Gå til innhold

er dette høy hvilepuls?

Fremhevede innlegg

Gjest trinem0r
Skrevet

jeg er en jente på 20 år å har hvilepuls på 87. er ikke det veldig mye?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tja, målte du den om morgen før du sto opp av senga? det er den mest ideele, eller ligge lenge på sofa å slappe av først.

kanskje litt høy, men kommer jo ann på om du er vant til å terene eller har lav fysisk aktivitet.

enkelte av disse topp idrettutøverne har jo hvilepuls langt nede på 40 tallet.

min lå på rundt 55-60 på din alder. men da trente jeg 3 dager i uken.

du kan jo gjerne finne litt kilder på nette og lese litt om hvilepuls, da får du best og sikres svar egentlig :)

Gjest trinem0r
Skrevet

tja, målte du den om morgen før du sto opp av senga? det er den mest ideele, eller ligge lenge på sofa å slappe av først.

kanskje litt høy, men kommer jo ann på om du er vant til å terene eller har lav fysisk aktivitet.

enkelte av disse topp idrettutøverne har jo hvilepuls langt nede på 40 tallet.

min lå på rundt 55-60 på din alder. men da trente jeg 3 dager i uken.

du kan jo gjerne finne litt kilder på nette og lese litt om hvilepuls, da får du best og sikres svar egentlig :)

jeg målte noen timer etter jeg sto opp i dag morges..hadde ligget å sofaen en stund. trenger veldig veldig lite. hehe.

Skrevet

Jeg er også jente på 20 år, og jeg trener kanskje 3 timer i uka i gjennomsnitt. Har hvilepuls på 49.

Sikker på at du målte den riktig?

Skrevet

Det er INGEN fasit på hvilepuls. Jeg har selv ganske høy hvilepuls, mens sambo har litt lavere. Stort sett kommer det an på hvor mye man trener og fysisk form generelt. Er man i god fysisk form vil hvilepulsen være lavere fordi hjertemuskelen er sterkere og må jobbe mindre for å få blodet rundt i kroppen. Søk litt rundt og finn ut hva som står hos gode kilder, eller forhør deg med noen som kan litt om det.

Gjest trinem0r
Skrevet

Jeg er også jente på 20 år, og jeg trener kanskje 3 timer i uka i gjennomsnitt. Har hvilepuls på 49.

Sikker på at du målte den riktig?

ja har målt den riktig. har gått på helse å sosial så har lært det der.

Skrevet

jeg er en jente på 20 år å har hvilepuls på 87. er ikke det veldig mye?

Det høres mye ut. Ville fått det sjekket.

Skrevet

Du burde teste stofskifte ditt. Om det er for høyt. Eller kanskje du tar medisiner? Astmamedisin øker puls. Har høy puls selv, men ikke så høy hvilepuls. Det er nok ikke heeeelt normal med 87 nei.

Du skulle tatt en prat med legen.

Skrevet

Prøv å måle om morgenen før du står opp.

Om morgenen har jeg puls på ca 45-50 slag pr.min. Etter at jeg har stått opp og begynt å røre på meg er det sjelden jeg kommer mye under 60, selv om jeg sitter i ro en stund.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...