AnonymBruker Skrevet 25. november 2010 #1 Skrevet 25. november 2010 Vi har vifte i taket, som vi bruker om sommeren. Det er en knapp som gjør at en kan snu hvilken veg viften kjører. Det vil vel si en kant for sommeren og en kant for vinteren. Men hvilken kant bør den gå nå når jeg skal ha varmen ned? Har prøvd begge kanter, men blir ikke klokere av det. Ikke så lurt å bruke den til å kjøle ned rommet nå når det er så kaldt og jeg vil ha varmere rom. Viften er med fem blader, og bladen er på en måte skråstilt, så det er sikkert noen som vet hvordan de bladene skal være, eller hvilken kant viften skal gå? Hjelp
AnonymBruker Skrevet 25. november 2010 #2 Skrevet 25. november 2010 Jeg kan ikke svare deg på hvilken vei vifta skal gå, men jeg lurer litt på om det i det hele tatt har noen hensikt å bruke den på den måten? På jobben min er det ca 5 meter under taket i ett av rommene, og der er det montert en vifteoven på veggen omtrent halvveis opp til taket, samt en takvifte som blåser varmen fra denne nedover. Jeg vil ikke tro det har noen hensikt å bruke takvifte i et rom med varmekildene i gulvhøyde og normal takhøyde? Varmen som stiger opp vil vel ikke være varm nok? :klø:
AnonymBruker Skrevet 25. november 2010 #3 Skrevet 25. november 2010 Det vet jeg egentlig ikke noe om. Men vi har en åpen leilighet, så er både å få ned varmen, og spre den litt rundt. Kjenner jo at det er mye varmere oppe ved taket, en nede i rommet. Er normal takhøyde i leiligheten, tror jeg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå