Gå til innhold

Veldig lite bryllup?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei :)

Dere som har hatt/skal ha et veldig enkelt og lite bryllup, hvordan ordner dere det praktisk?

Jeg tenker for eksempel i forhold til å informere folk om forlovelse og bryllup, når de ikke er invitert.

Ble folk veldig skuffet? Spesielt med tanke på besteforeldrene.

Hvordan er det med gaver? Gaveregistrerer en seg uansett? (Forventer ikke gaver altså, men vet ikke hva som er vanlig her).

Vi har lyst til å være gift, men vet ikke om vi har lyst på stor fest.

Kunne egentlig tenkt meg å bare gå ned på rådhuset med vitner. Eventuelt ha en bedre middag med nærmeste familie. Sistnevnte kan likevel bli litt vanskelig, da begge foreldreparene våre er skilt, noen med nye kjærester, andre ikke. Oppskrift på en klein kveld der.. Om søsken med familie også skal bli med, er vi plutselig veldig mange.

De fleste bor også på forskjellige kanter av landet.

Noen som har lyst å fortelle litt om sine erfaringer med et lite bryllup, og gjerne komme med noen tips til gjennomføring?

Mvh giftetankedama ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi hadde et lite bryllup med kun nærmeste familie (foreldre og søsken + deres partnere). Vi informerte ikke stort om hverken forlovelse eller bryllup, men klart det ble nevnt ettersom vi traff folk som ikke visste om det allerede og familien spredte jo også nyheten etterhvert. Ingen ble skuffet over at vi hadde et lite bryllup, og grensene for hvem som var invitert var også veldig klare slik at ingen følte seg utelatt.

Vi hadde ikke ønskelister noen steder. Hvis noen spurte oss hva vi ønsket oss sa vi det der og da. Vi forventet ikke gaver fra de som ikke ble invitert, men det var flere som gav oss det likevel og det var jo selvsagt veldig koselig. Alle som hadde sendt gaver fikk selvsagt også takkekort selv om de ikke hadde deltatt i bryllupet.

Vi hadde også "problemet" med at familiene våre er spredt rundt i landet, men det var overhodet ikke noe problem. Vi giftet oss her vi bor og familiene våre kom hit til oss. Vielsen fant sted på Tinghuset, deretter tok vi bilder i en park. Vi spiste god middag på restaurant og så dro vi alle hjem til oss for kaker, kaffe og champagne. Helt perfekt bryllup. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde et lite bryllup med foreldre, søsken+ kjæreste, bestemødre og de aller nærmeste vennene. Tantene mine ble skuffet for at de ikke fikk komme, men jeg hadde ikke lyst på noe stort bryllup og jeg giftet meg for min egen del og ikke for deres. Vi bor i Kristiansand, mens jeg opprinnelig er fra Oslo. Og enda vi giftet oss på en onsdag var det ingen problem for vi inviterte i god tid.

Vi hadde heller ikke penger til å gifte oss så min far sa at vi skulle invitere til bryllup og i stedet for gaver (vi har egentlig alt vi trenger) så skulle vi ønske oss penger til festen. Vi fikk både penger og gaver og festen dekket seg selv med GOD margin.

Siden hadde vi en middag med tanter og onkler for å feire. Igjen fikk vi penger som dekket kvelden og vi fikk noen gaver ved siden av også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde, om mulig, verdens minste bryllup - med kun oss, ungene og forlovere.

Mulig noen ble snurt, men slike dager skal man få gjennomføre slik man selv vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at noen velger å sette inn annonse i lokalavisene, men jeg vet ikke om det er et alternativ for dere?

Hvis ikke spres nok nyheten raskt av de som kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tenker på å ha et veldig lite bryllup, men vi sliter litt med å bestemme oss for hvordan vi vil gjøre det. Spennende å høre hvordan andre tenker :)

Alternativene er å ha et lite bryllup på mitt hjemsted (da føles det litt vanskligere å utelate noen), reise til utlandet (da får vi ikke med oss besteforeldre) eller å ta et lite bryllup et annet sted i Norge. Vi liker ikke å være midtpunkt og få mye oppmerksomhet, pluss at det er økonomiske grunner til at vi vil ha et lite bryllup. Siden vi tenker å ha få gjester og egentlig bare vil bli gift og ha en koselig bryllupsdag med våre nærmeste, uten for mye styr :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg inviterte foreldre, søsken m partner og barn, samt forlovere. Hadde en intim middag på hotell og inviterte lit flere til kaffe hjemme. Veldig koselig. Ingen klaga. Superflott dag. Ingen visste om noe før i siste liten. Passa oss fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elfhybrid

Vi gifter oss nyttårsaften, og døper i samme slengen. Har invitert kun forlovere, og en søsken av han, med kone og barn,og hans foreldre. Flere grunner er det jo så klart, men inviterer man EN av min familie,må vi invitere alle.

De fleste vet det, men ikke mamma.Hun får vite det når vi har vært gift en stund. Det blir ingen fest eller noe etterpå,vi drar til svigers (der samles alle i jul og romjul uansett) så sitter vi og spiser kake som vi har laget selv,der. Koselig.

De som har fått vite om det,har spurt om hva vi ønsker oss. Jeg ønsket meg fyrverkeri,for det har jeg ikke råd å kjøpe selv,og det er noe jeg elsker. Vi skulle egentlig bare gifte oss med vitner på rådhuset,men i og med at vi valgte å døpe i kirka,så tar vi bryllup der og.

Er nok noen som blir lei seg/snurt,og den verste blir vel mamma, men det får vi ta som det kommer. Det er faktisk vår dag, og vårt valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gifter oss nyttårsaften, og døper i samme slengen. Har invitert kun forlovere, og en søsken av han, med kone og barn,og hans foreldre. Flere grunner er det jo så klart, men inviterer man EN av min familie,må vi invitere alle.

De fleste vet det, men ikke mamma.Hun får vite det når vi har vært gift en stund. Det blir ingen fest eller noe etterpå,vi drar til svigers (der samles alle i jul og romjul uansett) så sitter vi og spiser kake som vi har laget selv,der. Koselig.

De som har fått vite om det,har spurt om hva vi ønsker oss. Jeg ønsket meg fyrverkeri,for det har jeg ikke råd å kjøpe selv,og det er noe jeg elsker. Vi skulle egentlig bare gifte oss med vitner på rådhuset,men i og med at vi valgte å døpe i kirka,så tar vi bryllup der og.

Er nok noen som blir lei seg/snurt,og den verste blir vel mamma, men det får vi ta som det kommer. Det er faktisk vår dag, og vårt valg.

Du innviterte ikke din egen mor? Kunne du ikke droppet han sin familie i samme slengen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elfhybrid

Nei. Det er en del historie der.Men kan si det sånn; hans familie bor her, hnu bor langt unna,sammen med resten av min familie. Ingen er invitert, det er bare hun vet ikke om at det skal skje.

Jeg inviterer ikke min narkomane mor, fordi hun er narkoman. Hun innser ikke selv at hun trenger hjelp,og juger om ting rundt det. Blant annet.

Hadde jeg invitert henne hadde det vært av skyldfølelse,ingenting annet. Hans familie vil jeg faktisk ha der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og min forlovede har tenkt å gifte oss i kirken og ha et lite middagselskap etterpå med nærmeste familie pluss tanter og onkler. da tenkte vi å bare leie et lokale og få noen i familien til å ordne mat og diverse. og en annen bekjent til å ordne bilder. så kan man jo ønske seg penger istedenfor gaver. enkelt og greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Vi var berre oss to. Langt vekk. Foreldra våre visste om at vi skulle gifte oss, og skjønte greia med å gjere det aleine. Folk flest har syntest det var romantisk og litt eksotisk. Mange av venene våre som har hatt digre bryllaup har faktisk sagt i ettertid at dei skjønte godt at vi valde den ustressa måten. Mora mi har fått stå for spreiinga av nyhenda, somme skjønte det vel ut i frå profilbiletet mitt på FB, og ein del har eg rett og slett fortalt det når dei har spurt etter nyhende. Flott måte å gjere det på, synest vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...