Gå til innhold

Mensen, ferie...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, jeg er en jente som skal på et hotell i helgen og haar fått mensen... vi skal bade og jeg vil jo veldig gjerne være med på dette. Jeg har prøvd å bruke tamponger, men det er visst ikke så lett. så derfor lurer jeg på

1. har dere noen tips så det blir lettere å sette i tamponger?

2. er det noe annet enn piller jeg kan spise eller gjøre for at det skal "slutte"/ utsettes?

3. er 19 dager på overtid, kan det da hende at det bare varer i en dag eller to. det virker ganske brunaktig som i slutten liksom...

Videoannonse
Annonse
Gjest idakaroline
Skrevet

Prøv tampax! Jeg sleit også veldig mye med det å sette inn tamponger, men etter at jeg fikk høre om tampax hjalp det meg veldig!

Det finnes vel en pille du kan ta for å utsette mensen, men denne er vel reseptbelagt. P-piller fungerer jo også.

Skrevet

1) Tampax:)

http://www.beinggirl.no/yourbody/tampax.php

lette å føre inn.

2) Har du først fått den er det nok bare å vente til det er over. Er du på forskudd til en annen gang kan du spørre legen om resepte på Primolut-N som du tar 3 dg før du venter og opptil 10 dager eller hva det nå var.

3)Du er ikke gravid da?? Vet ikke helt om forsinkeler har så mye å gjøre med hvor lenge den varer når den først kommer... Egentlig

Skrevet

Hehe :gjeiper: Nei, hva vet jeg:) Håper du finner ut av det, mensen altså.. blæææ

Skrevet

Jeg slet også med å sette inn vanlig tampong, helt til jeg prøvde tampax, og etter det gikk det mer eller mindre knirkefritt. Det hadde noe med at tampaxen glir lettere inn, man merker "rettningen" den skal i mye lettere og hvor langt inn den skal sier seg liksom selv :)Lykke til :)

Skrevet

De første gangene jeg brukte tampong var det litt ubehagelig, kjente at den var der hele tiden. Jeg hadde nok ikke fått den langt nok inn. Etter litt prøving i noen dager ble det mye bedre, og plutselig kjente jeg ingen ting. Så bare prøv videre, og prøv å få den så langt inn som mulig. Lykke til :)

Skrevet

Takk for svar, skal prøve det neste gang. Men tror jeg velger å stå over badingen for denne gang og øve meg litt ;)

Skrevet

Da jeg fikk kvinnens forbannelse som 11-åring var det første jeg gjode å ta i bruk tampax :gjeiper: Hehe. Husker jeg leste om denne skumle sykdommen man kunne få, men tenkte jaja, det går vel greit det :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...