AnonymBruker Skrevet 28. november 2010 #21 Skrevet 28. november 2010 Å gudd hjølpede meg.. dåkke ekje tamme!!! Takke seg til tøff dialekt, fremfor kletete østlending dialekt
Gjest Silvermist Skrevet 28. november 2010 #22 Skrevet 28. november 2010 Har bodd mange steder i dette landet, deriblant byer i Rogaland, og er enig med deg: jevnt over er folk innadvendte, skeptiske, sure, gjerrige, lite rause mennesklig sett og de bærer sterkt preg av å være vestlandet...: det er rett og slett anti-urbanitetens mekka, noe folk der bærer preg av: små tettsteder alt sammen, Stavanger inkludert. I motsetning til deg, som virker svært blid og raus menneskelig sett...
Gjest Kiro Skrevet 28. november 2010 #23 Skrevet 28. november 2010 Trist at du har den oppfattelsen av Stavanger ts. Men jeg holder fast ved min tanke om at det har mye å si hvilket miljø du vanker i.
Gjest Purple Haze Skrevet 29. november 2010 #24 Skrevet 29. november 2010 Rogaland er ganske mye mer enn Stavanger, så det var godt denne lå under skråblikk Selv er jeg fra indre østlandet, men har flyttet til Haugesund, og kjenner ikke igjen noe av det negative som beskrives her i tråden. Og dialekten her er vakker
AnonymBruker Skrevet 29. november 2010 #25 Skrevet 29. november 2010 Har bodd mange steder i dette landet, deriblant byer i Rogaland, og er enig med deg: jevnt over er folk innadvendte, skeptiske, sure, gjerrige, lite rause mennesklig sett og de bærer sterkt preg av å være vestlandet...: det er rett og slett anti-urbanitetens mekka, noe folk der bærer preg av: små tettsteder alt sammen, Stavanger inkludert. Enig..
AnonymBruker Skrevet 29. november 2010 #26 Skrevet 29. november 2010 Det er noe med de bløde konsonantene som kan skjære litt i ørene for en stakkars østlending!
Gjest Purple Haze Skrevet 29. november 2010 #27 Skrevet 29. november 2010 Det er noe med de bløde konsonantene som kan skjære litt i ørene for en stakkars østlending! Bløde konsonanter er på sørlandet da...
AnonymBruker Skrevet 30. november 2010 #28 Skrevet 30. november 2010 Bløde konsonanter er på sørlandet da... Rogaland har dessverre ikke behagelige bløde konsonanter. Det er mer harde og skjærende konsonanter som brukes. grøss. 2
^^Belle^^ Skrevet 30. november 2010 #29 Skrevet 30. november 2010 Rogaland har dessverre ikke behagelige bløde konsonanter. Det er mer harde og skjærende konsonanter som brukes. grøss. De har da bløte konsonanter i Stavanger og nedover. Om de er behagelige eller ei er jo et annet spørsmål.
Tulling Skrevet 30. november 2010 #30 Skrevet 30. november 2010 Du er nok ingen urban sjel da....og passer ikke så godt i en større by. Det du beskriver er bare dagligdags i byer generelt sett verden over. Elendig unskyldning fra noen som tydeligvis mangler folkeskikk. Det er bare naturlig at på steder med flere folk, er det også tilsvarende større mengde folk som ikke klarer å oppføre seg. Slik jeg har opplevd Stavanger er folk flest greie og behjelpelige. Men muligens litt reserverte/skeptiske med det samme. Men min erfaring er at det går fort over :D 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 22:12 #32 Skrevet torsdag kl. 22:12 Ja.Noeen som hevder det Anonymkode: bbca2...860
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 03:29 #33 Skrevet fredag kl. 03:29 Stor forskjell på Haugesund, Stavanger, Jæren og Egersund. Anonymkode: b4a4e...a9d
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 23:47 #35 Skrevet lørdag kl. 23:47 De har en grrrrrrrusomme dialegd! Spesielt jærsk er helt jævlig å høre på. Stavangersk også. Er vel ikke så stor forskjell utover at jærsk er bredere. E i frå Jærrrrrren og no ska eg te Sændnæs å handlæ! Anonymkode: f95e5...2b3
fugl fønix Skrevet søndag kl. 00:05 #36 Skrevet søndag kl. 00:05 Jeg synes de har koselige dialekter der jeg.😇 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå