Gå til innhold

Prevensjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

oki nå har det seg slik at jeg ikke bruker prevensjon av noe slag utenom kondom.Har aldri gjort det heller.er litt "redd" for å prøve ting faktisk.Men nå er det nødvendig for meg å begynne med noe annet en kondom.

men har lyst å begynne med noe ala p-sprøyte osv.

kan ikke gå på p-piller pga risiko for blodpropp.

kan dere fortelle meg om fordeler og ulemper av de div midlene?

Videoannonse
Annonse
Gjest Mahareth
Skrevet

Hvis du ikke kan bruke p-piller pga risiko for blodpropp faller også p-sprøyte, plaster, ring, stav osv bort. Det er samme blodproppfaren.

Noen får lov til å bruke minipiller, cerazette tror jeg er den som blir mest brukt.

Utenom det er det spiral, pessar (finnes det egentlig fortsatt?) og kondom som er aktuelt. Er du under 25 kan du få problemer med å finne noen som vil sette inn spiral.

Skrevet

oki nå har det seg slik at jeg ikke bruker prevensjon av noe slag utenom kondom.Har aldri gjort det heller.er litt "redd" for å prøve ting faktisk.Men nå er det nødvendig for meg å begynne med noe annet en kondom.

men har lyst å begynne med noe ala p-sprøyte osv.

kan ikke gå på p-piller pga risiko for blodpropp.

kan dere fortelle meg om fordeler og ulemper av de div midlene?

Er det laget kondom for jenter?

Skrevet

LadyComp , da slipper du p-prevansjon. d funker bra uten noe bivirkning

Skrevet

Tror det spørsmålet passer bedre i Kropp&Helse forum. Også anbefaler å ta testen på prevensjon.net, den sida er laget spesielt for å hjelpe jenter å velge en prevensjonsmetode som passer best. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...