Gå til innhold

PCen finner ikke kameraet...


Trampe

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid overført bilder fra kamera til pc helt smertefritt. Koble i kabel, og bekrefte i boksen som kommer opp. Men denne gangen funker det ikke. Det kommer ikke opp noe som helst, pcen reagerer ikke i det hele tatt når jeg kobler til kameraet. Jeg har lett på min datamaskin og brukt alle usbinngangene på pcen, ingenting skjer. Helt dødt. Såklart står kameraet på - den feilen har jeg gjort før...

Jeg har en minipc og har prøvd der, det går helt fint. Da er det ikke kabelen eller kameraet det er noe galt med. Hva i all verden...? Noen som aner hva som har skjedd her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har alltid overført bilder fra kamera til pc helt smertefritt. Koble i kabel, og bekrefte i boksen som kommer opp. Men denne gangen funker det ikke. Det kommer ikke opp noe som helst, pcen reagerer ikke i det hele tatt når jeg kobler til kameraet. Jeg har lett på min datamaskin og brukt alle usbinngangene på pcen, ingenting skjer. Helt dødt. Såklart står kameraet på - den feilen har jeg gjort før...

Jeg har en minipc og har prøvd der, det går helt fint. Da er det ikke kabelen eller kameraet det er noe galt med. Hva i all verden...? Noen som aner hva som har skjedd her?

Ta minnekortet ut av kameraet og bruk en kortleser. Det virker sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en minnepinne eller ekstern mus du kan prøve på pcen for å sjekke om usb generelt er helt dødt eller om den spesifikt ikke vil jobbe med det kameraet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt minnepinne i alle usbinngangene senest i dag, og har alltid en ekstern mus tilkoblet. Det er kun kameraet som ikke funker.

Charlotte: Ja, jeg kan såklart koble til en kortleser. Jeg kan også laste bildene inn på minipcen og overføre de med minnepenn til bildebiblioteket på denne pcen. Det løser ikke problemet mitt i det hele tatt, det er ikke det jeg vil gjøre. Problemet mitt er ikke at jeg ikke får ut bildene fra kameraet, problemet mitt er at jeg ikke får pcen min til å finne kameraet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jess, Mann42, jeg har prøvd både å slå på kamera før tilkobling - og etter tilkobling. Ingenting skjer. Rimelig irriterende :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess, Mann42, jeg har prøvd både å slå på kamera før tilkobling - og etter tilkobling. Ingenting skjer. Rimelig irriterende :sur:

Har du prøvd tipset mitt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har restarta ja... funker ikke det heller.... Nedfall - hvis det er noe annet enn restart du mener må du nesten snakke norsk :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...