rachel who Skrevet 25. november 2010 #1 Skrevet 25. november 2010 Hei Jeg har funnet en pepperkakedeig fra i fjor i kjelleren. Den har stått kalt, og jeg finner ingen forbruksdato. Noen som vet om vi kan lage oss pepperkaker og spise dem?
andemor Skrevet 25. november 2010 #2 Skrevet 25. november 2010 Jeg ville ha prøvd jeg. Tint deigen, smakt på den, og lagd kaker hvis det smakte ok av deigen. Største risikoen er vel at den smaker vondt? Hvis den har vært fryst i et helt år, uten å ha blitt tint og klådd på i mellomtida, kan jeg ikke skjønne at det skal være noe problem.
rachel who Skrevet 25. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 25. november 2010 Den har ikke vært fryst, men den har stått kalt.
andemor Skrevet 25. november 2010 #4 Skrevet 25. november 2010 Beklager, leste litt feil jeg. Da er jeg kanskje litt mer skeptisk. Har du smakt på deigen? Kan jo hende den er ok.
rachel who Skrevet 25. november 2010 Forfatter #5 Skrevet 25. november 2010 Ja, jeg får gi den en sjanse i helga. Er den dårlig får vi bare sprinte ut å kjøpe ny. Takk for svar.
Gjest navnelapp Skrevet 26. november 2010 #6 Skrevet 26. november 2010 Det måtte evnt vere feittet som har harskna. Bortsett frå det består deigen av mjøl, sukker og krydder, som toler langvarig lagring.
rachel who Skrevet 27. november 2010 Forfatter #7 Skrevet 27. november 2010 Det måtte evnt vere feittet som har harskna. Bortsett frå det består deigen av mjøl, sukker og krydder, som toler langvarig lagring. Det var mugg på den.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2010 #8 Skrevet 27. november 2010 Det var mugg på den. Da er den uansett over og ut. Pepperkakedeig er jo lagd på null komma niks.
Trampe Skrevet 27. november 2010 #9 Skrevet 27. november 2010 Ferdigdeig koster jo ingenting, så hvorfor risikere for å spare så og si ingenting?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå