Gjest Gjest Skrevet 24. november 2010 #1 Skrevet 24. november 2010 Tenkte jeg skulle slenge inn et innlegg her og håpe på råd, før jeg evt. kontakter lege. Saken er at jeg har så ekle smerter i magen, som jeg ikke klarer å sammenligne med noe tidligere. Jeg har hatt mange typer smerter, bare så det er sagt. Gjennomgått flere fødsler og i tillegg plages jeg en god del med luft og forstoppelse, men dette kan ikke sammenlignes med noe av dette. Kjennes ut som om noen vrir flere kniver rundt i indre del av magen på meg, og smertene ligger ikke langt nede slik med luftsmerter og fordøyelsesproblemer, men rett under ribbeina. I tillegg må jeg springe på do hele tiden, og det er tydelig at jeg har omgangsyken av noe slag, tror jeg. Omgangsyken har jeg hatt før, men ikke disse smertene. Jeg har følt meg kvalm i går og i dag, samt vært endel blek de siste dagene. Har nylig kommet hjem fra et lengre utenlandsopphold, men det er halvannet døgn siden, så jeg kan vel ikke ha spist noe som har innvirkning så sent? Magesår slår meg også, men som sagt veldig usikker. Noen som har noen synspunkter?
Betty2 Skrevet 24. november 2010 #2 Skrevet 24. november 2010 Høres i grunn ut som du skulle hatt deg en tur hos legen. hva dette er, kan jeg ikke si. for smerter i magen, kan være så uendelig masse. men du kan jo stille seg selv noen spørsmål. Hvor lenge har disse smertene vart? hvorti startet de? er de konstant like vondt, eller er de varierende i smerteintensistet. har du kastet opp? er du klam/kald svett eller bare blek? har du feber? har du tatt noen smertestillende? hjelper de? hvordan er toalett besøket? disse spørsmålene vil nok legen også komme til å spørre om. jo mer presist du kan forklare han tegn og symptomer du har opplevd. jo lettere vil det gjerne bli for legen å finne ut hva det er.
Supramundane Skrevet 24. november 2010 #3 Skrevet 24. november 2010 Kjære Ts Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege. Vennlig hilsen Supramundane, mod
Fremhevede innlegg