g - gir 490 g Oppbevaring: Tørt og ikke over normal romtemperatur. Næringsverdier: Pr. 100 g tørr vare Energi: 1050 kJ, 250 kcal Protein: 6,5 Karbohydrat: 54 Fett: 1,0 Salt: (NaCl) Pr. 100 g tilberedt vare Energi: 440 kJ, 110 kcal Protein: 3,0 Karbohydrat: 23 Fett: 0,4 Salt: (NaCl) 0,5
Gjest Lea Skrevet 19. oktober 2003 #7 Skrevet 19. oktober 2003 Primsaus er ikke noe for meg! Det skal være flesk inni og ved siden av! Nemlig! Kaloriene er ikke så veldig viktig når man spiser klubb....
14062003 Skrevet 21. oktober 2003 #8 Skrevet 21. oktober 2003 brunostsaus neineineineinei Brunost har ingenting å gjere på hverken potetball eller sveler. Berre så det er sagt!!! "Potetballj" skal ha fleskebit (pølse er greit) kålrabistappe, baconfett med baconbiter, gjerne grisemør (grisepølse som blir laget på Sunnmøre), pølser. (og jeg vil gjerne ha sirup på..) mmmmm Nå har jeg vann i munnen! For det er to ting jeg forspiser meg på (sånn skikkelig altså) og det er blåbærpannekaker (nei, blåbæra er ikke i røra, men legges oppå under steking) og raspeball (potetball med baconfett inni, kålrabistappe og baconfett til - pølsa har jeg aldri likt, selv om jeg smaker hveeer gang). Tror jeg kan prøve dette til middag i morgen, jeg. Er redd min kjære tilter dog. Jeg har i alle fall erfaring med at de som ikke er oppvokst med denne delikatessen aldri liker det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå