Gå til innhold

Hvilke signaler gir han?

Anbefalte innlegg

Gjest Charming
Skrevet

Jeg møtte en kar på kafè for 2 ukers tid siden (planlagt møte). Vi har møttes før gjennom en bekjent, så vi vet hvem hverandre er for å si det sånn. Siden forrige "date" har vi hatt en del kontakt på meldinger og på fb. Når vi snakker sammen, er han veldig til å planlegge ting. "Jeg skal lære deg å stå på ski", "Åh du skulle vært her nå" og vil ha meg med på ting fremover i vinter. Sånne enkle ting, men likevel er det jo veldig koselig.

PROBLEMET mitt - er at jeg synes han er dårlig på å ta kontakt. Det er som regel jeg som tar kontakten først, selv om han er veldig ivrig etter å prate osv når vi først er i gang. Lar det gå flere dager mellom hver gang, så føler ikke jeg maser heller egentlig.

Så.. er han bare sjenert og trenger et spark i ræva? (Var jeg som spurte om ikke vi skulle ta noen øl den første gangen). Eller hva er greia? Kan ikke helt skjønne problemet heller siden han er ivrig etter ting vi kan finne på fremover osv. Skal jeg kjøre "nå snakker ikke jeg til han før han snakker til meg"--varianten? Det er jo ikke så lett det heller. Tenk hvis han ikke tar kontakt på kjempelenge. :lete:

Vi snakket om å finne på noe til helgen, men fikk aldri avtalt noe. Skal jeg nå sitte på gjerdet og bare vente på at han tar initiativet til å avtale det da eller? Skjønner ingenting jeg. :sukk: Lite erfaring med sånt her kjenner jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkars deg, sånt er kjipt. Skulle ønske folk kunne være mer ærlig, men det virker som det er verre å avvise enn å faktisk bli avvist. Er jo umulig å svare på spørsmålet ditt, men generelt vil jeg tro at han griper sjangsen, selv om han er sjenert, hvis du nå gjentatte ganger har tatt initiativ til kontakt. Det å være sjenert kan også innbære at man har vansker med å avvise noen og at man kanskje er ekstra redd for å være direkte og sårende. Kan også hende at han syns du var ok, men at han ikke er helt sikker enda, litt ute av øyet ute av sinn, at han gjerne treffer deg igjen uten at han ligger søvnløs og lengter, hvis du skjønner hva jeg mener.

Hvor interessert er du selv da? Hvis du bare er litt nysgjerrig, tror jeg jeg ville lagt dette på is og ikke tatt noe mer initiativ. Sjangsen er definitivt til stede for at han ikke er spesielt interessert, all den tid han ikke er mer ivrig, og hvem vet, hvis du blir helt stille så kanskje han tar kontakt igjen? Hvis du derimot føler at dette er DET STORE, da ville jeg nok svelget stoltheten og tatt et siste initiativ til et konkret treff (sted, dato, tid) som krever et ja eller nei. Hva har du å tape, annet enn en direkte avvisning?

Gjest Charming
Skrevet

Takk for svar! :)

Jeg kjenner han ikke såå godt at jeg kan vite om han er mitt livs kjærlighet akkurat. Derfor jeg er mer nysgjerrig. :)

Jeg tar rådet ditt jeg, og venter nå. Vi snakket såvidt i går kveld om å finne på noe til helgen hvis ingen av oss hadde planer - så da får han snakke til meg og spørre hvis han vil. Nå blir det silent treatment fra denne fronten. Så får jeg inderlig håpe han tar kontakt! Er en alle tiders gutt nemlig :sjenert:

Skrevet

Høres ut som en jeg var forelska i en gang. :roll: Var veeeldig frustrerende. Jeg aner fortsatt ikke hva det var med han, om han var sjenert, redd for å binde seg, eller egentlig ikke så interessert. Da jeg spurte han direkte om hva han ville, svarte han at han ikke visste. Det tolka jeg som at det ikke var noe håp, og la det hele på is. Er nå lykkelig gift med en annen, så det ordnet seg jo til slutt. ;)

Gjest Charming
Skrevet

Det tok jammen ikke lang tid med silent treatment. I stad fikk jeg melding hvor han spurte om ikke vi skulle leie en film i kveld. Wuhuu! :jepp:

• Liker 2
Skrevet

Så bra da:) Har litt av det samme selv akkurat nå, hvor jeg gir silent treatment :P

Fortell hvordan det går da :) Viser i alle fall han er interessert :)

• 2 uker senere...
Gjest Charming
Skrevet

Hei igjen! Sist gang kom han hit og var sammen i maaange timer. Filmen glemte han, men vi satt bare og skravlet uansett :) Sist søndag var jeg hos han en tur, og så film - og i kveld skal vi gå tur.

MEN.. jeg er ikke spesielt "flørtete" av meg egentlig - and neither is he. Så nå lurer jeg på.. HVA SKJER DA? Hvordan finner jeg ut hva han vil, om han bare vil være venner eller hva? Jeg kjenner at det kribler i magen her i gården - så lurer så! Men begge er ganske sånn "vanlige" når vi prater, og ikke så "nussepuss"-som jeg kaller det. Ikke så mye hihi og nattameldinger og sånt liksom. Litt mer rett på sak (men likevel så IKKE rett på sak siden ingen nevner disse tingene).

Hvordan finner jeg ut av det her da?!

Skrevet

For min del har jeg bare følt litt på stemninga, om det virker som om det er et eller annet i lufta. Det at han jeg dater gjorde et stort nummer ut av at han sølte litt mat syns jeg blant annet kunne tyde på at han ville gjøre et godt inntrykk på meg, og ikke søle så mye.

Det er kjedelig med disse sjenerte gutta. Hva har du uansett å tape på å bare ta en sjanse. Det klassiske er jo å legge hånda si litt til rette og hinte om at han skal ta tak i den, eller tilfeldigvis dulte borti hånda hans når dere går tur og på den måten se reaksjonen. Funka for meg i hvert fall, men mulig fyren din er mye mer sjenert enn det min er (hvis det er mulig).

Gjest Charming
Skrevet

Ja, jeg tror nok han er veldig sjenert når det kommer til sånt. Han er ikke det når vi prater og sånn - men kan aldri se for meg han hadde tatt initiativet til plutselig å holde meg i hånden eller noe sånt..

Jeg har ikke så mye å tape, annet enn at det blir passe drittkleint hvis han faktisk bare vil ha meg som ei venninne - og jeg begynner å leie han eller noe sånt. Vil ikke miste han som venn hvis det er det eneste han vil - men blir jo aldri helt det samme hvis man først har "ødelagt" litt med noe sånt! :sukk:

Men jeg tenker jo at jeg må enten spørre om noe sånt som "Hva tenker du om oss to da egentlig..? :)" for da slipper jo JEG å si hva jeg tenker først, og får litt svar på hvor landet ligger. (Men skjønner ikke hvordan det der skal falle naturlig inn i en samtale).

Eller prøve å ta hånden hans eller noe sånt som du sier. Men det er jo fryktelig skummelt spør du meg da. Passe sjenert på den fronten selv (i edru tilstand vel og merke). :fnise:

Skrevet

Jeg hadde riktignok fordelen av at det var litt roting i fylla på forhånd og at han kysset meg når vi sa hade og begge var edru dagen etter. Dermed følte jeg jo at jeg visste han var interessert, men når jeg møtte han gangen etterpå var det ingenting som tydet på at han ville noe mer. Tok faktisk tak i hånda hans når vi satt og så på kino, det føltes liksom litt tryggere der i mørket, også unngår du jo pinligheter ved at en da har hele filmen som en ikke trenger å snakke sammen før en eventuelt må håndtere pinlighetene.

Generelt tror jeg det beste trikset for deg, siden dere også skal på tur, er å forsøke å dulte borti hånda.

Etter min mening kan det fort bli mer kleint å spørre om hva han ser for seg mellom dere to, fordi det spørsmålet egentlig sier veldig mye om hva du håper han skal svare.

Hvis ikke så får du vente til anledningen byr seg med å få skjenka både deg og han. Da er det lettere å gjøre ting og så senere skylde på at du ikke var edru hvis han skulle avvise deg.

Oisann, dette ble langt ser jeg.. Hold meg oppdatert! Og ikke minst, lykke til! En liten ting du kan huske på er at han sikkert syns det er kleint han også hvis du forsøker deg på noe og blir avvist, så da er du ikke eneste.

Gjest Charming
Skrevet

Taaakk for langt svar! Okej, da dropper jeg spørsmålet - men får prøve å "dulte" borti handa hans når vi går tur. Selv om jeg ikke skjønner hvordan den bare kan "dulte borti" lenge nok til at han kan gjøre et move ut av det.

Herregud. Så mye styr for så lite. Men det er ikke bare-bare. :)

Gjest Charming
Skrevet

Og, smart trekk det der i kinosalen. Da er det litt enklere siden det er mørkt og sånn føler jeg. Uheldigvis liker hverken han eller jeg å gå på kino.. :fnise:

Skrevet

Bare la den dulte borti, og så ikke trekke til deg hånda, men ha den sånn ca 10 cm fra han eller no. Hehe, vet ikke helt hvordan jeg ellers skal forklare det, og vet vel egentlig ikke helt om det fungerer.

Gjest Charming
Skrevet

Herregud så spent jeg er på hva jeg har å fortelle når jeg sitter her sent i kveld/natt etter den evinnelige rusleturen. Om jeg ikke turde å gjøre noe som helst, om han plutselig tok mot til seg, om ingenting skjedde, om vi leide, om vi kyssa, om vi fant ut vi bare skulle være venner eller om kanskje vi aldri kom oss på tur i det hele tatt så jeg er like langt! :fnise:

Skrevet

Å jeg kjenner meg igjen! Er ikke lett å ta steget fra tur og prat om alt og ingenting, til flørting! Jeg var vel heldig med at han tok hånda mi å puset den en kveld vi satt å så på tv.

Gjest Charming
Skrevet

HALLO! Jeg kom nettopp inn døren!

Vi skulle egentlig gå tur, men fant ut det var passe kjølig så vi gikk hjem til han istedet og satt på film. Jeg var iskald så dultet litt borti han og fikk han til å varme hendene mine i noen skarve sekunder.

Laaang tid etter mot slutten av filmen lå hånden hans så godt til rette og jeg tenkte bare "NÅ gjør jeg det bare!!" og bare tok tak i hånden hans og sank ned i sofaen (RIMELIG skrekkslagen!). Til min store lykke lot han hånden bli der og begynte å stryke på den osv - så den funka perfect. Endte med vi satt sånn og "pusa" som jeg kaller det lenge. Filmen ble ferdig og vi satt og snakket. Han skulle opp grytidlig så måtte egentlig legge seg, men sa han ikke ville fordi han hadde det så koselig. BINGO! Rett før jeg skulle til å reise meg bare fikk jeg en "mulighet" i et lite sekund - og dro han litt mot meg og det endte med vi kysset og kysset i lang tid. :rødme:

Så sa jeg til slutt at "nå måå jeg faktisk gå så du får lagt deg", og jeg kom meg avgårde også kysset vi hadet da jeg dro. Og han spurte om vi ikke kunne få til en gåtur eller noe på søndag (begge jobber en del).

WUUUUUUUHUUUUUUUUUUU!!!!!!!!!!!! :fnise: :rødme:

HERREGUD. Jeg kan ikke TRO at jeg bare GJORDE det. Hahaha! GO ME!

• Liker 5
Skrevet

ÅÅÅÅ! Så tøff du er! Og det viste seg jo å være lurt å være litt tøff. Er så glad på dine vegne og kjenner godt til følelsen du sitter igjen med nå :rødme:

Gjest Charming
Skrevet

Hihi, ja det lønte seg visst! :jepp:

Jeg kan jo ikke ha overrumplet han totalt heller siden han sa han ikke ville jeg skulle gå OG ville finne på noe på søndag. :)

Vi pleier egentlig alltid sende en melding når motparten har kommet seg hjem på kvelden - men gjorde det med vilje ikke i går (litt også pga det var veldig sent), men tenkte å sende han en litt koselig melding i kveld og spørre hvordan det gikk på jobb til tross for at det ble sent, og at jeg koste meg igår. Jeg kan det, uten å virke masete ikke sant? Eller? :)

Skrevet

Jeg syns også du kan det! Nå har han jo vist at han også er interessert så da føler jeg det blir litt mer fritt fram, selv om en ikke vil mase heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...